تاثیر فصل ها بر ویژگی های عسل

تاثیر فصل ها بر ویژگی های عسل

عسل زمانی ایجاد می شود که هزاران زنبور عسل با میلیون ها گل در ارتباط باشند. هر یک از این گل ها در رنگ، طعم و محتوای عسل نقش دارند و در هر شیشه عسل طبیعی، طعم بی نظیر و محلی – معروف به terroir –  ایجاد می کنند. روان جاکوبسن در کتاب خود به نام American Terroir، نشان می دهد که یک کندو چقدر برای برداشت سالانه عسل کار می کند. در ادامه پس از بررسی برخی از نوشته ای این کتاب، با تاثیر فصل های مختلف بر ویژگی های عسل بیشتر آشنا می شوید.

فصل ها و گیاه ها

یک زنبور عسل در یک ماموریت خود حدود 3 مایل پرواز می کند و یک کندو از هر منبع گلی که پیدا کند، استفاده می کند؛ بنابراین بخش بیشتر عسل از مخلوطی از گل های مختلف تهیه می شود. یک کندو ممکن است از درختان سیب، یک عسل بهاری سبک تهیه کند. همین کندو می تواند یک عسل پاییز تیره تحت سلطه گلدنک و گره تولید کند. حتی اگر شما اطلاعات زیادی درباره گیاهان نداشته باشید باز هم می دانید که همه گیاهان به یک باره شکوفا نمی شوند. چند بار در سال به محله سبز اطراف خود نگاه کنید. گل های وحشی فقط برای چند هفته ظاهر می شوند و در این حین به محیط اطراف شما طراوت موقت می دهند. این به این دلیل است که گیاهان فقط در شرایط مناسب شکوفا می شوند: خورشید، خاک و غیره. این زمانبندی از گیاه به گیاه و منطقه به منطقه دیگر بسیار متفاوت است؛ بنابراین زنبورها ممکن است در اوایل بهار در حال خوردن ماگنولیا باشند، اما وقتی تابستان فرا می رسد به سراغ اسطوخودوس می روند. (و آن ها در طول سال مقدار زیادی شبدر پیدا می کنند که ماه ها در سراسر کشور شکوفا می شود.)

بنابراین، چرا ویژگی های عسل تغییر پیدا می کند؟

از آن جا که زنبورها مدام شهد و گرده های مختلف را ذخیره می کنند، طبیعی است که ویژگی های عسل طبیعی در طول سال تغییر کنند. اما این بر عهده زنبورداران است که تصمیم بگیرند چه زمانی این اتفاق بیفتد. اگر باران های شدید رخ دهند، یک زنبوردار ممکن است برداشت زودهنگام را انتخاب کرده و آن طعم منحصر به فرد را استخراج کند یا ممکن است کندوهای خود را چند مایل پایین تر از جاده حرکت داده و در انواع مختلف گیاهان محلی دیگر مخلوط کرده و محصول نهایی را مزه دار کنند. در تمام این مدت، آن ها باید به سلامت کندو توجه داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که مقدار زیادی عسل – و انواع منابع گرده – به مقدار کافی وجود دارند. صرف نظر از فصل، تهیه عسل محلی می تواند بسیار مفید باشد. به همین دلیل ما از زنبورداران سخت کوش که این امکان را می دهند تجلیل می کنیم و از طعم های محلی آن ها با فروش عسل طبیعی به صورت خام و بدون فیلتر محافظت می کنیم.

منبع: localhivehoney

حساب کابری