ژل رویال وارداتی درجه یک مخلوط شده با عسل رایحه

335,000 تومان

هزینه ارسال محصولات رایحه به سراسر ایران، مبلغ 55 هزار تومان است و برای سبد خرید بالای 2 میلیون تومان، ارسال رایگان می باشد.

  • ژل رویال که در فارسی به آن شاه انگبین ویا عسل سلطنتی هم میگویند ماده ای است که بوسیله یک جفت غده مغزی زنبوران کارگر پرستار معمولا در سنین 2 تا 12 روزگی مترشح شده و مورد استفاده ملکه درتمام طول عمر و نوزادان زنبور در مراحل اولیه رشد قرار می گیرد.
  • علت اختلاف بین خوراک ملکه با زنبورهای کارگر و خواص ژل رویال موضوع اساسی مطالعات پژوهشگران آلمانی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدند که سر زیبایی و نیرومندی ملکه و عمر دراز ملکه و اختلاف طول عمر آن با سایر زنبوران در این ماده حیات بخش نهفته است. متخصصین علم زنبورشناسی می گویند: علت اینکه ملکه زنبور عسل در 24 ساعت میتواند حدود 2000 تخم بگذارد و مدت 3 تا 5 سال زندگی کند در حالیکه عمر مفید سایر زنبوران 45 تا 60 روز است.  این است که ملکه از غذای مخصوصی تغذیه میکند که سایر زنبوران به جز3 روز اول مرحله رشد به آن دسترسی ندارند. این غذای مخصوص ژل رویال نام دارد و اهمیت آن در زندگی زنبور عسل همانند نقش شیر مادر در زندگی نوزادان است. ژل رویال  از نظر کیفی اساسا از دو ماده دزوکسی ریبو نوکلئیک اسید (DNA) و ویتامین ب 5 ( اسید پانتوتنیک ) تشکیل شده است به همین دلیل ژل رویال از نظر اسید پانتونیک بسیار غنی است.
  • کلمه پانتوتنین در زبان یونانی به معنی حضور در همه جا میباشد چراکه این اسید را در تمام سلول های بدن میتوان یافت  ودر متابولیسم سلولی نقش اساسی دارد.  این ماده باعناصر مختلفی ترکیب شده و ماده فعال کننده کوآنزیم A را تشکیل می‌دهد. این ماده یکی از اصلی ترین عوامل واکنش های بیولوژیکی وشیمیایی درون سلولی است و همچنین دارای نقش اساسی در متابولیسم چربی ها، گلوکسیدها و اسید های آمینه است. بنابراین اسید پانتونتیک در سلول ها نقش فرماندهی را بر عهده دارد و چون ژله رویال غنی از این ماده است بنابراین یک ماده استثنایی برای بدن محسوب می شود.
  • خواص فیزیکی و شیمیایی ژل رویال :
  • ژل رویال ماده ای است ژلاتینی سفید رنگ مایل به زرد روشن، کلوئیدی و چسبناک، دارای خاصیت اسیدی و طعمی گس مانند و تقریبا ترش دارد. وزن مخصوص آن حدود 1/1 است. تجزیه شیمیایی ژل رویال نشان می دهد که این ماده دارای 66 درصد آب، 12/34 درصد پروتئین، 5/36 درصد چربی و 12/5 درصد مواد احیاکننده، 0/82 درصد خاکستر  و 2/8 درصد مواد مشخص نشده می باشد.  این ماده دارای انواع ویتامین های گروه B،  قندها، استرول ها، تعدادی از اسید های چرب و آنتی بیوتیک است.
  • خواص درمانی ژل رویال :
  • ژل رویال سال ها یک ماده اعجاب انگیز و معجزه آسا تلقی می شده است. ژل رویال بویسله بعضی اشخاص ایده آلیست به عنوان درمان هر درد به شدت مورد تبلیغ واقع شده است. متخصصین زنبور شناسی ثابت کرده اند که ژل رویال میکروب کش و ضد عفونی کننده است. به همین جهت است که برای مدت طولانی سالم می ماند.  در سال 1935 هانری هیل در آن هورمونی به نام Gomandotropic پیدا نمود که تقویت کننده غده های جنسی است. لذا خورنده آن علاوه بر اینکه دارای بنیه قوی شده دارای افزایش طول عمر نیز می گرددو از نظر جنسی هم تا مدت طولانی قوای خود را حفظ می نماید.  درسال 1955 ویلون پژهشگر بلژیکی طی تحقیقاتی ثابت نمود که به وسیله ژل رویال میتوان امراض عصبی را درمان نمود و نارسایی های قلب را برطرف کرد. اطباء متفق القولند که ژل رویال به علت داشتن ویتامین هورمون و املاح معدنی برای انسان مفید است. منتهی در خوردن آن نباید افراط نمود زیرا ممکن است عوارض نامطلوبی از قبیل اختلالات ناشی از زیادی ویتامین و حتی مسمومیت ایجاد کند عده ای از دانشمندان ژل رویال را برای افزایش طول عمر انسان توصیه می کنند
