5 نکته در مورد استفاده از عسل برای مدیریت وزن
۵ نکته در مورد استفاده از عسل برای مدیریت وزن
09 ژانویه 2020
اسموتی میوه ای عسل
اسموتی میوه ای عسل
15 ژانویه 2020
روش های مختلف استفاده از عسل برای مدیریت وزن چیست؟

روش های مختلف استفاده از عسل برای مدیریت وزن چیست؟ 2

عسل و آب گرم

نوشیدن آب گرم به همراه عسل می تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند. عسل به عنوان یک قند طبیعی، نه تنها منبع سالم کالری برای بدن شماست، بلکه به میل به شیرینی و اشتهای شما رو کنترل می کند. نوشیدن عسل و آب گرم تضمین نمی کند که یک شبه وزنتان کاهش چشمگیری داشته باشد، اما قطعاً در درازمدت به کاهش وزن شما منجر خواهد شد.

عسل و آب لیمو

معمولاً اعتقاد بر این است که نوشیدن عسل و آب لیمو با معده خالی در صبح باعث تسریع فرآیند کاهش وزن می شود. نوشیدن ترکیب آب گرم با عسل و چند قطره آب لیمو بخشی بسیار مهم در بسیاری از برنامه های مدیریت وزن است.

عسل و لیمو هر دو دارای مزایای سلامتی مختص خود هستند، وقتی در کنار هم قرار می گیرند نه تنها در مدیریت وزن کمک می کنند بلکه بدن شما را از چربی های غیر ضروری پاک می کنند.

برای تهیه نوشیدنی لیمو و عسل:

  • یک لیوان آب بجوشانید و بگذارید تا خنک شود.
  • ۲-۳ قاشق از عسل رایحه را اضافه کنید. خوب هم بزنید تا حل شود.
  • نصف یک لیمو را درون این مخلوط فشار دهید.
  • این نوشیدنی را به خوبی هم بزنید و بنوشید.

عسل و دارچین

علاوه بر موارد بالا شما می توانید با مخلوط کردن دارچین در عسل و آب گرم معجونی برای کاهش یا مدیریت وزن خود تهیه کنید. شاید این دستور العمل کمی عجیب به نظر برسد، اما وقتی عسل و دارچین با هم ترکیب شوند، به شما کمک می کنند با کاهش اشتها و هوس شیرینی جات، وزن خود را مدیریت کنید. تاثیر دارچین بر تثبیت قند خون، اثبات شده است. این ترکیب مانع از ذخیره غیرضروری چربی در بدن شما می شود و تأثیر مثبتی در هدف شما در مدیریت وزنتان خواهد داشت.

هنگام استفاده از عسل برای مدیریت وزن:

  • عسل را در آب جوش مخلوط نکنید
  • عسل را به دماهای بالا حرارت ندهید

انجام هر یک از این اقدامات باعث از بین رفتن مواد مغذی به دلیل گرمای نامناسب اعمال شده بر روی عسل می شود.

نکته: از هر رژیم غذایی پیروی می کنید، یک نکته را در ذهن خود تمرین کنید. اینکه نخوردن غذا به شما در مدیریت وزنتان کمک نمی کند. بلکه درست غذا خوردن کمک می کند.

رژیم غذایی همیشه به معنای این نیست که خود را مجبور به گرسنگی کنید. عدم خوردن غذای کافی قطعاً سیستم ایمنی بدن را تضعیف خواهد کرد و مقدار زیادی کالری، مواد معدنی و فیبر در بدن شما بدون تلاشی برای سوزاندن آن جمع می شوند.

نخوردن غذا در هنگام رژیم غذایی، فقط شما را از هدف کاهش وزن دورتر می کند.

حساب کابری
سبد خرید مورد حذف شده. لغو
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.