با عسل ارگانیک بهتر بخوابید

با عسل ارگانیک بهتر بخوابید

در حالی که اکثر مردم از عسل زیاد استفاده نمی کنند، اما جالب است بدانید که عسل ارگانیک و بدون فیلتر می تواند به پوست شما آبرسانی کند، گلوی شما را تسکین دهد، به التیام زخم ها کمک کند و به هر آن چه که افزوده شود، شیرینی می بخشد. اما بسیاری از افراد نمی دانند که عسل می تواند به شما در داشتن یک خواب شیرین کمک کند. عسل ارگانیک که درست قبل از خواب خورده می شود، به دو صورت کلی به چرت زدن کمک می کند:

شماره 1: در طول شب، انرژی لازم را برای مغز شما فراهم می کند که به آسانی قابل دسترس است. به طور خاص، گلیکوژن کبد شما را ذخیره می کند. سطوح پایین گلیکوژن به مغز شما می گوید که زمان غذا خوردن فرا رسیده است. اگر چند ساعت است که هنگام خواب غذا نخورده اید، این “گرسنگی” می تواند باعث شود شما در نیمه های شب بیدار شده و خواب کمتری داشته باشید.

شماره 2: عسل به مغز شما کمک می کند ملاتونین را ترشح کند، هورمونی که بدن شما برای بازسازی خود در طول خواب از آن استفاده می کند. این امر از طریق یک سری تغییرات در مغز شما اتفاق می افتد: قندهای عسل، سطح انسولین شما را افزایش می دهند و تریپتوفان را ترشح می کنند که به سروتونین و ملاتونین تبدیل می شود.

خوردن کمی قند اضافی قبل از خواب می تواند به عملکرد بهتر مغز در شب کمک کند؛ تا زمانی که آن را با پروتئین ترکیب نکنید. هنگامی که مقدار کمی عسل خام مصرف می کنید، می توانید خواب عمیق تری داشته باشید. بنابراین، بیایید این مسئله را جدی بگیریم. اگر بخواهید تمام تلاش خود را برای داشتن بهترین خواب شبانه انجام دهید، چه کاری لازم است؟ با این چک لیست شروع کنید:

1: الکل مصرف نکنید. مصرف الکل علاوه بر مضرات زیادی که دارد، تاثیر منفی بر نظم خواب شما می گذارد و باعث بیدار شدن شما در طول شب می شود.

2: هنگامی که فضای بیرون خانه تاریک می شود، چراغ های خانه خود را هم کم نور کنید.

3: چربی های امگا 3 را از طریق مصرف قرص ها، گوشت، غذاهای دریایی یا روغن ماهی هنگام شام یا 2 ساعت قبل از خواب دریافت کنید.

4: یک قاشق غذاخوری روغن MCT، روغن نارگیل یا چربی دیگر درست قبل از شام مصرف کنید. این کار شما را در تمام شب سیر نگه می دارد، بدون این که باعث تغییر در میزان قند خون شما شود.

مزایای عسل سفید ارگانیک

5: حداقل دو ساعت قبل از خواب نگاه کردن به صفحه نمایش (از جمله همین صفحه!) را متوقف کنید. نور آبی دریافتی از انواع مختلف صفحه نمایش می تواند تولید ملاتونین را مختل کند. اگر نمی توانید از گوشی خود فاصله بگیرید ، برنامه هایی نیز وجود دارند که می توانند به کاهش صفحه نمایش نور آبی کمک کنند.

6: فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید، دوش بگیرید، مدیتیشن کنید و کتاب بخوانید. همه این موارد می توانند به شما کمک کنند تا ذهن خود را از روز آینده دور کنید. هر روش آرامش بخشی را که ترجیح می دهید، چند ساعت ها قبل از خواب انجام دهید.

7: خوردن قرص های ژلاتین یا گلیسین را امتحان کنید. همه این مواد حاوی آمینو اسیدها هستند که می توانند سروتونین و ملاتونین را افزایش دهند و به مغز شما بگویند که زمان خواب فرا رسیده است.

8: در نهایت ، یک یا دو قاشق چای خوری عسل ارگانیک درست قبل از خواب میل کنید. رویاهای شیرینی را برای شما آرزومندیم!

حساب کابری