آروماتراپی (رایحه درمانی) با عسل

آروماتراپی (رایحه درمانی) با عسل

اگر خودتان محصولات آروماتراپی و زیبایی درست می‌کنید، شاید بخواهید از عسل در محصولات خود استفاده کنید. می‌توان از این ماده در بسیاری از محصولات آرایشی خانگی مختلف اضافه کرد. اگرچه موم زنبور عسل یک عنصر محبوب برای محصولات آروماتراپی خانگی است، عسل به شکل خام آن نیز مفید است. هنگامی که از عسل برای روی پوست استفاده می‌کنید فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما باید مطمئن شوید که نوع عسل مناسب برای این کار را انتخاب کنید.

استفاده تاریخی از عسل

استفاده از عسل در محصولات دارویی و زیبایی پدیده جدیدی نیست. مصریان باستان که از گیاهان زیادی برای اهداف دارویی استفاده می‌کردند، ارزش درمانی عسل را میدانستند. رومی‌ها و یونانیان نیز برای عسل ارزش قائل بودند. در قرون وسطی، عسل به عنوان یک ابزار داد و ستد مورد استفاده قرار می‌گرفت، زیرا آن را بسیار ارزشمند میدانستند.

عسل خام نوعی عسل است که در آروماتراپی (رایحه درمانی)، محصولات زیبایی یا اهداف دارویی استفاده می‌شود. نوع عسلی که در سوپرمارکت یا فروشگاه پیدا می‌کنید معمولاً پاستوریزه یا فرآوری شده است تا از نظر بصری جذاب‌تر شود. با این حال، این فرآیند می‌تواند برخی از مزایای درمانی آن را حذف کند. عسل خام عمدتاً از فروکتوز، گلوکز و آب به همراه ساکارز، مالتوز و از قند‌های دیگر و ترکیبات نامشخص تشکیل شده است.

عسل مناسب آروماتراپی

همانطور که در بالا گفته شد، عسل خام نوعی عسل است که باید برای تهیه محصولات آروماتراپی و زیبایی استفاده شود. با این حال، چندین نوع مختلف عسل خام نیز وجود دارد. عسل خام با فواید درمانی عبارتند از:

عسل مانوکا: بومی نیوزلند است و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین انواع عسل خام است که از آن می‌توان محصولات آروماتراپی و زیبایی طبیعی استفاده کرد. عسل تولید شده از بوته مانوکا فواید درمانی زیادی دارد.

این عسل دارای چندین فواید دارویی و زیبایی است. امروزه عسل مانوکا یکی از پرطرفدارترین انواع عسل خام برای استفاده در آروماتراپی و محصولات زیبایی است زیرا دارای خواص درمانی زیر است:

خواص ضد باکتریایی برای بهبود زخم

خواص ضد التهابی، مفید برای درمان آفتاب سوختگی

خواص درمانی برای پوست، مفید برای آکنه، اگزما و سایر انواع عفونت‌های پوستی.

محصولات آروماتراپی و زیبایی با عسل

بسیاری از محصولات آروماتراپی و زیبایی وجود دارد که می‌توانید با عسل درست کنید. می‌توانید برای تقویت محصول، روغن‌های ضروری و همچنین سایر مواد مفید مانند آب‌های گل، روغن زیتون و شکر را به آن اضافه کنید. برخی از محصولات خانگی که می‌توانید با عسل به عنوان یک ماده درست کنید عبارتند از:

شکر و اسکراب بدن

مرطوب‌کننده‌های لب

ماسک مو

ماسک‌های صورت

عسل خام و محصولات آرایشی خانگی

آروماتراپی (رایحه درمانی) با عسل

واقعاً هیچ قانونی برای افزودن عسل به آروماتراپی خانگی و محصولات زیبایی وجود ندارد. با آزمایش چندین ماده و محصول، نوع مناسبی از محصول را پیدا خواهید کرد که برای شما مناسب است. اگر می‌خواهید روغن‌های ضروری را اضافه کنید، فقط به یاد داشته باشید که اگر در مورد استفاده از یک اسانس خاص برای شرایط خاصی مطمئن نیستید، با یک متخصص رایحه‌درمانگر مجرب مشورت کنید.

حساب کابری