اشتباهات رایج در مورد عسل

عسل فقط شکر نیست!

در مشارکت من در انجمن های سلامت، تصور اشتباه از قند و درک منفی از سطح عسل طبیعی همیشه وجود داشته است. در اینجا یک نمونه معمول از مردمی که به نظر می رسد از سلامت آگاه هستند را بیان می کنم:
عسل شیره شکر است، اگر شما به من بگوئید که سالم تر از سایر محصولات شکر متمرکز است، شکر، شکر است؛ مردم آن را می خورند، زیرا کربوهیدرات غنی از انرژی است”. از آنجا که از شکر می آید، نیش یا زنبورها، کیفیت آن را بهتر نمیکند. بنابراین، خودتان را نادیده نگیرید و اشتباه نکنید، مایع از زنبورها فقط همان چربی است که مانند سایر قند ها می تواند باعث مشکلاتی مانند چاقی و دیابت شود، حاوی عناصر اسید آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی است، اما مقدار آن بسیار ناچیز است، زیرا شما باید چند تن از آن را بخورید تا از آن بهره مند شوید. ”

چقدر می گوییم چنین اظهاراتی اشتباه است و حتی چندین بار از سوی حرفه ی پزشکی مطرح شده است؟ اظهارات بالا به همان اندازه که این گفتگو را من چند هفته پیش از یک خانم که دوستش را در گذرگاه عابربانک دیده بود و نصیحت میکرد برایم جالب است، من همان موقع استدلال منطقی را به کار بستم، “هی، شنا برای شما خوب نیست، شما را چاق می کند. گرسنگی پس از شنا کردن باعث جذب و مصرف کالری بیشتری از شما می شود، بنابراین هرگز به عنوان بخشی از رژیم ورزشی خود شنا نکنید. ” من انتظار داشتم که دوست خانم به این استدلال برسد، اما تعجب کردم، زیرا  او مودبانه آن را پذیرفت و حتی در مورد این دانسته ی جدید سپاسگزار بود. جای تعجب نیست که برخی افراد می گویند عقل سلیم همیشه عادی نیست.

همه شکر ها برابر نیستند
استدلال اینجا این نیست که بیش از حد غذا خوردن و اشتیاق قاطعانه برای مواد مغذی که همه چیز به اندازه کافی برای ما است را نادیده بگیریم. من در مورد انتخاب عسل طبیعی بیش از قندهای دیگر و خوردن آن برای سلامتی صحبت می کنم. فهم اینکه “کدام کالری خوب و کدام کالری بد است” و ” همه چربی ها برابر نیستند” به نظر می رسد بیش از حد معمولی است، به خصوص در میان افرادی که از رژیم و وزن آگاه هستند، با این حال “همه قندها به صورت برابر تولید نمی شوند” گاهی اوقات به نظر می رسد که بسیار عجیب و غریب هستند. مردم باید بدانند که شکر خوب، شکر بد و حتی شکر خطرناک وجود دارد! و از آنجا که بسیاری از انواع شیرین کننده ها وجود دارد و بعضی از آنها نام هایی هستند که حتی می توانید آنها را بیان کنید، ما باید بدانیم که چطور برچسب غذا را به طور انتقادی می خوانیم!

شکر زنبور عسل منحصر به فرد است
در مورد این فکر کنید که کدام قند در میان تمام قندها مناسب این خصوصیات است : آنابولیک، دارویی، ضد عفونی کننده، ضد سرطان، آرامش با قند خون، نسبت به کبد دوستانه، ایده آل ترین سوخت برای سوختن چربی های بدن، و بسیاری از اثرات شفابخش دیگر…
هیچ چیز جز عسل.

