درمان سوختگی با عسل

آیا می توان با استفاده از عسل، سوختگی را درمان کرد؟

آیا می توان با استفاده از عسل، سوختگی را درمان کرد؟

در بین محصولات طبیعی بیولوژیکی، عسل از زمان های بسیار قدیم که با اهداف تغذیه ای و درمانی مورد استفاده قرار می گرفته است، بیشترین کارایی را داشته است. اگرچه خواص ضد باکتریایی عسل برای همه شناخته شده است، اما به نوعی همیشه فراموش می کنیم که از آن در هنگام بروز حوادث استفاده کنیم و همیشه سراغ داروهای معمولی و شیمیایی می رویم که عوارض جانبی بسیاری دارند.

عسل یک درمان خانگی مؤثر برای درمان بسیاری از بیماری ها است. همیشه در محل زندگی همه ما و در گوشه ای از آشپزخانه ها حتما عسل وجود دارد، اما از خواص دارویی آن آگاهی نداریم و فقط می دانیم که عسل یک ماده غذایی شیرین و خوشمزه است. اما در واقع عسل بسیار بیشتر از یک ماده غذایی خوش طعم است.

آیا می دانستید که می توان از عسل برای درمان سوختگی استفاده کرد؟


آیا می توان با استفاده از عسل، سوختگی را درمان کرد؟.
آیا می توان با استفاده از عسل، سوختگی را درمان کرد؟.

چرا از عسل برای سوختگی استفاده می شود؟

فواید عسل بسیار است. سوختگی نیز یکی از بیماری های متعددی است که عسل می تواند آنها را درمان کند. بسیاری از پروژه های تحقیقاتی در مورد عسل دریافته اند که خاصیت ضد میکروبی عسل قابلیت های درمان زخم های شدید را دارد. درمان سوختگی با استفاده از عسل می تواند باعث تسکین فوری درد تحریک کننده سوختگی شما بشود.

عسل منبع غنی مواد مغذی است که با تمام قوا در کنار همدیگر کار می کنند تا سوختگی ها را بهبود می بخشند. عسل برای درمان سوختگی موثرترین و اقتصادی ترین راه است. داروهای دیگر مانند کرم های سوختگی نه تنها گران هستند بلکه می توانند شب و روز شما را با درد شدید همراه کنند. دفعه دیگر اگر قطره های روغن داغ هنگام پخت و پز روی دست شما ریخت، حتما مقداری عسل بر روی سوختگی ها قرار دهید. این کار باعث تسکین فوری می شود به طوری که هیچ کرم پزشکی دیگری قادر به انجام آن نیست.

شاید بپرسید که چه چیزی در عسل وجود دارد که به آن چنین خاصیت درمانی بینظیری را می بخشد؟

پاسخ این است که آنتی اکسیدان ها و خواص ضد باکتریایی عسل باعث ایجاد این ویژگی می شوند. استفاده از عسل بر روی سوختگی می تواند درد شدید آن را در کمتر از پنج دقیقه از بین برد.


چگونه از عسل برای سوختگی استفاده کنیم؟

با استفاده از عسل کل منطقه سوخته و همچنین قسمتی خارج از منطقه سوخته، را بپوشانید. شما در این مرحله نباید عسل را به مقدار کم اعمال کنید. یک لایه ضخیم از عسل را در محل سوختگی بمالید. هر کجا سوختگی باشد، عسل را با ضخامت مناسبی قرار کنید. در صورت امکان سعی کنید از عسل مانوکا استفاده کنید که دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی دیگری است اما یافتن آن کمی دشوار است.

شما می توانید برای درمان سوختگی ها، از عسل های طبیعی و ارگانیک رایحه خوانسار استفاده کنید. سپس عسل را در همه جای زخم و حتی در اطراف زخم و سوختگی پخش کنید. پس از اتمام پخش، با استفاده از یک باند تمیز قسمت سوخته را کاملاً بپوشانید. در عرض چند روز سوختگی های شما به همراه درد از بین می رود.

درمان سوختگی با عسل به مراتب بهتر از درمان آن با نقره است. خواص ضد باکتریایی عسل، سوختگی ها را خیلی سریعتر از نقره  التیام می بخشد. عسل هیچ عارضه جانبی ندارد در حالی که نقره اثرات سمی زیادی بر روی پوست دارد. بنابراین، اولویت اول خود را عسل قرار دهید.


هشدار: برای سوختگی های شدیدتر، سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنید زیرا این امر نیاز به توجه و تخصص بیشتری دارد.

حساب کابری