انواع استفاده عسل در خانه

انواع استفاده عسل در خانه

اکثریت مردم عسل طبیعی را تنها به عنوان یک ماده غذایی شیرین می بینند. بیشترین استفاده مردم از عسل به عنوان یک شیرین کننده طبیعی برای یک چای داغ در یک روز سرد زمستانی است. عسل ماده ای فرا تر از یک شیرین کننده ساده است و فواید زیادی در زمینه سلامت و درمان دارد. همیشه به روش های غیر منتطره برای مصرف مواد غذایی مانند عسل فکر کنید و از این پس سعی کنید بیشتر از عسل در آشپزخانه خود استفاده کنید. عسل منقضی نمی شود و این مورد باعث می شود که بتوانید عسل را در طولانی مدت استفاده کنید. عسل یک قند است و رطوبت زیادی در ساختار خود ندارد و به همین علت میکروارگانیسم ها و باکتری های زیادی نمی توانند در چنین محیطی زنده بمانند و عسل به مدت زیادی سالم می ماند. قدمت قدیمی ترین عسل کشف شده به 5000 سال قبل برمی گردد.

عسل یک سوپر غذاست

زمانی که به غذاهای فوق العاده و مفید فکر می کنید، احتمال بسیار کمی وجود دارد که به عسل فکر کنید ولی عسل چیزی بیش از یک شیرین کننده است و فواید تغذه ای بسیار فراوانی دارد. از سال های دور تا کنون از عسل به عنوان دارو برای درمان زخم ها، بیماری های گوارشی، بیماری های تنفسی و برای استعمال خارجی برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که عسل با ساختار خاص خود می تواند از رشد باکتری ها، ویروس ها و مخمرها جلوگیری کند.

استفاده از عسل به عنوان یک نگهدارنده طبیعی

عسل می تواند به عنوان یک نگهدارنده عالی برای گیاهان عمل کند؛ چرا که حاوی غلظت بالایی از قند است. قند موجود در عسل، آب درون سلول های مخمر و باکتری را خارج می کند تا با از بین بردن آن ها از آلوده شدن غذا جلوگیری کند. همچنین با جلوگیری از انتقال هر نوع رطوبت یا آب و تاخیر در تبلور مجدد نشاسته و هیدرولیز نشاسته، عمر مفید مواد غذایی موجود در نانوایی را افزایش می دهد و از رشد کپک جلوگیری می کند. این ویژگی عسل در روش های مراقبت از پوست و تحریک رشد مو هم صدق می کند و این مفهوم در زمینه مراقبت پوستی گسترش می یابد.

انواع استفاده عسل در خانه

مراقبت از پوست با عسل

نام عسل و زیبایی در طول تاریخ از یکدیگر جدا نشده اند. خواص آنتی اکسیدانی و ضدمیکروبی عسل از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند و همین طور این شیرین کننده طبیعی به عنوان یک ماده ضد پیری عالی مورد استفاده قرار می گیرد. عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی، باکتری های ایجاد کننده آکنه بر روی پوست صورت را از بین می برد. عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و به یک پوست خشک احساس طراوت و شادی می دهد. عسل با جذب رطوبت هوا به درون پوست و سپس بستن روزنه های باز پوست صورت، طراوت پوست را پایدار می کند. برای درک این معجزه طراوت، می توانید یک قاشق چایخوری عسل را بر روی پوست صورت یا بدن خود بگذارید و سپس به صورت دایره ای به مدت 15 الی 20 دقیقه پوست خود را ماساژ دهید و بعد از آن پوست را با آب گرم بشویید. اگر مایل هستید؛ می توانید موادی را که برای لطافت پوست خود مناسب می دانید به عسل اضافه کنید.

خواص عسل بیشتر از یک آب رسان ساده برای پوست است.

