آیا خوردن عسل در شب خوب است

آیا خوردن عسل در شب خوب است

همه ما از فواید مصرف عسل در شب قبل از خواب شنیده‌ایم. اما آیا این حقیقت دارد؟ عسل یک محصول طبیعی است که مصرف آن فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد. مواد مغذی، ویتأمین‌ها و مواد معدنی موجود در عسل فراوان است. بنابراین، این شیرین‌کننده طبیعی نه تنها به ما انرژی می‌دهد، بلکه بدن ما را نیز تقویت می‌کند. معمولاً عسل را همراه با سایر محصولات مصرف می‌کنیم. مطمئناً تا به حال این توصیه معمولی به شما داده شده است که یک لیوان شیر با عسل بخورید تا بهتر استراحت کنید. در ادامه مقاله از وبلاگ عسل رایحه ما به شما خواهیم گفت که آیا این درست است یا خیر.

آیا این درست است که نوشیدن عسل به ما کمک می‌کند بهتر استراحت کنیم؟

هنگامی که می‌خوابیم، بدن ما از فرسودگی روزانه بهبود می‌یابد، نورون‌های ما بازسازی می‌شوند و متابولیسم برای یک فعالیت روزانه جدید استراحت می‌کند. عسل به طرق مختلف می‌تواند به مفیدتر کردن استراحت کمک کند. این‌ها چند پاسخ برای چرا هستند. عسل دارای ماده تریپتوفان است که باعث تحریک ملاتونین می‌شود (هورمونی که در همه گونه‌های جانوری از جمله انسان یافت می‌شود) و چرخه بیداری و خواب را تنظیم می‌کند. تریپتوفان شروع روند آرامش را تشویق می‌کند و هنگامی که استراحت فرا می‌رسد خواب هماهنگ را تقویت می‌کند. علاوه بر این، بر سروتونین، هورمونی که به تنظیم خلق و خو، درد و خواب کمک می‌کند، تأثیر می‌گذارد. به این ترتیب نوشیدن عسل در شب به ما کمک می‌کند تا خوابی آرام داشته باشیم و بدنمان استراحت و خلق و خوی بهتری داشته باشد. خوردن عسل در شب فشار خون را کاهش می‌دهد، در نتیجه بدن آرام‌تر و کنترل می‌شود. از جمله ترکیباتی که می‌توانیم در عسل پیدا کنیم که به ما کمک می‌کند به خواب برویم، می‌توان در مورد پلی فنل نیز صحبت کرد. این برای کمک به مبارزه با افسردگی به خوبی شناخته شده است. استرس کاهش می‌یابد و بیدار شدن از خواب سرزنده‌تر می‌شود.

چه مقدار مصرف در شب توصیه می‌شود؟

مانند هر غذای دیگری مراقب میزان عسل مصرفی خود باشید. برای جلوگیری از افراط در مصرف عسل و تحت الشعاع قرار گرفتن فواید آن هنگام خواب، مصرف یک یا دو قاشق غذاخوری ۱ یا ۲ ساعت قبل از خواب توصیه می‌شود. اگر مصرف فقط در شب انجام نشود، می‌توان دوز را بین صبح (صبحانه یا میان وعده) همراه با یک قاشق دیگر قبل از خواب تقسیم کرد. عسل محصولی است که حاوی مقادیر بسیار کمی قند است. برخلاف محصولات فرآوری شده، عسل کالری کمی دارد.

چگونه عسل را در شب مصرف کنیم؟ با چه چیزی می‌توانیم آن را جفت کنیم؟

عسل غذایی است که به راحتی با سایر مواد غذایی سازگاری دارد. در بسیاری از مواقع این امر مصرف محصول مذکور را غنی‌تر می‌کند و به تغییر نحوه مصرف آن کمک می‌کند. عسل را در شب با مقداری چای آرامش بخش یا شیر گرم همراهی کنید. ترکیب این نوع محصول با عسل به به خواب رفتن کمک می‌کند. علاوه بر این، با رقیق کردن آن، مصرف آن بسیار راحت‌تر و غنی‌تر از خوردن مستقیم قاشق خواهد بود. یکی دیگر از محبوب‌ترین گزینه‌ها این است که دم کرده‌ای مانند چای یا آب با لیمو بخورید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید تا طعمی خاص‌تر به آن بدهید. همچنین می‌توانیم آن را همراه غذا با برخی از انواع سالاد میل کنید. حوه مصرف عسل در شب نیز به ذائقه هر فرد بستگی دارد، اما شکی نیست که نوشیدن عسل بسیار سالم و حتی بهتر است که در شب، قبل از خواب مصرف شود.

منبع: maeshoney.com

حساب کابری