آیا عسل یک غذای سالم است؟

آیا عسل یک غذای سالم است

ممکن است انتظار داشته باشید که این مقاله فقط به یک “بله” بزرگ خلاصه شود؛ زیرا عسل یک غذای غنی از مواد مغذی است که مردم هزاران سال است از آن می خورند و بیماری ها را با آن درمان می کنند. اما ما نمی خواهیم صرفا به یک توضیح “به اندازه کافی خوب است” بسنده کنیم! از آن جا که عسل ارگانیک و بدون فیلتر می تواند بخشی سالم از هر رژیم غذایی – برای بزرگسالان و کودکان بزرگ تر از 1 سال – باشد، نحوه استفاده از آن برای بدن بسیار جالب است.

همه چیز از مغز شما شروع می شود

کتاب دکتر رون فسندن به نام “مغزتان را تغذیه کنید” این طور تصور می کند که تصور اکثر مردم در مورد غذا اشتباه است. در حالی که بله! بسیاری از ما هدف مبهمی برای تغذیه سالم، کاهش کربوهیدرات یا شمارش کالری داریم. به جز مواقع کنترل وزن، به ندرت به تأثیر غذا بر بدن فکر می کنیم. اما غذای ما به طرق بی شماری بر ما تأثیر می گذارد. احتمالاً کم ارزش ترین مسئله این است که چگونه مغز ما را تغذیه می کند! از نظر دکتر فسندن، غذاهایی که می خوریم، مستقیماً از طریق گلیکوژن کبد، منبع اصلی مغز، بر مغز ما تأثیر می گذارند. وقتی غذا می خوریم، بدن ما گلیکوژن تولید می کند. وقتی وعده های غذایی را حذف می کنیم، به مدت طولانی روزه می گیریم یا غذاهایی بدون ارزش غذایی می خوریم، بدن ما از بین می رود. در صورت گرسنگی، مغز برای سوخت و ساز، اقداماتی را جهت اطمینان از بقا انجام می دهد و هر تعداد هورمون و سیگنال را ایجاد می کند که می تواند باعث استرس متابولیک در بدن شود.

بنابراین، عسل از کجا وارد مغز می شود؟

عسل محلی ارگانیک و بدون فیلتر یکی از بهترین منابع انرژی ممکن برای مغز است. با ترکیب فروکتوز و گلوکز، بدن شما می تواند به سرعت و به آسانی آن را به گلیکوژن کبد تبدیل کند و مغز شما را در اسرع وقت به حالت عادی و بدون گرسنگی برگرداند. می توانید عسل را به دستور العمل های غذای روزانه خود، نوشیدنی ها و میان وعده ها اضافه کنید تا در طول روز متابولیسم خوبی داشته باشید. همان طور که احتمالاً می دانید، نمی توانید فقط سالاد بخورید و روز بعد ده پوند وزن کم کنید. شما فقط پس از اطمینان از تغذیه کامل مغز، روز به روز و جلوگیری از استرس متابولیک، به هدف خود می رسید که این هدف می تواند کاهش وزن، کاهش التهاب، تثبیت قند خون و غیره باشد.

استرس متابولیک

“استرس متابولیک” را به عنوان یک اصطلاح جامع برای تعدادی از فرایندهای مختلف بدن در نظر بگیرید، نه به عنوان یک تشخیص پزشکی. این امر به انواع شرایط کمک می کند، از جمله چنین مشکلاتی:

– خستگی

– افزایش وزن

– مقاومت به انسولین

– دیابت

– فشار خون بالا

– آرتروز

– آسم

– بیماری های مزمن التهابی

همه این مشکلات مزمن ممکن است به آهستگی توسعه یافته و اغلب پس از رخ دادن، بسیار آزار دهنده هستند. دقیقاً به همین دلیل است که عسل ارگانیک برای سلامتی عالی است: نه فقط به این دلیل که همه چیز را درمان می کند، بلکه به این دلیل که مصرف آن راحت است، هرگز خراب نمی شود و طعم عالی دارد  و البته، مطمئناً هیچ ضرری ندارد!

حساب کابری