اهمیت تنوع زنبورهای عسل

اهمیت تنوع زنبورهای عسل

تقریباً همه ما عسل می خوریم. اما تقریباً هیچ کس به نحوه تهیه و محل تولید آن فکر نمی کند!

عسل با همکاری زنبوردار و چند زنبورعسل تولید می شود

تهیه عسل طبیعی نوعی کشاورزی است. آن ها هرگز عسل خود را کالا نمی نامند؛ زیرا هر برداشت منحصر به فرد است. خاک، آب و هوا همگی عواملی هستند که طعم را به طریقی تغییر می دهند و هرکسی می تواند متوجه این تغییر طعم شود. برای چندین دهه، شرکت های عسل در بازار انبوه، عسل را فیلتر کرده، همگن کرده و طعم های طبیعی آن را به نام قوام و کارآیی خراب کرده اند. پس یافتن عسل طبیعی بدون فیلتر و مصرف آن اهمیت زیادی دارد.

عسل فقط به زنبورداران کمک نمی کند!

با رشد شهرها، بیشتر بخش کشورها بتنی می شود و زنبورداران مجبور می شوند برای یافتن مکان هایی برای یافتن گیاهان مناسب جهت برآوردن نیاز تغذیه زنبورهای خود، دورتر و دورتر شوند. در بسیاری از موارد، آن ها در نزدیکی شهرهای کوچک و روستایی مستقر می شوند. آن ها گرده افشانی محصولات محلی را انجام می دهند، از کارگران برای کمک به برداشت محصول استفاده می کنند و تمام تابستان را در آن جا می گذرانند. این به عنوان یک مثال کوچک به نظر می رسد؛ اما در هر نقطه از کشور اتفاق می افتد. اقتصادهای کوچک و محلی هنوز هم شیوه زندگی میلیون ها ایرانی است. مهم نیست که چقدر مدرن و صنعتی می شویم، هیچ چیز با افرادی که در حال انجام کارهای کشاورزی و زنبورداری هستند، جایگزین نمی شود.

عدم اعتماد به طبیعی بودن عسل ها

در 40 سال گذشته اعتماد ما نسبت به طبیعی بودن عسل ها از بین رفته است. با حفظ روابط قدیمی با زنبورداران، کشاورزان و دامداران در هر قسمت از سیستم غذایی، می توانیم این اعتماد را جلب کنیم که عسل های ما طبیعی هستند. از این گذشته، پرورش محصولات ارگانیک یا گاوهای علفی یا عسل های گیاهی کار دشواری است؛ بنابراین زنبورداران و کشاورزان باید اطمینان داشته باشند که تلاش آن ها ارزشمند خواهد بود و مشتریانی که از غذای با کیفیت قدردانی می کنند.

دلیل تنوع انواع عسل ها

تا زمانی که جوامع مختلف وجود داشته باشند، عسل های متفاوتی نیز وجود خواهند داشت. هرکسی می تواند از طعم و رنگ عسل محلی قدردانی کند، اما وقتی از طرز تهیه آن مطلع شوید، متوجه می شوید که عسل طبیعی فراتر از طعم آن است و در واقع بازتاب یک جامعه است. زیرا نکته اینجاست که عسل محلی در هر جامعه می تواند در هر زمان ناپدید شود. شما به سادگی نمی توانید موفق به ادامه کار خود به عنوان یک زنلوردار شوید؛ مگر این که مردم به یکدیگر اعتماد کنند. بنابراین لازم است که مردم به زنبورداران و شرکت های عسل اعتماد کنند.

منبع: localhivehoney

حساب کابری