انواع زنبور در مزرعه عسل

انواع زنبور در مزرعه عسل

درست در حال گذر از بهار هستیم و این فصل، گل های شکوفا، هوای شگفت انگیز و ملاقات مورد علاقه ما با زنبورهای عسل را به همراه دارد. هوا در در این هفته بسیار خوب بوده است، گل ها شکوفا شده و زنبورهای ما در جستو جوی هر شهد و گرده ای هستند تا آن ها را پیدا کنند. مزرعه عسل ما با وجود صدها هزار از این زنبورها، حسابی سر و صدا خواهد کرد و زنبورهای ما، سخت در کار تولید عسل خام و خوشمزه تلاش خواهند کرد. اما در حالی که زنبورهای ما ساکنان اصلی مزرعه مان هستند، ما توسط مجموعه ای از زنبورها و حشرات دیگری هم مورد بازدید قرار می گیریم. شما چه تفاوتی بین این حشرات می بینید؟ همه آن ها یک رنگ هستند، به اطراف می گردند و به دنبال افرادی می روند که آن ها را نیش بزنند، درست است؟! خیر! کاملا اشتباه است! این تصورات غلط بر طبق افسانه های تولید عسل خام است که ما چند ماه پیش خلاف آن ها را ثابت کردیم. ویژگی های متمایز بسیاری بین این حشرات وجود دارد. در ادامه، نحوه تفکیک آن ها از یکدیگر وجود دارد.

زنبور عسل

تعداد کمی از زنبورهای عسل را می توان اهلی کرد. زنبور عسل که با نام Apis mellifera نیز شناخته می شود، هر دو را انجام می دهد! آن ها خزدار، به رنگ قهوه ای روشن و حدود 15 میلی متر طول دارند. همچنین زنبورهای عسل دارای رشته هایی در اطراف بدن خود هستند که شبیه به حلقه هستند. آن ها تا زمانی که احساس خطر نکنند، نسبتاً مطیع هستند. نیش به عنوان آخرین چاره برای این زنبورها باقی مانده است؛ زیرا زنبور عسل پس از نیش زدن به احتمال زیاد می میرد. حشرات بسیار اجتماعی هستند. زندگی آن ها در دسته هایی از 20000 تا 100000 جریان دارد و آن ها می توانند در کنار هم، سالانه 300 پوند عسل تولید کنند. با بازدید از صدها گل در هر سفر، آن ها بخشی حیاتی از اکوسیستم ما هستند؛ زیرا به گرده افشانی گیاهان کمک می کنند. با تشکر از آن ها، ما قادریم عسل خام و خامه ای شگفت انگیز را با همه شما به اشتراک بگذاریم!

زنبورهای معمولی

شاید تعجب آور باشد اگر بفهمیم که برخلاف همتایان زنبورهای عسل، اکثر گونه های زنبورها در واقع موجوداتی منزوی هستند. فقط پرواز و زندگی انفرادی! زنبور معمولی (Vespula vulgaris) در کلنی های کوچک زندگی می کند. در این کلنی ها معمولاً کمتر از 100 زنبور در کنار هم زندگی می کنند. آن ها بیشتر در کندوهای قابل شناسایی زندگی می کنند، که ملکه با جویدن تکه های چوب آن را درست می کند. با داشتن اندازه ای مشابه با اندازه زنبور عسل، شما می توانید یک زنبور معمولی را با نوارهای زرد و سیاه رنگ در بدن و کمر، تقریبا بین سینه و شکم آن تشخیص دهید. زنبورهای معمولی  قادرند چندین بار نیش بزنند، بنابراین با احتیاط نزدیک شوید! آن ها می توانند از زنبورهای عسل پرخاشگرتر باشند و در صورت تهدید، از لانه خود محافظت می کنند. زنبورهای معمولی در واقع با کمک به گرده افشانی و کنترل آفاتی که به طور معمول از محصولات و باغات ما تغذیه می کنند، به نفع محیط زیست عمل می کنند.

هورنتز

هورنتز در واقع نوعی زنبور است! آن ها ویژگی های بسیار مشابهی دارند، اما چند ویژگی طبقه بندی شده به ما اجازه می دهد تا آن ها را از زنبورهای مشترک خود، متمایز کنیم. در آمریکای شمالی، یک نوع آشنا از هورنتز، هورنتز اروپایی است که با نام علمی Vespa crabro شناخته می شود. شاخ های یک زنبور هورنتز اروپایی، بزرگ تر از شاخ های یک زنبور معمولی هستند و طول آن ها تا 25 میلی متر می رسد. روی بدن آن ها رنگ قهوه ای مایل به قرمز دارد. آن ها بدن راه راه دارند و در کندوهای کوچکی زندگی می کنند، اما اندازه کلنی های آن ها می تواند بسیار بزرگ تر باشد. هورنتز می تواند پرخاشگر باشد و در صورت تحریک، باعث گزش می شود. رژیم غذایی آن ها بیشتر از حشرات بزرگ تر مانند سوسک، پروانه و حتی زنبورهای دیگر تشکیل شده است؛ اما از یک میوه شیرین نیز لذت می برند.

هر ساله حشرات زیادی از مزرعه عسل ما بازدید می کنند و ما همیشه از گفت و گو در مورد حیات وحش با بازدیدکنندگان و مشتریان خود بسیار هیجان زده هستیم! ما طبیعت را دوست داریم و برای برداشتن عسل خام خود به روشی پایدار، همه تلاش خود را می کنیم تا همه بتوانیم در کنار هم، زندگی سبزتر و سالم تری داشته باشیم.

منبع: threeforagers.ca

حساب کابری