ارزش های عسل

ارزش های عسل

وبلاگ عسل رایحه این مقاله را به توضیحاتی در مورد ارزش های عسل اختصاص داده است، با همراهی گرمتان پذیرای خواندن این مقاله باشید. عسل به عنوان غذا، دارو، محصول نقدی هم برای بازار‌های داخلی و هم برای بازار‌های صادراتی و به عنوان بخش مهمی از برخی سنت‌های فرهنگی ارزش دارد.

به عنوان یک غذا

عسل در همه جا به عنوان یک ماده غذایی شیرین و خوشمزه ارزش دارد. در مواقع کمبود غذا، یک منبع کربوهیدرات مفید است که حاوی عناصر کمیاب است و تنوع غذایی را به رژیم‌های غذایی ضعیف می‌افزاید. عسل اغلب در تهیه غذا‌های سنتی جایگاه مهمی دارد.

به عنوان دارو یا ماده مقوی

در بسیاری از نقاط جهان از عسل به عنوان دارو یا مقوی و به عنوان یک درمان ویژه برای کودکان استفاده می‌شود. طب مدرن به طور فزاینده‌ای از عسل برای درمان‌های مختلف استفاده می‌کند.

به عنوان محصول نقدی

عسل تازه طبیعی و محلی همیشه ارزش بیشتری نسبت به عسل وارداتی دارد. بسیاری از زنبورداران محصول خود را مستقیماً به مصرف‌کنندگان می‌فروشند. عسل اغلب به عنوان کالای مبادله‌ای در روستا‌ها، به ویژه در مناطق دورأفتاده استفاده می‌شود و یک کالای پایدار با ماندگاری طولانی است. اگر به طور صحیح نگهداری شود، برای سال‌های طولانی قابل استفاده می‌ماند.

به عنوان یک محصول صادراتی

با افزایش استاندارد‌های زندگی، مصرف عسل افزایش می‌یابد. اکثر کشور‌های صنعتی برای تأمین نیاز عسل وارد می‌کنند. این نیاز می‌تواند منابع ارزی مفید صادرات عسل را برای کشور‌های در حال توسعه فراهم کند. کشور‌هایی که بیشترین صادرات عسل را دارند مکزیک، چین و آرژانتین هستند. هر کشور صنعت زنبورداری بزرگی دارد که بخش مهمی از اقتصاد کشاورزی آنهاست. اگر تولید بیش از نیاز داخلی باشد، همه کشور‌های در حال توسعه می‌توانند عسل صادر کنند. از آنجایی که زنبورداری از زمین استفاده نمی‌کند، تولید عسل برای صادرات نیازی به تضاد با کشت محصولات کشاورزی برای مصرف محلی ندارد.

تفاوت عسل خام در مقابل عسل معمولی

به عنوان یک ماده فرهنگی

عسل به طور گسترده‌ای به عنوان منبع قند برای تهیه غذا‌ها استفاده می‌شود. این ماده ارزش فرهنگی بالایی دارد: خوردن عسل یا استفاده از آن برای مسح بخشی از بسیاری از مراسم سنتی تولد، ازدواج و تدفین است. این ارتباط فرهنگی در اصطلاح ماه عسل مشهود است. در جامعه ماسایی در شرق آفریقا، از عسل برای پرداخت بهای عروس استفاده می‌شود.

پس، عسل علاوه بر اینکه به عنوان یک ماده غذایی کاربرد دارد، می‌تواند مصارف دیگری نیز داشته باشد.

حساب کابری