آیا عسل سالم تر از شکر است؟

آیا عسل سالم ‌تر از شکر است؟

عسل یک جایگزین شیرین ‌کننده در میان ده‌ ها شیرین کننده مثل قند، شهد و … است. عسل محلی طبیعی و بدون افزودنی، یک غذای کاربردی است که به عنوان یک غذای کامل نیز شناخته می ‌شود: یک غذای طبیعی با مزایای خاص برای سلامتی.

غذا‌های طبیعی مانند چای، بادام، برنج قهوه‌ ای و شکلات تلخ بسیار محبوب شده‌ اند؛ زیرا مواد مغذی را که غذا‌های فرآوری شده مانند شکر تصفیه شده از دست می ‌دهند را همچنان در درون خود حفظ می‌ کنند. این مواد مغذی با کاهش فشار خون و کلسترول، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، مبارزه با سرطان‌ ها، بهبود سیستم ایمنی بدن و کنترل قند خون، برای بدن مفید است. بنابراین، چگونه عسل کاملاً طبیعی به قند فرآوری شده تبدیل می ‌شود؟

جانشین سبزیجات

عسل طبیعی به شما این امکان را می ‌دهد تا بدون نیاز به خوردن دانه ‌ها، پوست، ساقه یا سایر قسمت‌ های گیاه، بهترین مواد مغذی گیاه را از طریق گرده آن دریافت کنید. وقتی زنبور‌ها در کندوی خود عسل درست می ‌کنند، گرده را به فروکتوز (قند میوه) و گلوکز (قند نشاسته) تبدیل می‌ کنند. در این فرآیند، آن ‌ها مقدار کمی قند، اسید‌های آمینه، مواد مغذی گیاهی، فلاونوئید‌ها، آنتی اکسیدان‌ ها و چند آنزیم به آن اضافه می ‌کنند و نتیجه آن مواد شیرین و چسبناک مورد علاقه ما است.

در تعادل کامل

عسل معمولاً دارای نسبت ۵۰: ۵۰ فروکتوز به گلوکز است که برای کبد شما‌ ایده‌ آل است. (میزان دقیق هر یک بسته به نوع آن متفاوت است؛ زیرا زنبور‌ها گرده را از مناطق مختلف انتخاب می‌ کنند. ) پس از خوردن عسل، کبد شما گلوکز را به گلیکوژن تبدیل می‌ کند و آن را برای استفاده‌ های بعدی مغز، قلب، کلیه‌ ها و خون قرمز ذخیره می‌ کند. اما وقتی مقدار زیادی گلوکز را بدون فروکتوز مصرف می ‌کنید، بدن شما با تجمع گلوکز در سلول‌ های شما و ذخیره آن به عنوان چربی واکنش نشان می ‌دهد.

شیرینی بدون استرس

خوردن عسل، با ترکیب ‌ایده‌ آل فروکتوز و گلوکز، باعث افزایش شدید انسولین نمی ‌شود – که معمولاً به عنوان \”کاهش قند\” شناخته می‌ شود – که پس از خوردن قند‌های ساده به تنهایی ایجاد می‌ شود. این افزایش انسولین بر متابولیسم تأثیر می ‌گذارد و هورمون‌های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول را آزاد می ‌کند. با گذشت زمان، استرس متابولیک می‌ تواند منجر به بسیاری از بیماری ‌های شناختی و جسمی شود.

میل به شیرینی جات

شیرین‌ کننده ‌ها با مقدار زیادی فروکتوز مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا، مجموعه ‌ای از چالش‌ های مختلف را برای بدن به وجود می‌ آورند. در حالی که هر سلول بدن می ‌تواند گلوکز را متابولیزه کند، کبد به تنهایی بیشتر فروکتوز را متابولیزه می ‌کند. این بدان معناست که شربت ذرت با فروکتوز بالا و قند تصفیه شده می‌ تواند کبد را تحت فشار قرار دهد و سطح قند خون و انسولین را از بین ببرد که به طور بالقوه منجر به مقاومت به انسولین، چاقی و افزایش کلسترول می‌ شود.

به زبان ساده، عسل محلی طبیعی و بدون افزودنی می ‌تواند همه شیرینی سایر شیرین‌ کننده‌ ها را تأمین کند و همچنین مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

حساب کابری