اهمیت مصرف روزانه عسل

اهمیت مصرف روزانه عسل

عسل محلی ارگانیک و بدون فیلتر یک غذای فوق العاده به تمام معنا است: فوق العاده منحصر به فرد، خوشمزه و فوق العاده مفید برای شما. روش مورد علاقه اکثر افراد برای خوردن عسل هنوز این است که یک قاشق از آن را میل کنند. با خوردن یک قاشق غذاخوری عسل، همراه یا بدون غذاهای دیگر، به بدن خود فرصتی می دهید تا آن را به درستی هضم کرده و از مزایای تقویت کننده سلامتی آن به طور کامل استفاده کند. برای توضیح علت، ما به شواهدی از دکتر رون فسندن مراجعه می کنیم.

اصول اولیه: عسل به عنوان یک غذای سالم

طبق کتاب دکتر فسندن با عنوان “انقلاب عسل جدید” ، بیش از 180 ماده در عسل شناسایی شده است که هر کدام دارای اثرات مختلفی بر سلامتی هستند، از جمله:

– 5 آنزیم

– 6 ویتامین

– 8 چربی

– 12 ماده معدنی

– 17 عنصر

– 18 اسید

– 18 اسید آمینه (پروتئین)

– 18 بیوفلاونوئید

– 26 ترکیب معطر

این 180 ترکیب تنها در مقادیر کمی وجود دارند، اما این مواد تأثیر قابل توجهی در نحوه پردازش ترکیبات تشکیل دهنده اکثریت عسل در بدن شما دارند: فروکتوز و گلوکز، قند میوه AKA و قند خون. به دلیل وجود این ترکیبات (و نسبت فروکتوز) در عسل، این ماده باعث افزایش قند خون و افزایش قند انسولین مانند قندهای دیگر نمی شود. در واقع، هنگامی که مقدار کمی از عسل در مدت زمان طولانی مصرف شود، می تواند به بدن شما در تنظیم قند خون و سطح انسولین کمک کند.

اولین زمان کلیدی برای خوردن عسل: صبح زود

صبح زود بعد از بیدار شدن، مغز شما تحلیل رفته است. چرا که مغز شما شب را با قدرت کامل در حالی که خواب هستید می گذراند. برای جلوگیری از ناراحتی، استرس و احساس گرسنگی، مهم است که در اوایل روز چیزی بخورید. ضرب المثل قدیمی در مورد این که صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است لزوماً درست نیست؛ اما یک شروع سالم کاملاً برای بدن شما فوایدی دارد.

دومین زمان کلیدی برای خوردن عسل: قبل از ورزش

عسل ارگانیک به سرعت توسط بدن پردازش می شود و حاوی نوع دقیق سوختی است که ماهیچه های شما به عنوان سوخت در حین ورزش به آن نیاز دارند. قبل از ورزش، یک قاشق غذا بخورید تا مطمئن شوید انرژی کم نمی آورید و اگر بیش از یک ساعت در حال تمرین هستید، هنگام ورزش نیز عسل بیشتری بخورید. این کار مانع از این می شود که قبل از خستگی ماهیچه ها، احساس خستگی کنید.

سومین زمان کلیدی برای خوردن عسل: هنگام غذا خوردن

خوردن مقدار کمی عسل ارگانیک در طول روز، به مدت طولانی به تنظیم قند خون کمک می کند. روند رژیم غذایی کنونی باعث شده بسیاری از افراد سعی کنند کربوهیدرات ها را در هر شکل از رژیم غذایی خود حذف کنند. اما در حالی که عسل در درجه اول شکر است، خوردن آن در دوزهای کوچک (حداکثر 1 تا 2 قاشق غذاخوری) مانند دیگر قندهای ساده باعث قند خون نمی شود – به خصوص شربت ذرت با فروکتوز بالا. در صورت امکان می توانید با تعویض قند (ساکارز) و سایر قندهای ساده بدن، استرس متابولیک زیادی را در بدن خود ذخیره کنید.

چهارمین زمان کلیدی برای خوردن عسل: قبل از خواب

خوردن عسل قبل از خواب می تواند به خواب راحت در طول شب کمک کند. عسل واقعاً موثر است؛ همه این فواید به دلیل ترکیب منحصر به فرد فروکتوز، گلوکز و سایر موارد با هم است. عسل یک ماده غذایی است که عملاً به نفع بدن کار می کند. این ماده کاملاً توسط زنبورها ساخته شده است و به عنوان هدیه ای واقعاً شگفت انگیز از طبیعت است. دلیل این که عسل به خوابیدن شما کمک می کند این است که خواب در واقع یک حالت پر انرژی برای مغز است. در طول خواب، مغز بیشتر از بدن در حالت عادی به انرژی نیاز دارد. با تقویت مغز خود قبل از خواب، به آن اجازه می دهید تا در بهبود، تقویت حافظه، بازسازی سیستم ایمنی و یادگیری کار کند. اگر بدن شما برای تامین انرژی مغز شما کمبود دارد، ممکن است شروع به تولید کورتیزول و آدرنالین کند: هورمون های استرس به این معنی است که شما از خواب بیدار خواهید شد و همچنین شما را وادار به خوردن بیشتر می کند.

منبع: localhivehoney

حساب کابری