استفاده از عسل چه مقدار قدمت دارد؟

استفاده از عسل چه مقدار قدمت دارد؟

استفاده از عسل چه مقدار قدمت دارد؟

عسل در فرهنگ بشری تاریخ بسیار طولانی دارد. این معجون یکی از قدیمی ترین شیرین کننده هایی است که توسط انسان مصرف می شده و تاریخچه مصرف آن تا 5،500 سال قبل از میلاد مسیح ثبت شده است. احتمالاً شما از خمره های عسل باستانی پیدا شده در مقبره های مصر شنیده باشید که عسل ها همچنان سالم و قابل خوردن باقی مانده بودند. از آنجا که انسان از زمان های بسیار قدیم از عسل استفاده می کرده است، چنین یافته هایی، به وفور از بقایای عسل وجود دارد.

استفاده از عسل چه مقدار قدمت دارد؟ 2
خمره های عسل باستانی مصر

قدیمی ترین عسل شناخته شده، در گرجستان و در سطح داخلی خشت هایی از مقبره باستانی یافت شد که قدمت آن بین 4700 تا 5 هزار و 500 سال است. در گرجستان باستان، عسل به عنوان توشه سفر به زندگی پس از مرگ، با شخصی دفن می شد.

استفاده معنوی و درمانی هند باستان از عسل، در هر دو متن آیورودا و وداها که حداقل به 4000 سال پیش تعلق دارند، ثبت شده است. مایا برای مقاصد آشپزی از عسل استفاده می کرد و زنبورها را حیواناتی مقدس می دانستند.

استفاده از عسل چه مقدار قدمت دارد؟ 3
استفاده از عسل در دوران مصر باستان

حتی یونانیان باستان نیز عاشق عسل و زنبور عسل بودند. در 594 پیش از میلاد، زنبورداری در اطراف آتن آنقدر محبوب بود که سلیمان مجبور به تصویب قانونی شد که در آن می گوید کندوهای جدید باید حداقل 90 متر (300 فوت) از سایر کندوهای موجود فاصله داشته باشند. زنبورداران آن زمان برای افزایش تولید عسل از طی کردن مسیری طولانی، دریغ نمی کردند.

داستانهایی از این دست باعث شده است که بسیاری از مردم بر این باور باشند که عسل می تواند برای همیشه دوام داشته باشد.

اما آیا عسل طبیعی تاریخ انقضا دارد؟


عسل طبیعی می تواند برای همیشه سالم بماند

با توجه به خواص آن، عسل طبیعی می تواند سال های سال تازه بماند. اما تحت شرایط خاصی می تواند خراب شود یا برخی از خواص خود را از دست بدهد. حتی اگر مخمرها، قارچ ها و باکتری ها معمولا زیادً قادر به تولید مثل نیستند، اما عسل هنوز هم می تواند آلوده شود. بیشتر موارد خراب شدن عسل به دلیل روش ذخیره سازی نادرست است، بنابراین حتما عسل خود را به درستی ذخیره کنید.

بهترین مکان برای عسل طبیعی در یک ظرف کاملا بسته، در مکانی خشک و خنک است. هنگام خرید عسل از عسل های کریستالیزه شده نترسید. این عسل ها فقط یک روند طبیعی را طی کرده اند. با این وجود هنگام خرید عسل در فروشگاه مراقب باشید. متأسفانه، عسل های ارزان قیمت موجود در فروشگاه ها غالباً فرآوری و دارای افزودنی هستند. بنابراین ممکن است به دلیل تمام قندها و مواد اضافه شده برای شما مضر باشند.

بهترین انتخاب هنگام خرید عسل، خرید عسل طبیعی یا ارگانیک از یک برند قابل اعتماد است تا بتوانید از تمام مزایای عسل بهره مند شوید. با خرید عسل طبیعی از اماکن معتبر و ذخیره صحیح آن، عسل شما می تواند سالها دوام بیاورد.


عسل رایحه خوانسار که از قدیمی ترین برندهای تولید انواع عسل طبیعی و اولین تولید کننده عسل ارگانیک در ایران محسوب می شود، عسل ها را به روش کاملا اصولی و در طبیعی ترین حالت خود و تحت کمترین فرآوری ممکن، در بسته بندی هایی شکیل و درخور سلیقه مشتریان خود تهیه و عرضه می کند.

جهت مشاهده قیمت و سفارش انواع عسل طبیعی و عسل ارگانیک، به قسمت فروشگاه سایت عسل رایحه خوانسار مراجعه کنید یا اینجا کلیک کنید.

حساب کابری