عطر و طعم را کنار بگذارید (گرچه من به آن به عنوان پرطرفدارین شکر و شیرین ترین دارو رأی می دهم)، من معتقدم که شکر زنبور عسل بهترین نوع شکر مخصوص طبیعت برای بدن ماست، اما احتمالا بیشتر شیرین کننده فراموش شده است.
پزشکان هرگز نتوانستند به ما بگویند که بدن ما قادر به استفاده از قندهای تصفیه نشده است که از مواد مغذی خالی استفاده می کنند و بافت های بدن ما در واقع باید ویتامین ها و مواد معدنی گرانبها را برای سم زدایی و از بین بردن آنها از سیستم ما کنار بگذارند، که اغلب منجر به کمبود مواد مغذی و وخیم شدن تدریجی سلولها و اندامهای ما می شود. اما آیا آنها تا به حال یک بار به شما گفته اند که بدن ما نیاز به قند دارد، و شکر عسل طبیعی ایده آل آن است، و می تواند یک منبع مثبت از گلیکوژن کبد برای اثرات سالم متابولیسم مغز فراهم کند؟

عسل ارگانیک برتر است
در حالی که زنبورها نقش حیاتی گرده افشانی برای بسیاری از محصولات کشاورزی را در حفظ سیستم محیط زیست متعادل بازی می کنند، آنها همچنین یک کار بسیار مهم دیگر نیز انجام می دهند: یک مایع چسبنده شیرین که انسان می تواند برای سلامتی بخورد. مواد مغذی موجود در غذای زنبور عسل ممکن است به لحاظ لحظه ای کم باشد، اما اضافه برآن، زمانی که  به صورت روزانه مصرف می شود به طور مداوم یک اثر تجمعی قوی در ایمنی بدن ما به اندازه کافی احساس می شود و به ارمغان می آورد. من معتقدم که اگر زنبورها چیز خاصی را به شهد اضافه نکنند، آنها را جمع می کنند تا شیرین کننده های طبیعی متفاوت از قندهای دیگر باشد، بنابراین بسیاری از ایمیل های ناخواسته که به صندوق پستی من ارسال می شود در مورد مزایای شفابخش مایعات طلایی وجود ندارد و نادرست است. چگونگی درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سرفه، سینوس، اگزما، عفونت ها، آرتروز، درد، سوختگی، کاهش و حتی حل این معضل جدید برای کسانی که چاق هستند، فشار خون بالا، مسائل کلسترول و دیابت از آن جمله است. از این رو، اگر عسل برتر از تمام شکل های دیگر شکر یا شیرینی باشد، قطعا باید آن را به طور متفاوتی تحت درمان قرار داد و مزایای سلامتی آن به دانش عمومی تبدیل شود.

شروع به کشف قابلیت های عسل
اگر شما هرگز عسل را به طور کامل نشناخته اید یا نمیتوانید از این مایع طلایی با عنوانی بیش از شکر و کالری فکر کنید، نگه داشتن آن، خواندن درباره توانایی قدرتمند آن (من اغراق آمیز نیستم) می تواند به معنای آگاه شدن از برخی حقایق بسیار گران قیمت مربوط به شکر و باز کردن چشم انداز کاملا جدید است که می تواند تاثیر زیادی در خرید و عادات رژیم غذایی روزانه شما بگذارد. نگرانی من از شیرین کننده های مصنوعی نگرانی و افزایش تقاضا برای شربت ذرت فروکتوز فوق العاده ارزان و در عین حال فوق العاده تند و زننده می باشد. والدین، در مورد اثرات قندهای مختلف اطلاع دهید و اقدام کنید. هیچ کس نسبت به مراقبت و سلامت فرزندان شما بیش از شما حساس نیست. نه مدارس، نه مقامات مواد غذایی، نه پزشکان.

من معتقدم که این شکر طبیعی می تواند به ما کمک کند و نسل های آینده از HFCS تصفیه شده و میزبان شکرهای مضر مصنوعی که در بدن انسان بسیار آسیب زده اند، دور می شوند. دانستنی های خود را در مورد آنچه که زنبورها به ما داده اند، به عنوان آگاهی به بسیاری از دوستان و عزیزان خود هدیه دهید، قبل از اینکه به دنیای گیج کننده و فریبنده قندها وارد شوند.

 

 

حساب کابری