بایدها و نبایدهای برخورد با زنبورها

بایدها و نبایدهای برخورد با زنبورها

اگر در خانه یا حیاط خود با کندوی زنبور عسل برخورد کردید، نگران نباشید. کارهای زیادی وجود دارند که می توانید انجام دهید.

نباید:

نباید مواد شیمیایی یا سموم دفع آفات را به داخل کندو اسپری کنید. این کار زنبورها را فوراً نمی کشد، اما آن ها را بیمار می کند؛ احتمالاً کشتن آن ها چیزی نیست که به دنبال آن باشید!

باید:

باید داروهای طبیعی را امتحان کنید که زنبورها را دور نگه می دارند. زنبورها، گرده ها را بو می کشند و به بوی خاصی مانند سرکه، دارچین و حتی خیار بسیار حساس هستند. قرار دادن هر یک از این موارد در اطراف خانه شما به آرامی آن ها را تشویق به ترک آن محل می کند.

نباید:

نباید سعی کنید زنبورها را به دام بیندازید کنید. شما با این کار، به احتمال زیاد مستعمره را متشنج کرده یا به خطر می اندازید. اغلب، آن ها به دنبال هر گونه راه فراری می گردند که آن ها را پرخاشگرتر از آن چه که در حالت طبیعی هستند، نشان می دهد.

باید:

در حالی که در اکثر مواقع، نیازی به نگرانی در مورد جمعیت های غافلگیرکننده زنبور عسل در زمستان و پاییز  – هنگام خواب زمستانی – نخواهید داشت، اما باید در بهار و تابستان هستید، زمانی که تعداد کندوها افزایش می یابد، انتظار برخورد با زنبورها را داشته باشید.

بایدها و نبایدهای برخورد با زنبورها

نباید:

نباید با یک کندو و جمعیت بزرگ و پراکنده از زنبورها به صورت یکسان رفتار کنید. جمعیت زنبور عسل، توده ای از زنبورها است که گاهی اوقات به صورت ابر زنبورها در حال چرخش ظاهر می شود. این گونه ازدحام اغلب نشان می دهند که زنبورها فقط به دنبال مکانی برای زندگی هستند و به طور کلی پس از چند روز آن محل ترک می کنند. هر چند که کندو با لانه زنبور و موم باید کاملاً از آن مکان دور شوند؛ وگرنه احتمال بازگشت زنبورها وجود دارد.

حساب کابری