عسل ارگانیک برای سلامت روان

استفاده از عسل ارگانیک خام برای سلامت روان

تحقیقات علمی، ویژگی های ضد افسردگی قابل توجهی را در درختی نشان داده اند که برخی از عسل ها به ویژه عسل های ارگانیک آن ها را دارا می باشند. به گفته شرکت پایگاه داده Exasol ، پزشکان در انگلیس در سال 2016 میلادی، بیش از 64 میلیون نسخه داروی ضد افسردگی به بیماران تجویز کرده اند.

وزارت کار، بهداشت و حقوق بازنشستگی در انگلستان دریافت که 35٪ غیبت و عدم حضور افراد در محل کار، به دلیل اختلالات خفیف سلامت روان از جمله اضطراب، استرس و افسردگی در این افراد است. میلیون ها انگلیسی به طور منظم برای مقابله با اضطراب، استرس و افسردگی از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند.

به طور کلی، داروهای ضد افسردگی سه نوع هستند: داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای  (TCA) ، مهارکننده های مونوآمین اکسیداز( MAOI)  و مهارکننده های جذب مجدد سروتونین SSRI)) . داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای (TCA) با افزایش سطح دو هورمون در مغز کار می کنند: نوراپی نفرین (هورمون تحریک کننده) و سروتونین (“هورمون خوشبختی”). مهار کننده های مونوآمین اکسیداز(MAOI)  نیز با افزایش همین دو هورمون کار می کنند؛ اما این مهار کننده ها علاوه بر این دو هورمون، باعث افزایش دوپامین (“هورمون رضایت”) نیز می شوند.

مهارکننده های بازجذب انتخابی سروتونین (SSRIs)  متداول ترین نوع دارو در بین انواع داروهای ضد افسردگی است که امروزه استفاده می شود و شامل داروهای معروف مانند پروزاک، سیپرامیل و سروکسات است. همه این ها با جلوگیری از جذب مجدد هورمون خوشبختی سروتونین و در نتیجه افزایش احساس رفاه در بیمار کار می کنند.

همه این داروها عوارض جانبی زیادی از جمله افزایش وزن غیرطبیعی، میل جنسی کم، تعریق زیاد، خونریزی و ایجاد آشفتگی در خواب را به همراه دارند.

تجزیه و تحلیل گرده آزمایشگاهی عسل جدید جنگل بارانی ارگانیکی از برزیل نشان داد که حداقل 44٪ از این نوع عسل، توسط زنبورهایی تشکیل شده است که از درخت ابریشم صورتی میموسا تغذیه می کنند؛ نام علمی آن Albizia julibrissin می باشد.

درخت میموسا بیش از 2000 سال است که در داروهای چینی به منظور رفع اضطراب، استرس و افسردگی استفاده می شود. در آسیای شرقی، میموسا به عنوان “درخت خوشبختی” یا “پوست خوشبختی” شناخته می شود.

برخی از متخصصین گیاهان دارویی چینی حتی از میموسا به عنوان “پروزاک گیاهی” یاد می کنند.

یک مطالعه فارماکوپیدمیولوژیک در تایوان در سال 2002 میبادی نشان داد که میموسا سومین داروی گیاهی چینی است که برای درمان بی خوابی تجویز می شود.

مواد تشکیل دهنده فعال میموزا عبارت اند از آلبیتوسین، b-sitosterol ، آمیرین، 3،4،7-تری هیدروکسی فلاون،  spinasterylglucoside ،  machaerinic acid ، lactone ، متیل استر، acaci acid و lactone .

این مواد سازنده با افزایش سطح ترشح هورمون های تقویت کننده روحیه در مغز، از جمله سروتونین، و تنظیم بازجذب آن ها می تواند در نهایت باعث آرامش سیستم عصبی و طولانی تر شدن اثر “خلق و خوی خوب” در فرد شوند.

ترشح سروتونین در مغز، اثر آرام بخشی بر روی سیستم عصبی دارد که باعث مقابله با بی خوابی و به طور کلی،  ایجاد خواب سالم می شود.

علاوه بر این، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از سوی میموسا بر روی بدن وجود ندارد؛ باز با این حال، یک زن باردار نباید بدون توصیه پزشکی میموزا را مصرف کند.

ورود میموسا به رژیم غذایی، به عنوان مثال با استفاده از عسل فرآوری نشده خام از درخت میموسا و مانند عسل جنگل بارانی ارگانیک خام از برزیل، هنگامی که به منظور مقابله با اضطراب، استرس، افسردگی و بی خوابی استفاده می شود، می تواند مکمل خوبی در کنار داروهای ضد افسردگی باشد.

پیشنهاد می شود که یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک مخلوط شده در آب سرد یا گرم را اول هر صبح با معده خالی و سپس دو بار دیگر در طول روز، همچنان با معده نه چندان پر مصرف شود.

تأکید مهم این جاست که نباید از داروهای جایگزین برای جایگزینی داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. مگر این که از یک پزشک واجد شرایط مشاوره بگیرید.

این مقاله براساس تحقیقات علمی در مورد خواص ضد افسردگی درخت میموسا است که 44 درصد از عسل جنگل های بارانی ارگانیک خام برزیلی از آن حاصل می شود.

بنابراین، در حالی که ما تمایلی به ادعا در این زمینه نداریم، همچنان می گوییم که این عسل افسردگی را درمان می کند؛ تقریباً نیمی از این عسل از درختی نشات می گیرد که به طور علمی ثابت شده دارای خواص ضد افسردگی طبیعی قدرتمند است.

این عسل که به صورت مایعی غلیظ است، دارای طعم طوفل فندق کاراملی است و پرالین موکا با یک طعم ماندگار و جذاب گل رز و شکلات تلخ، ترکیبی بی نظیر به مزه این عسل بخشیده است.

توجه: اطلاعات داده شده در این مقاله و یا اطلاعات پس زمینه، در مورد گیاهانی است که عسل از آن ها تولید می شود؛ بقیه اطلاعات هم حکایت هایی هستند که بر اساس بررسی ها و تجربه های مشتریان نوشته می شوند.

منبع: latinhoneyshop

حساب کابری