بستنی عسل اسطوخودوس

بستنی عسل اسطوخودوس

آیا از افراد هیجان پذیری هستید که دوست دارید طعم‌های متفاوت را امتحان کنید. اگر از این دسته افراد هستید، پیشنهاد ما به شما بستنی عسل اسطوخودوس با یک طعم خاص است.

اسطوخودوس (لاوندر) به خاطر خواص آرامش بخش و تسکین دهنده‌اش شناخته شده است و بیشتر در رایحه درمانی استفاده می‌شود! اعتقاد بر این است که عطر حاصل از روغن‌های گیاه اسطوخودوس به تقویت آرامش و سلامتی کمک می‌کند. همچنین گفته می‌شود که به کاهش استرس، اضطراب و احتمالاً حتی درد خفیف کمک می‌کند. اسطوخودوس مملو از آنتی اکسیدان‌هایی است که با خواص ضد میکروبی خود از پوست شما محافظت می‌کند، آن را تغذیه و حتی التیام می‌بخشد و آن را به یک مکمل عالی برای هر فرمول مراقبت از پوست تبدیل می‌کند. همچنین خواص خوبی برای مبارزه با میکروب‌ها دارد.

مواد لازم:

خامه فرم گرفته: 2 فنجان

شکر: نصف فنجان

عسل طبیعی:3/2 فنجان

گل اسطوخودوس خشک: 2 قاشق غذاخوری

تخم مرغ: 2 عدد

نمک: 8/1 قاشق چای خوری

بستنی عسل اسطوخودوس

طرز تهیه بستنی عسل اسطوخودوس:

در مرحله اول، خامه غلیظ، شکر، عسل و گل‌های اسطوخودوس را در یک قابلمه بزرگ و حدوداً ۲ لیتری حرارت دهید، هر از گاهی هم بزنید تا خامه شروع به حباب زدن کند. سپس از روی حرارت بردارید و روی آن را بپوشانید؛ بگذارید ۳۰ دقیقه دم بکشد.

در مرحله دوم، مخلوط خامه را با استفاده از یک الک توری ریز در یک کاسه صاف کنید. گل‌های اسطوخودوس را دور بریزید. قابلمه را تمیز کنید و مخلوط خامه صاف شده را دوباره داخل آن بریزید. روی حرارت متوسط بگذارید تا حدود ۵ دقیقه داغ شود.

در مرحله سوم، تخم مرغ و نمک را در ظرفی با هم مخلوط کنید. ۱ فنجان خامه داغ را کم کم به آن بیافزایید و مخلوط کنید.

در مرحله چهارم، مخلوط تخم مرغ را داخل خامه داغ باقی مانده در قابلمه بریزید. روی حرارت متوسط رو به پایین بپزید و مدام با قاشق چوبی هم بزنید تا زمانی که کاستارد به پشت قاشق بچسبد (که معمولاً این مدت زمان حدود ۵ دقیقه است.)

در مرحله پنجم، کاستارد را از طریق یک الک توری ریز درون یک کاسه بریزید. اجازه دهید کاملاً خنک شود، هر از گاهی تا حدود ۱۵ دقیقه هم بزنید. سپس به مدت حداقل ۳ ساعت روی آن را بپوشانید و اجازه دهید که سرد شود.

در مرحله آخر، کاسترد را در بستنی ساز حدود ۲۰ دقیقه فریز کنید. به ظرف دربسته منتقل کنید و در فریزر بگذارید تا سفت شود.

بستنی شما آماده است. در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید.

بستنی عسل اسطوخودوس
حساب کابری