آیا عسل برای سگ ها بی خطر است؟

آیا عسل برای سگ ‌ها بی‌ خطر است؟

عسل محلی طبیعی و بدون مواد افزودنی برای مردم فواید زیادی دارد: حاوی آنتی اکسیدان است، باعث کاهش قند می ‌شود و حتی برای سرفه نیز مفید است. اما عسل برای حیوانات خزدار مانند سگ کمی پیچیده ‌تر است.

سگ ‌های اهلی به تدریج به حیوانات خانگی (معمولاً) مطیع تبدیل شده ‌اند که امروزه می ‌شناسیم. بدن آن ‌ها آنزیم‌ های مختلف مورد نیاز برای هضم نشاسته، قند‌ها، غذا‌های پخته و بسیاری از غذا‌های خام را نیز ایجاد می‌ کند. اما سگ‌ ها نیز مانند انسان‌ ها نیاز به رژیم غذایی متعادل با مقدار مناسب کربوهیدرات، پروتئین و چربی دارند.

دامپزشکان و متخصصان تغذیه نسبتاً مطمئن هستند که سگ‌ ها به اندازه انسان به کربوهیدرات در رژیم غذایی خود احتیاج ندارند. حتی بحثی پیرامون این وجود دارد که آیا سگ‌ ها به کربوهیدرات احتیاج دارند – که شامل عسل می ‌شود. بنابراین، می ‌توان گفت که سگ شما برای زنده ماندن به عسل نیاز ندارد. اما آن‌ ها قطعاً قادر به هضم کربوهیدرات هستند، به همین دلیل است که در بسیاری از غذا‌های سگ ‌ها، مقداری غلات یا نشاسته مخلوط می ‌شوند.

در طبیعت، سگ‌ ها ابتدا گوشتخوار بودند، اما گاهی اوقات در خوراک آن ‌ها نشاسته و دانه نیز وجود داشته. در مطالعاتی که سگ‌ ها مجاز به انتخاب رژیم غذایی خود بودند، بیش از ۹۰ درصد از آن ‌ها چربی و پروتئین استفاده کردند. اما در یک چرخش کاملاً شگفت ‌انگیز، توله‌ های مورد مطالعه بیش از حد غذا خوردند و سریع وزن اضافه کردند. سالم ‌ترین گزینه‌ ها برای رژیم غذایی سگ شما این است که تمام کربوهیدرات‌ها را حذف نکنید یا اجازه ندهید سگ تصمیم بگیرد که چه چیزی می‌خورد. در عوض، همیشه تنظیمات تدریجی را انجام دهید و به نحوه واکنش سگ خود دقت کنید.

با آگاهی بیشتر مردم از منبع غذای خود، آن‌ ها همچنین غذا‌های طبیعی‌ تر و فرآوری نشده را به سگ خود می ‌دهند. عسل محلی طبیعی و بدون افزودنی مطمئناً می ‌تواند بخشی از رژیم غذایی خام باشد: پاداشی برای آرام کردن سگ‌ ها یا کمک به سرفه خفیف. اگر سگ شما هر از گاهی کمی عسل دوست دارد، مشکلی نیست؛ یا اگر عسل به عنوان یک غذای شیرین مورد علاقه سگ شما است، میزان عسل را در رژیم غذایی سگ خود مدیریت کنید.

حساب کابری