آنچه زنبورهای عسل می خورند

آنچه زنبورهای عسل می خورند

زنبورها نیز مانند انسان ها به رژیم غذایی متنوعی نیاز دارند. این رژیم شامل انواع گیاهان و گل های وحشی است.

شهد و گرده گل

زنبورهای عسل در واقع ترجیح می دهند که شما را نیش نزنند! همان طور که احتمالاً بسیاری از شما می دانید، زنبورهای عسل از یک گیاه به گیاه دیگر سفر می کنند، شهد و گرده گل جمع می کنند و در همین حال، گرده افشانی نیز می کنند. زنبورهای عسل در واقع شهد و گرده جمع شده را مصرف می کنند. شهد برای آن ها کربوهیدرات مورد نیازشان فراهم می کند، در حالی که گرده، پروتئین مورد نیاز آن ها را تأمین می کند. شهدی که زنبورهای عسل جمع می کنند، برای ایجاد همان خوراکی خوشمزه استفاده می شود؛ عسل طبیعی!

تولید عسل طبیعی

گاهی اوقات فراموش می کنیم که زنبورهای عسل، فقط برای ما انسان ها عسل تولید نمی کنند. یک کندوی کامل عسل را خود زنبورها مصرف می کنند!  خوشبختانه زنبورهای عسل برای ما، عسل بسیار زیادی را تولید می کنند؛ حتی ممکن است بیشتر از عسل مصرفی خود را برای ما انسان ها تولید کنند! به این ترتیب، زنبورها نه تنها از عسل خود بهره مند می شوند، بلکه انسان را نیز از عسل خود بهره مند می کنند. درمورد مزایای عسل طبیعی و ارگانیک،همواره در طول تاریخ تحقیقاتی به عمل آمده و فواید فراوان عسل بارها ثابت شده است. در حالی که فواید عسل برای زنبورها و انسان ها بسیار زیاد است، اما گاهی اوقات عسل به تنهایی برای جلب رضایت برخی زنبورها کافی نیست.

آنچه زنبورهای عسل می خورند

ژل رویال (سلطنتی)

همان طور که از نامش پیداست، ژل رویال فقط مخصوص سلطنتی ها است! لارو زنبورهایی که به عنوان ملکه های آینده انتخاب شده اند و زنبورهای ملکه زنده، تنها کسانی هستند که در کندو از ژل رویال تغذیه می کنند. ژل رویال ماده ای است که از مایع ترشح شده از غدد برخی زنبورهای خاص ساخته می شود. گفته می شود که یک رژیم غذایی غنی از ژل رویال، همان چیزی است که به زنبورهای عسل ملکه اجازه می دهد تا به اندازه و شکل بزرگی که دارند تبدیل شوند.

تمایل به شیرینی

کسانی که شایسته ژل رویال نیستند، جزئی از مصرف کنندگان سایر غذاهای شیرین هستند. آیا تا به حال متوجه شده اید که به نظر می رسد زنبورهای عسل درست در روزهایی که در خارج از خانه، هنگامی که از برخی از غذاها و نوشیدنی های خود لذت می برید، ظاهر می شوند؟ زنبورهای عسل بسیار شیرین پسند هستند! به خصوص مایعات شیرین! اما بعید است که زنبورهای عسل در حالی که دارند از جرعه ای از نوشیدنی شما لذت می برند، شما را آزار دهند. آن ها فقط اگر احساس کنند که در معرض خطر هستند، این کار را می کنند. ما می دانیم که زنبورهای عسل ما هر از گاهی از یافتن خوراکی های شیرین لذت می برند؛ بنابراین از این مزیت استفاده می کنیم! بعد از این که جعبه های عسل اضافی زنبورهای خود را خالی کردیم، آن جعبه ها را برای تمیز شدن توسط زنبورهای عسل، کنار عسل باقی می گذاریم. زنبورها با خوشحالی بقایای عسل را از جعبه های ما جمع آوری می کنند.

حساب کابری