آیا عسل شما واقعا عسل طبیعی است؟

آیا عسل شما واقعا عسل طبیعی است؟

زنبورهای عسل سخت تلاش می کنند تا عسل طبیعی خوشمزه ای را برای شما تولید کنند. آن ها از بهار تا اواخر پاییز در حال جمع آوری شهد گل های وحشی، یونجه و شبدر شیرین هستند تا عسل طبیعی و طبیعی شگفت انگیزی را برای شما تولید کنند. با کمک زنبورهای نر، ملکه هزاران تخم می گذارد؛ در حالی که زنبوران کارگر، شهد را برداشت می کنند، لانه زنبور می سازند، عسل ذخیره می کنند و از کندو در برابر مزاحمان محافظت می کنند. این زندگی نمونه واقعی یک زندگی شلوغ در یک کندوی عسل و اطراف آن است! با تمام کار سختی که زنبورها انجام می دهند، جای تأسف دارد که عسل سومین ماده غذایی جهان است که بیشترین میزان تقلبی آن در بازار وجود دارد.  این واقعیت ممکن است شما را متعجب کند: ممکن است عسلی که از فروشگاه مواد غذایی محلی خود می خرید، عسل ارگانیک نباشد. مواد افزودنی در 23 درصد نمونه های عسل آزمایش شده توسط آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا در سال 18-2017 یافت شد. در حالی که مصرف عسل هنوز هم بی خطر است، اما مردم قیمت های بالایی را برای یک محصول دارای برچسب دروغین می پردازند!

چرا عسل تقلبی انقدر شایع است؟

تقاضای جهانی برای عسل در حال افزایش است و این یک خبر خوب است! عسل طبیعی یک منبع غذایی پایدار است و زنبورهای عسل، به گرده افشانی انواع میوه ها و سبزیجات هم کمک می کنند. اما برخی از بسته بندی کننده های عسل با افزودن فیلرهای ارزان قیمت به عسل خود، از این تقاضای روز افزون سوء استفاده کرده و حجم عسل تولیدی خود را افزایش می دهند.

عسل چگونه جعل می شود؟

از انواع شربت های شیرین می توان برای جعل عسل استفاده کرد. در گذشته، شربت قند ذرت یا عصاره از مواد افزودنی محبوب بودند. پیشرفت در تست های کیفیت محصول، سازندگان عسل تقلبی را مجبور به یافتن مواد جایگزین پرکننده کرده است. در حال حاضر، رایج ترین ماده افزودنی، شربت برنج است که تشخیص آن دشوارتر است. چین منبع قابل توجهی از عسل های تقلبی است. اوضاع به حدی شدید شده که چین دیگر مجاز به صادرات مستقیم عسل به کانادا نیست. اما عسل چینی هنوز هم از طریق فرایندی به نام انتقال مجدد، به قفسه های سوپرمارکت ها راه پیدا می کند. عسل ابتدا به یک کشور واسطه ارسال می شود و به عنوان محصول آن کشور برچسب گذاری می شود. پس از آن، کاغذبازی ها جعل می شود تا کشور مبدا را تغییر دهند و اجازه دهند که عسل به طور قانونی به آمریکای شمالی وارد شود.

شناسایی کشور مبدا تولید عسل

برای شناسایی محل تولید عسل، آزمایشگاه ها آنالیز گرده را انجام می دهند. با استفاده از این آزمون می توانید ریشه های گیاه شناسی و جغرافیایی عسل را بیابید. اگر گرده را فیلتر کنید، با بررسی فرآیند پاستوریزاسیون هم نمی توانید بفهمید که عسل از کجا می آید.

تشخیص عسل تقلبی

تولیدکنندگان عسل و آژانس های آزمایش در یک موش و گربه بازی بی پایان حبس شده اند! هر بار که آزمایش جدیدی برای کشف شکل جدیدی از تقلب در عسل ایجاد می شود، تولیدکنندگان عسل تقلبی فرایندهای تولید خود را تغییر می دهند. در حال حاضر، بهترین روش برای آزمایش مواد افزودنی در عسل، تشدید مغناطیسی هسته ای است. در این فرآیند از یک نبض مغناطیسی برای تجزیه و تحلیل تک تک اتم های نمونه عسل استفاده می شود. اتم های شربت، پالس ها را متفاوت از اتم های عسل منعکس می کنند. فقط تعداد کمی از مردم در آمریکای شمالی به این فناوری دسترسی دارند. بنابراین اگرچه می توان تشخیص داد که عسل جعلی یا تقلبی است یا نه، اما بدون شک محصولی وجود خواهد داشت که آزمایش نشده و از شکاف های بسیار وسیعی لغزیده و به دست شما رسیده باشد.

چگونه می توان عسل طبیعی را خریداری کرد؟

این همه آزمایش و تحقیق باعث گیج شدن ما می شود! ساده ترین راه برای خرید عسل خالص، جست و جوی شرکت هایی است که در واقع زنبورهای عسل دارند و عسل را خودشان تولید می کنند! به نظر ساده می رسد، اما بسیاری از شرکت ها وجود دارند که تولید کننده عسل نیستند (با این حال ادعا می کنند که هستند) بنابراین گاهی ممکن است صحبت راجع به کیفیت و منبع عسل بسته بندی شده برای آن ها دشوار باشد. خرید عسل به طور مستقیم از زنبورداران و شرکت های زنبورداری که هم عسل را تولید می کنند و هم آن را بسته بندی می کنند بهترین شرط برای داشتن یک شیشه عسل طبیعی است. این چیزی است که رایحه برای آن تلاش می کند تا بهترین ها را به دست شما عزیزان برساند.

افزودن مواد افزودنی به عسل احمقانه است. زنبورها عسل شگفت انگیزی می سازند!

منبع: threeforagers.ca

حساب کابری