استفاده از عسل به عنوان ماسک صورت

استفاده از عسل به عنوان ماسک صورت

استفاده از عسل به عنوان ماسک صورت

برخی مواد وجود دارند که نمی توانید در استفاده از آنها به عنوان پاکسازی کننده پوست، اشتباهی مرتکب شوید.  عسل قطعاً در صدر این لیست از مواد قرار دارد. این ماده غذایی محبوب که در تمام آشپزخانه ها یافت می شود، از عصر حجر به عنوان غذا و یک ماده پزشکی-درمانی مورد استفاده قرار گرفته است.

به همین دلیل است که پوست شما هم آن را دوست دارد.

چرا عسل؟

عسل به طور طبیعی ضد باکتری است، که به مقابله با آکنه کمک می کند.  عسل سرشار از آنتی اکسیدان هاست ، به همین دلیل با رادیکال های آزاد مضر که به پوست شما آسیب می رسانند، مبارزه می کند.

عسل یک ماده مرطوب کننده طبیعی است که رطوبت هوا را از خود دور می کند و پوست شما را مرطوب و صاف می کند و همچنین می تواند به از بین بردن روغن و چربی اضافی که ممکن است منافذ پوست شما را مسدود کند و منجر به جوش های مزاحم شود، کمک کند.

بیشترین مزایا را با استفاده از عسل خام و تصفیه نشده دریافت خواهید کرد. عسل های رایحه خوانسار منابع غذایی ضد باکتریایی بی نظیری هستند که دارای مزایای بیشماری می باشند. همیشه یک ظرف عسل را در خانه داشته باشید. میتوانید مقداری از آن را جهت التیام، روی آکنه، لب های خشک و چروک شده، سوختگی یا بریدگی جزئی قرار دهید و اگر بیمار هستید نیز، یک یا دو قاشق عسل مصرف کنید.

چگونه از عسل روی صورت خود استفاده کنیم؟

همه ما برای محصولات مراقبت از پوست هزینه می کنیم، اما گاهی اوقات اشکالی ندارد که از سرم های فانتزی صرف نظر کرده و از عسل مرغوب برای این کار استفاده کنیم.

می توانید از آن برای شستشوی صورت خود، تهیه اسکراب یا درمان پوست خود به عنوان یک ماسک خانگی هفتگی استفاده کنید. عسل یک مکمل عالی برای هر رژیم مراقبت از پوست است.

این ماسک ها برای صورت در منزل مناسب هستند. با پوست تمیز شروع کنید و قبل از استفاده از ماسک، یک دستمال مرطوب را روی صورت خود بکشید تا منافذ پوست شما باز شود.

پس از برداشتن ماسک، صورت خود را با آب سرد بشویید یا از یک تونر برای بستن منافذ پوستتان استفاده کنید. سپس یک روغن صورت خوب بمالید.

در مقاله بعدی تعدادی از ماسک های عسل را معرفی خواهیم کرد:

معرفی 5 ماسک صورت عسل

حساب کابری