آیا عسل شوره مو را از بین می‌برد؟

آیا عسل شوره مو را از بین می‌برد؟

آیا می‌دانید عسل چقدر می‌تواند برای مو مفید باشد؟ این ماده یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان خانگی شوره سر است و نه تنها مو‌های خشک را تغذیه می‌کند، بلکه مو‌هایی صاف و نرم به شما می‌دهد.

درمان طبیعی شوره سر با عسل

عسل خام یک مرطوب‌کننده طبیعی است که به مو کمک می‌کند تا رطوبت را حفظ کند و در عین حال تزریق قدرتمندی از ویتأمین‌های A، C، D، E، B کمپلکس، بتاکاروتن و مواد معدنی از جمله آهن، منیزیم، پتاسیم، منگنز، کلسیم و فسفر است که از گذشته تا به امروز برای جلوگیری از نازک شدن مو‌ها توصیه می‌شود. شوره سر می‌تواند فولیکول‌های مو را مسدود کند و از رشد مو‌های جدید جلوگیری کند، بنابراین کاهش شوره سر ممکن است رشد طبیعی مو را آسان‌تر کند.

در یک تحقیق از ۳۰ بیمار مبتلا به درماتیت سبورئیک و شوره سر خواسته شد عسل رقیق شده را روی پوست سر خود بمالند و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه یک روز در میان ماساژ دهند و سپس به مدت ۳ ساعت اجازه دهند عسل روی سر بماند. نتیجه‌ای که گرفته شد این بودکه، پس از این مدت خارش برطرف شد و پوسته پوسته شدن ظرف یک هفته ناپدید شد، در حالی که ضایعات پوستی بهبود یافتند و در عرض ۲ هفته به طور کامل ناپدید شدند – کسانی که درمان را یک بار در هفته ادامه دادند، پوسته سر در آن‌ها عود نکرد. ۱۲ بیمار از ۱۵ بیمار که رژیم عسل را ادامه ندادند در عرض ۲-۴ ماه پوسته‌ها عود کردند. پس استفاده از عسل یک درمان مؤثر برای شوره سر است.

نحوه استفاده از عسل برای شوره سر

روی مو‌های خیس، عسل خام رقیق شده (۹۰٪ عسل و ۱۰٪ آب) را بمالید. به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید، سپس اجازه دهید به مدت سه ساعت روی سر شما بماند در این مدت می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را ادامه دهید. سپس با آب گرم آن را بشویید. در صورت تمایل، پس از آن می‌توانید با ۴/۱ فنجان سرکه و ۴/۳ فنجان آب، مو‌ها را براق کنید. حدود دو هفته یک روز در میان این کار را تکرار کنید.

عسل ماده‌ای مؤثر برای جلوگیری از ریزش مو

همچنین می‌توانید از عسل و اسطوخودوس به همراه چای سبز برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ۲ قاشق غذاخوری عسل را با مقدار مساوی روغن گیاهی مخلوط کرده و روی مو‌های خود بمالید. این ماسک مو را به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید و سپس آن را قبل از شامپو بشویید. از آنجایی که عسل دارای خواص ضد التهابی است، می‌تواند به پوست سر تحریک شده یا درماتیت نیز کمک کند.

پس؛ عسل لزوماً ضد شوره نیست، اما ممکن است برای افرادی که از شوره سر رنج می‌برند مؤثر باشد.

منبع: www.allthingshair.com

حساب کابری