آیا عسل برای سالمندان مفید است؟

آیا عسل برای سالمندان مفید است؟

عسل می تواند سلامت سالمندان را تقویت کند و در این بین عسل خام و فیلتر نشده بیشترین فواید را برای آنها دارد. برای دانستن فواید عسل برای سالمندان ما را تا انتهای این مقاله از وبلاگ رایحه همراهی کنید.

فواید عسل برای سالمندان

  1. آلرژی را برطرف می کند.

سالمندانی که بیماری های مزمن دارند ممکن است دچار آلرژی های فصلی بیشتری نسبت به سایر افراد شوند. محققان کشف کرده اند که گرده موجود در عسل خام و محلی ممکن است به کاهش علائم آلرژی در آنها کمک کند. برای بهترین نتیجه، عزیزان سالخورده شما باید چند ماه قبل از فصل آلرژی مصرف عسل را شروع کنند.

  • سرفه را سرکوب می کند.

بسیاری از مردم می دانند که عسل می تواند به عنوان یک داروی تسکین دهنده سرفه عمل کند. چای یا آب گرم همراه با لیمو و عسل مدت‌هاست که درمان گر سرفه بوده است، اما مطالعات نشان داده‌اند که یک یا دو قاشق چای‌خوری عسل به تنهایی می‌تواند به کاهش سرفه کمک کند. برای سالمندان مبتلا به بیماری هایی مانند COPD یا ترشحات بعد از بینی، این سرکوب کننده طبیعی سرفه می تواند کمک بزرگی باشد.

  • حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است.

آنتی اکسیدان های موجود در عسل به مبارزه با چندین بیماری مزمنی که سالمندان با افزایش سن با آن مواجه می شوند، کمک می کند. سالمند خانه شما، باید عسل تیره تری بخورد تا حداکثر آنتی اکسیدان را داشته باشد. عسل همچنین حاوی مواد مغذی است که به حذف رادیکال های آزاد از بدن کمک می کند و می تواند از بیماری های قلبی و حتی سرطان محافظت کند.

  • بریدگی و سوختگی را تسکین می دهد.

پوست با افزایش سن شکننده تر می شود و خطر بریدگی یا سوختگی را افزایش می دهد. دانشمندان مشخص کرده اند که عسل از طریق یک فرآیند آنزیمی پراکسید هیدروژن آزاد می کند و همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده است. در نتیجه می توان از عسل به عنوان یک کاربرد موضعی برای تسکین زخم ها و تسریع بهبودی استفاده کرد.

  • انرژی را افزایش می دهد.

المپیکی ها به دلیل قندهای طبیعی موجود در داخل عسل، برای تقویت انرژی خود انجیر و عسل می خوردند. سالمندانی که برای پیاده‌روی در محله بیرون می‌روند بهتر است برای افزایش سطح انرژی خود یک قاشق چای‌خوری عسل مصرف کنند.

حساب کابری