آنتی اکسیدان های عسل طبیعی پوست را ترمیم کرده و در برابر آسیب های محیطی و اکسیداتیو محافظت می کند. برای استفاده از خواص مرطوب کنندگی و نرم کنندگی عسل؛ چند قاشق چای خوری عسل را درون آب وان حمام خود بریزید و همین طور می توانید کمی بابونه خشک، چای اسطخودوس و یا گلبرگ گل رز نیز اضافه کنید. عسل به دلیل داشتن پراکسید هیدروژن به شادابی و روشن شدن پوست کمک زیادی می کند. می توانید 2 قاشق غذا خوری عسل، 2 قاشق غذا خوری آب گرم، 2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل و نصف خیار را با یکدیگر مخلوط کنید و صورت خود را با آن بشویید، می توانید بادام آسیاب شده را نیز به این مخلوط اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 5 دقیقه بر روی پوست خود ماساژ دهید تا گردش خون شما بهبود یابد و همین طور خواص آب رسانی این مخلوط باعث احیای سلول های پوست شود و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. عسل خام حاوی آنتی اکسیدان ، آمینواسید و آنزیم های گیاهی است که برای پوست و موی انسان و همین طور سلامت اندام های داخلی بسیار مفید است. با اینکه عسل بیشتر به عنوان یک شیرین کننده برای نوشیدنی ها به کار می رود، ولی یک مرطوب کننده طبیعی با خواص ضد میکروبی است که مزایای زیادی برای پوست و مو دارد.

انواع استفاده عسل در خانه

استفاده از عسل برای درمان زخم ها و سوختگی ها

استفاده موضعی از عسل و استعمال خارجی آن برای بهبود زخم ها یکی از قدیمی ترین انواع پانسمان است که سابقه ای طولانی و تاریخی دارد. برخی از افراد برای بهبود زخم و سوختگی آن را مستقیما بر روی پوست قرار می دهند. محققان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از عسل برای پانسمان زخم ها؛ زمان بهبود آن را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. استفاده از ترکیب عسل و آلوئه ورا رطوبت را به پوستی که دچار سوختگی شده باشد، باز می گرداند و پوست ملتهب را آرام می کند و همی ن طور زمان بهبود را کاهش می دهد. اگر دچار سوختگی سطحی و یا آفتاب سوختگی شده اید، مقدار کمی آلوئه ورا و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست خود بمالید و بشویید. این روش درمانی را به مدت 24 ساعت انجام دهید. عسل هدیه طبیعت به انسان است و منبعی سرشار از مواد مغذی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بیماری های زیادی را دفع می کند. عسل در زمینه سم زدایی بدن نیز بسیارعالی می کند و ترکیب آن با سرکه سیب و چای برای سم زدایی مناسب است.

عسل و افزایش انرژی

برای افزایش انرژی خود نیاز نیست که دست به کار عجیب و غریبی بزنید؛ عسل طبیعی یک منبع انرژی بی همتا است. قبل از تمرینات ورزش خود یک قاشق عسل به چای، آب گرم، قهوه و یا اسموتی خود اضافه کنید، انرژی شما قطعا افزایش پیدا خواهد کرد. در زمان سرماخوردگی و یا ابتلا به گلودرد از خوردن عسل غافل نشوید. همچنین مصرف عسل قبل از خواب به بهبود کیفیت خواب شما کمک می کند. عسل گلیکوزن لازم برای کبد شما را در زمان خواب تامین می کند و با این کار از ترشح هورمون های ملاتونین و آدرنالین در صبح زود جلوگیری می کند، البته عسل موجب ترشح هورمون ملاتونین نیز می شود که باعث یک خواب عمیق، تقوویت سیستم ایمنی و ترمیم بافت ها به هنگام خواب می شود. قهوه خود را با عسل شیرین کنید؛ چرا که عسل یک شیرین کننده طبیعی است و مانند شیرین کننده های مصنوعی باعث افزایش تولید انسولین، ایجاد گرسنگی و چاقی نمی شود. عسل کالری مفیدی را برای سوخت و ساز های بدن فراهم می کند. ترکیب یک قهوه غلیظ با طعم ملایم عسل بی نظیر است.

انواع استفاده عسل در خانه
حساب کابری