معرفی 5 ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن - عسل رایحه خوانسار
عسل در دوران بارداری
عسل در دوران بارداری
۲۱ اسفند ۱۳۹۸
هویج عسلی
هویج عسلی
۲۷ اسفند ۱۳۹۸
معرفی 5 ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

معرفی 5 ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

توجه به این نکته ضروری است که سیستم ایمنی بدن ما باید همیشه سالم و قوی باشد تا عملکرد خود را به درستی انجام دهد.

یكی از مهمترین نقش های سیستم ایمنی بدن محافظت از بدن در برابر هرگونه مشکلات خارجی است كه می تواند عدم تعادل هومواستاتیک ایجاد كند.

در این مقاله ۵ مورد از مواد غذایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنند را معرفی می کنیم:


۱- عسل

بسیاری از مردم می دانند که عسل قرن هاست به عنوان داروی سرماخوردگی مورد استفاده قرار گرفته است.

عسل که به شیرین بودن شناخته شده است، دارای آنتی اکسیدان هایی است که می تواند باکتری های ایجاد کننده گلودرد، عفونت گوش و سرفه را از بین ببرد و همچنین می تواند روند بهبود زخم را تسریع کند، سیستم گوارشی شما را تقویت کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

همچنین مطالعات نشان داده اند که عسل منبعی سرشار از آنتی اکسیدان ها است که برای از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن بسیار مؤثر است.

بنابراین توصیه می شود همیشه روز خود را با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری عسل و آب لیموی تازه به یک فنجان آب گرم شروع کنید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.


۲- ماست

مطالعات نشان داده است که ماست منبع عالی ویتامین D است و ویتامین D نه تنها سیستم ایمنی بدن را تنظیم و تقویت می کند بلکه به تقویت دفاع طبیعی بدن در برابر بیماری ها کمک می کند.

هنگام تهیه ماست به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن، آنهایی را تهیه کنید که کاملا طبیعی باشند. سعی کنید به جای انواع ماست های طعم دار و با قند پر شده، ماست های ساده تهیه کنید.


۳- پیاز

مطالعات نشان داده که پیاز سرشار از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی مانند سلنیوم، ترکیبات گوگرد، روی و ویتامین C است.

علاوه بر این، پیاز یکی از بهترین منابع کورستین، یک فلاونوئید قوی و آنتی اکسیدانی است که دارای خاصیت ضد ویروسی و همچنین تنظیم کننده هیستامین است.

همچنین پیاز برای جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول LDL، تقویت آرامش عضله صاف عروق، جلوگیری از تشکیل لخته و کاهش قند خون بسیار موثر است.


۴- سیر

جدای از این واقعیت که سیر سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی متعدد است، مطالعات نشان می دهد که این ماده دارای خواص درمانی زیادی است، که تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از آنهاست.

این عضو تند خانواده پیاز حاوی چندین ترکیب از جمله آلیسین است که دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچ و ضد باکتری می باشد. آنها در کنار هم به تقویت سیستم ایمنی بدن در هنگام ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کنند.


۵- آب

وقتی صحبت از تقویت سیستم ایمنی می شود، نمی توان از اهمیت بالای مصرف آب کافی چشم پوشی کرد. یکی از فواید آب آشامیدنی این است که هیدراتاسیون کافی تأثیر زیادی در سیستم ایمنی بدن شما دارد.

آب به کلیه سیستمهای بدن کمک می کند تا در سطح بهینه عملکرد خود را انجام دهند، زیرا نوشیدن مقدار زیادی آب سموم بدن را دفع می کند و این اطمینان را می دهد که سلول های شما تمام اکسیژن مورد نیاز خود را برای عملکرد بهتر و کاملتر دریافت کنند.


منبع: pulse