  •  سایر خواص درمانی آن عبارتند از:
  • محرک عمومی، تنظیم کننده، متابولیسم، پیشگیری کننده از تمام بیماریهای عفونی، تقویت کننده، ضد کم خونی، تنظیم کننده فشار خون، نیرو بخش و طراوت بخش و تقویت کننده نیروی جنسی. مهمترین مصرف ژل رویال که امروزه در بیشتر کشورهای خارجی معمول است از طریق زیرزبان مورد استفاده زیاد قرار می‌گیرد. زیرا به سرعت توسط مخاط های زیر زبان جذب شده و بدون گذشتن از روده وارد جریان خون می گردد.در طریقه زیر زبانی بوسیله یک قاشق کوچک به اندازه یک نخود فرنگی ژل رویال را در زیر زبان می گذارند. مصرف زیرزبانی ژله رویال امکان جذب سریع عناصر فعال آن را بدون دخالت شیره معده فراهم می کند، بنا به نظریه ای  جون ممکن است اسید معده در خاصیت اصلی ژله رویال تغییری حاصل نماید در برخی از کشورها ژله را در داخل کپسول هایی مخصوص پر می کنند. این کپسول ها در داخل معده حل نمیشوند در نتیجه مستقیما وارد روده می شوند و در آنحا هضم شده مستقیما وارد خون میشود.
  • طریقه مصرف :
  • ژل رویال خالص،
  • مخلوط با عسل (5 گرم ژله رویال در 150گرم عسل)،
  • ژله در سایر مکمل های غذایی،
  • ژله رویال مخلوط در آب یا مواد دیگر،
  • از ژله رویال به عنوان یک عنصر محرک به علت داشتن ویتامین ب 5 در بسیاری از تولیدات بهداشتی.
  • پیشنهاد مصرف :
  • کودکان بیش از یکسال 20الی 30میلی گرم قبل از صبحانه،بزرگسالان 50 الی 100 میلی گرم در سه وعده قبل از غذا شکل توصیه شده مصرف آن به صورت دو دوره درمانی 21 روزه در پاییز و دیگری در بهار می باشد.در هر دوره درمان دو ظرف 125 گرمی عسل از هر ظرف را با 6 گرم ژله رویال مخلوط نموده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری از این مخلوط زیر زبان قرار داده تا با بزاق دهان مخلوط گردد. مصرف هر 125 گرم عسل و ژله رویال باید ده روز طول بکشد . برای کودکان از مقادیر کمتری 1 الی 2 گرم ژله رویال در 125 گرم عسل استفاده میشود. در صورت تهیه ژل رویال خالص هر روز صبح به اندازه یک نخود فرنگی از آن جدا کرده و زیر زبان بگذارید و این کار را به مدت سه هفته ادامه دهید.امروزه ژل رویال در کارخانه های داروسازی اکثر کشورها مصرف زیادی دارد و به صورت آمپول و قرص در دسترس مشتریان قرار میگیرد.
  • نگهداری ژل رویال:
  • برای نگهداری طولانی مدت باید در سردخانه فریزر زیر صفر درجه سانتی گراد نگهداری گردد. محققین در شرایط آزمایشگاهی تا مدت 18 ماه ژل رویال را بدون آنکه تغییری در کیفیت ان حاصل شود نگهداری نموده و سپس آنرا در پرورش ملکه به کار بردند و مشاهده کردند که ملکه های حاصل وضع نرمال داشتند. برای مصرف روزانه بهتر است ژل رویال در خارج از فریزر و در دمای یخچال نگهداری شود.

نوع محصول:ژل رویال مخلوط شده با عسل
نوع محفظه:شیشه ای
وزن:150 گرم 5 درصد
شناسه بهداشت:۱۵/۱۰۵۵-۱
وزن305 g

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ژل رویال وارداتی درجه یک مخلوط شده با عسل رایحه”
حساب کابری