انواع بسته بندی عسل طبیعی

انواع بسته بندی عسل طبیعی

بسته بندی عسل در واقع یک فعالیت جذاب و شیرین است. علاوه بر نیاز به شرایط ایمن و بهداشتی و فرآیندی شبیه به کنسرو کردن، این موضوع نیز وجود دارد که عسل با چه سرعتی بسته بندی و توزیع می شود. انواع فراوانی از بسته بندی های مورد انتظار برای عسل وجود دارد که تولید کنندگان عسل باید به آن ها توجه کنند. برای آماده سازی یک بسته بندی حرفه ای برای عسل طبیعی باید به چند نکته اصلی توجه کرد که شامل خاص بودن و متمایز بودن آن، خوب جلوه دادن آن، باکیفیت و حرفه ای بودن بسته بندی می شود. البته به این مورد نیز توجه کنید که طرح شما برای بسته بندی نباید نوعی تقلید باشد و بهتر است خلق کننده آن باشید تا مردم در نگاه اول به آن جذب شوند. ممکن است در مسیر خلق بسته بندی برای عسل به این نتیجه برسید که صلاحیت آن را ندارید که به تنهایی در این مسیر پیش بروید؛ پس بهتر است که از کسانی که در طراحی بسته بندی سابقه دارند، کمک بخواهید.

اهمیت بسته بندی در فروش عسل طبیعی

ارزش طراحی بسته بندی در زمینه بازاریابی و فروش عسل تاثیر فراوانی دارد و به کمک یک بسته بندی مناسب و بهداشتی می توانید میزان فروش خود را افزایش دهید. تولید کنندگانی که در زمینه کسب و کار، پرورش زنبورعسل و تولید عسل طبیعی بسیار جدی هستند؛ باید به نحوه بسته بندی محصول خود بها بدهند. ممکن است تکمیل این فرآیند در مدت زمان طولانی نتیجه بدهد ولی کیفیت بسته بندی عسل شما، سلامت کسب و کارتان را تضمین خواهد کرد. برای کسب درآمد از تولید عسل طبیعی نیازمند روش های خلاقانه و ذهنیتی مبتکر هستید. البته اهمیت بسته بندی نباید شما را از تولید یک محصول واقعی و باکیفیت دور کند و شما همیشه باید بر روی تولید عسل طبیعی سالم و خوش طعم تمرکز کنید تا نتیجه ای مطلوب حاصل شود. برای پیشروی در هر دو زمینه تولید محصول و طراحی بسته بندی آن لازم است که از افرادی که دارای دانشی عمیق در این زمینه هستند کمک بگیرید و یا از برخی سایت ها، کتاب ها و پایگاه های اطلاعاتی کمی کمک بگیرید و از تجربه دیگران استفاده کنید.

طراحی بسته بندی

قبل از شروع فرآیند طراحی بسته بندی به دست خود و یا یک طراح گرافیک لازم است که سوالاتی را از خود بپرسید. سوالاتی که هدف شما را از این کسب و کار معلوم خواهد کرد. درباره نام و برند تجاری، شعار برند عسل طبیعی، قیمت تعیین شده برای عسل و نوع عسل تولیدی از خود بپرسید. فراموش نکنید مسائلی چون: آینده پیش فرض کسب و کار شما، مقدار عسل تولیدی، نوع بسته بندی که در ذهن خود برای عسل تصور کرده اید و همین طور تمرکز شما بر روی تولید عسل طبیعی است یا محصولاتی که از عسل تولید می شوند نیز در برنامه شما وجود دارند؟ بعد از طرح کردن تمامی سوالات در زمینه های کلی و جزئی با دقت تمام به آن ها پاسخ دهید. این کار به شما کمک می کند تا سنگ بنای طراحی بسته بندی عسل را در بهترین مکان ممکن قرار دهید. پاسخ تمامی سوالات را در ذهن خود تصور کنید و سپس آن ها را بر روی کاغذ بیاورید تا تصویری منسجم از خواسته های خود داشته باشید.

انواع بسته بندی عسل طبیعی

نکاتی که بسته بندی به ما یادآور می شود

_ عسل بسته بندی شده در شیشه برای مصرف کنندگانی که مراقب سلامتی هستند بسیار مطلوب است. _ظروف پلاستیکی ممکن است حاوی بیسفنول ( یک ماده شیمیایی بحث برانگیز که برای ساخت پلاستیک یا سایر مواد مضر استفاده می شود.) باشند که ممکن است بر هورمون ها تأثیر بگذارد.

_ ظرف هایی با دهانه باز (گشاد) برای بسته بندی عسل بهتر هستند. استفاده از قیف برای عسل سخت و دشوار است. عسل غلیظ است و به سختی روان می شود؛ مگر اینکه آن را گرم کنید و حرارت دادن باعث تغییر مقدار غلظت عسل می شود.

_ شیشه‌های شیشه‌ای باید قبل از کنسرو شدن ضدعفونی شوند. درپوش های چوب پنبه ای زیبا هستند ولی ایمنی بهداشتی در مواقع استفاده از آن ها کمی نقض خواهد شد که برای حل این مشکل می توانیم از روش های کمکی بهره بگیریم.

حساب کابری