افسانه یا واقعیت؟

افسانه یا واقعیت؟

افسانه یا واقعیت؟

از عسل طبیعی برای بهتر شدن طعم بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود، و این یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت عسل است. عسل طبیعی علاوه بر افزودن طعم خوب، می تواند برای سلامتی جسمی و روحی نیز مزایایی زیادی داشته باشد. اختلاف نظرهایی در مورد برخی مزایا عسل وجود دارد. اکنون قصد داریم برخی از این ابهامات را بررسی کنیم.


آیا عسل طبیعی می تواند به بهبود جراحت کمک کند؟

بله واقعیت دارد.

ممکن است شما در حین تحمل کردن درد زخم به فکر اضافه کردن عسل طبیعی به زخم خود نباشید، اما در واقع مردم قرن هاست که این کار را انجام می دهند. یونانیان و رومی ها در زمان های قدیم زخم های خود را با عسل درمان می کردند و اخیرا نیز در جنگ جهانی اول، سربازان روسی و آلمانی هنگام زخمی شدن، برای درمان جراحت به عسل روی می آوردند. عسل به دلیل اسیدی بودن به جلوگیری از عفونت و تسکین زخم کمک می کند.


آیا عسل می تواند با آلرژی گرده های گل مقابله کند؟

خیر، شایعه است.

مقدار بسیار کمی گرده در عسل وجود دارد، بنابراین برخی افراد معتقدند که خوردن عسل طبیعی می تواند بدن شما را جهت مقابله با آلرژی گرده گل آماده کرده و از آن محافظت کند. با این حال، گرده موجود در عسل ناشی از گل ها است و این گرده ای نیست که برخی مردم به آن آلرژی دارند. بنابراین خوردن عسل طبیعی به شما کمک نمی کند تا آلرژی که نسبت به گرده دارید بر طرف شود.


آیا عسل می تواند بدن شما را از عفونت خلاص کند؟

بله واقعیت دارد.

عسل ارگانیک حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می توانند از حمله عفونت ها که برخی اوقات در بدن شما وجود دارند و به سلول های شما آسیب می رسانند، جلوگیری کند. بنابراین، می توان از آن برای مقابله با اتواع امراض، از درد قفسه سینه گرفته تا سرگیجه استفاده کرد.


آیا عسل می تواند سرفه کودک نو پا را کنترل کند؟

بله واقعیت دارد.

بنا به گفته آکادمی طب اطفال آمریکا، به هیچ وجه نباید به کودکان زیر 6 سال شربت ضد سرفه داده شود. گزینه بهتر برای درمان سرفه این است که به آن ها 1.5 قاشق چای خوری عسل بدهید. مطالعات نشان داده اند که با انجام کار می توان از سرفه کودکان هنگام خواب جلوگیری کرد. فقط به هیچ وجه به کودک زیر 1 سال عسل ندهید، چرا که ممکن است این ماده حاوی باکتری های کندوی عسل باشد که برای کودکان زیر یک سال خطرناک است.

حساب کابری