بیست واقعیت عجیب در مورد زنبور عسل

بیست واقعیت عجیب در مورد زنبور عسل
من فکر می کنم باید برخی از حقایق زنبور عسل را از جنبه درمانی و سلامتی که این موجود کوچک برای انسان دارد در نظر گرفت. همانطور که شما بیست واقعیت عجیب در مورد زنبور عسل را در ادامه می خوانید، به طرز خارق العاده ای توانایی های این شخصیت دوست داشتنی شما را جذب خواهد کرد.
1- زنبور عسل از میلیونها سال قبل وجود دارد.
2- زنبور عسل، که به نام علمی Apis mellifera نیز شناخته می شود، که به معنی “زنبور عسل” است، سازگار با محیط زیست است و برای گرده افشانی َحیاتی است.
3- تنها حشره ای است که غذای خوراکی انسان را تولید می کند.
4- عسل تنها غذای حاوی تمام مواد ضروری برای زنده ماندن است، از جمله آنزیم ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آب. و این تنها غذای حاوی “pinocembrin” است، آنتی اکسیدانی برای بهبود عملکرد مغز.
5- زنبور عسل دارای 6 پا، 2 چشم ترکیبی از هزاران لنز کوچک (یکی در هر طرف سر)، 3 چشم ساده در بالای سر، 2 جفت بال، یک کیسه شهد، و یک معده است.
6- زنبورهای عسل دارای 170 گیرنده طعم دهنده هستند، در مقایسه با 62 گیرنده مگس میوه و 79 گیرنده در پشه.
توانایی های بویایی استثنایی آنها شامل سیگنال های تشخیص زبانی، ارتباطات اجتماعی درون کندو و تشخیص بو برای یافتن غذا است. حس بویایی آنها دقیق است که می تواند صدها تن از انواع مختلف گل را متمایز کند و توانایی تشخیص یک گرده یا شهد را از فاصله دوردارد.
7- بال زنبور عسل به طور باور نکردنی سریع است، حدود 200 ضربه در هر ثانیه، به طوری که زنبور عسل می تواند تا حدود 10 کیلومتر و حداکثر 25 کیلومتر در ساعت پرواز کند.
8- زنبور عسل به طور متوسط فقط در حدود 1/12 قاشق چای خوری عسل در طول عمر خود تولید می کند. آیا این واقعیت شما را عاشق هر قطره از عسل نمی کند؟ و درک خواهید کرد که چرا می گویند: ” کارکردن باید مثل یک زنبور عسل باشد.”
9- یک کندوی زنبور عسل 145000  کیلومتر، معادل سه مدار در اطراف زمین برای جمع آوری 1 کیلو عسل پرواز می کند.
10-حدود 30 گرم عسل برای سوخت پرواز زنبور عسل در سراسر جهان کافی است.( انرژی تامین می کند.)
11- یک زنبور عسل در طول سفر جمع آوری گرده 50 تا 100 گل را مشاهده می کند.
12- مغز زنبور عسل بیضی شکل و فقط اندازه دانه کنجد است، اما دارای ظرفیت قابل توجهی برای یادگیری و به یاد آوردن چیزها است و می تواند محاسبات پیچیده ای را در مورد فاصله سفر و بهره وری غذا انجام دهد.
13- کلنی زنبورها شامل 20،000 تا 60،000 زنبور عسل و یک ملکه است. زنبور عسل کارگر زن است، حدود 6 هفته زندگی می کند و تمام کارها را انجام می دهد.
14- زنبور می تواند تا 5 سال زندگی کند. شلوغ ترین زمان کار در ماه های تابستان است، زمانی که کندو نیاز به حداکثر قدرت خود دارد، تا 2500 تخم زنبور را در روز تولید می کند. زنبور عسل کنترل می کند که آیا تخم زنبور ها نر یا ماده هستند. اگر از اسپرم ذخیره شده برای تخمک زدن استفاده می کند، لاروهایی که به وجود می آید ماده می شود. اگر تخم زنبور نابارور باقی بماند، لاروهایی که از بین می رود، نر است. به عبارت دیگر، زنبورهای ماده ژن ها را از مادران و پدران خود به ارث می برند در حالی که زنبورها نر تنها ژن های مادران خود را به ارث می برند.
15- غیر از زنبورهای کارگر، زنبورهای دیگر عسل هیچ کاری انجام نمی دهند. همه آنها در حال جفتگیری هستند. در واقع، قبل از زمستان یا زمانی که غذا کمیاب می شود، زنبور عسل ماده معمولا مانع از خروج مردان از لانه می شود.
16- هر کندوی زنبور عسل یک بوی منحصر به فرد برای شناسایی اعضا دارد.
17- فقط زنبورهای کارگر از کندو دور می شوند، و تنها اگر احساس کنند تهدید می شوند نیش می زنند و پس از آن می میرند. ملکه ها دارای یک قاتل هستند، اما آنها نمی توانند از کندو بیرون بروند تا از آن دفاع کنند.
18- زنبورهای کارگر لانه زنبوری را تولید می کنند که شامل سلول های شبکه ای شکل است که از طریق مصرف عسل بدست آمده از شهد گل ها تولید می شود. برای تولید یک پوند از موم زنبور عسل، شش تا هشت پوند عسل مصرف می شود.
19- زنبورهای عسل با رقص با یکدیگر ارتباط برقرار می کند. در کسر فوق العاده ای از زمان، ارتباط فاصله و جهت حرکت.
20- در زمستان، زنبور عسل با عسل هایی که طی ماه های گرم جمع شده اند، تغذیه می کنند. آنها به صورت خوشه ای جمع می شوند تا ملکه را حفظ و گرم کنند.
منحصر به فردترین موجود در میان موجودات خدا، تنها زنبور عسل است که محیط زیست را بهبود می بخشد و به هیچ گونه گونه ای شباهتی ندارد.”
رویدن براون
اگر زنبور از سطح زمین ناپدید شود، انسان بیش از چهار سال زندگی نخواهد کرد
آلبرت انیشتین
حساب کابری