آن چه باید قبل از استفاده از عسل محلی بدانید

آن چه باید قبل از استفاده از عسل محلی بدانید

برای بسیاری از افراد، عسل فقط یک شیرین کننده مانند شکر است. اما عسل ویژگی هایی فراتر از شیرینی دارد. عسل های محلی هر کدام طعم منحصر به فرد خود را دارند که افزودن آن ها به دستور غذایی یا قهوه صبحانه شما می تواند منجر به غنی شدن آن شود. برای درک واقعی ارزش یک شیشه عسل محلی، باید قبل از باز کردن آن، مراحل شناسایی و بررسی آن را شروع کنید. برچسب ها به طور قابل توجهی متفاوت هستند؛ اما به برچسب ها دقیق نگاه کنید و سعی کنید درباره این نوشته ها بیشتر اطلاعات کسب کنید. در ادامه، چند اصطلاح رایج را مشاهده خواهید کرد:

شبدر

شبدر یکی از رایج ترین منابع گرده است که تقریباً در هر منطقه ای در حال رشد است. زنبورها این منبع را دوست دارند. شبدر شیرینی ملایم و خنثی ایجاد می کند و سایر منابع گرده را به خوبی تکمیل می کند. عسل شبدر در منطقه های مختلف می تواند تا حدی متفاوت باشد؛ بنابراین مطمئن شوید که عسل شما از کجا آمده است.

گل وحشی

این بدان معناست که زنبورها شهد را از انواع گل های وحشی، برخلاف یک منبع واحد مانند محصولات یک مزرعه بزرگ، دریافت کرده اند. این یک اصطلاح رایج است و این عسل ها می توانند بر اساس منطقه و کشور مبدا، متفاوت باشند. این عسل ها به احتمال زیاد طعم های ظریف تری نسبت به عسل شبدر دارند.

سایر گل ها یا میوه ها

برچسب روی عسل ممکن است منابع گل را نیز ذکر کند. این جاست که همه چیز واقعاً جالب می شود. زنبورها تقریباً از هر چیزی که شکوفا می شود، عسل می سازند و هر منبع شهد و گرده طعم متفاوتی می بخشد. یافتن عسل تک گل – حاوی تنها یک نوع گرده – نسبتاً نادر است. به احتمال زیاد ترکیبی از چند منبع گل را مشاهده خواهید کرد. این به این دلیل است که زنبورها بیرون می روند و به دنبال هر چیزی که در نزدیک کندوشان است می گردند. مگر این که کندوی آن ها در وسط یک مزرعه غول پیکر قرار داشته باشد. بنابراین، هر عسلی که زنبورها درست کنند به احتمال زیاد منابع مخلوطی خواهد داشت.

کشور و شهر مبدا

محل ساخت عسل، بیشتر از هر چیز دیگری طعم و کیفیت آن را به شما می گوید. منبع و مبدا عسل می تواند از یک منبع تک منشاء از یک زنبوردار محلی تا مخلوطی از کشورهای مختلف متغیر باشد. در برخی موارد ممکن است عسل فوق العاده فیلتر شود تا منشأ آن مخفی شود؛ بنابراین نداشتن کشور و یا شهر مبدا معمولاً نشانه بدی است. پس بر روی برچسب عسل ها به دنبال محل ساخت آن ها باشید.

خام

زنبورها کندوهای خود را بسیار گرم نگه می دارند – معمولاً بیش از 90 درجه – اما حرارت دادن عسل بسیار بیشتر از این می تواند به قندهای داخل آن آسیب برساند و طعم های طبیعی آن را از بین ببرد. عسل خام در واقع عسلی است که گرم نشده یا پاستوریزه نشده است. البته این امر ضروری هم نیست؛ زیرا عسل به طور طبیعی ضد باکتری است.

آن چه باید قبل از استفاده از عسل محلی بدانید1

بدون فیلتر

این بدان معناست که عسل از صافی عبور نکرده است. فیلتر کردن عسل به مقدار کم اشکالی ندارد، اما اگر عسل شما کاملاً شفاف باشد، احتمالاً فوق فیلتر شده است که این کار طعم آن را از بین برده است.

عسل های محلی همه ارزش امتحان کردن را دارند. آنها یک ماده منحصر به فرد هستند که با وجود عوامل طبیعی مختلف مانند خاک، گیاهان و محیط تولید می شوند. عسل های محلی در واقع عسل های واقعی هستند که مکان را منعکس می کنند و به زنبوردارانی که از آن ها آمده اند، احترام می گذارند. دفعه بعد که عسل می خرید، بطری را دقیق تر ببینید!

منبع: localhivehoney

حساب کابری