تارت سیب با عسل

تارت سیب با عسل

زمانی که فصل سیب در راه باشد، بهترین گزینه ها برای یک میان وعده عالی و سبک که هم از طعم بی نظیری برخوردار باشد و هم دارای ارزش غذایی مناسبی نیز باشد، دسرهایی هستند که با استفاده از سیب درست می شوند. یک تارت سیب آسان و گرم و ترد مناسب فصل پاییز می تواند این فصل را برای شما دلپذیرتر کند. تارت سیب قدیمی یا پای سیب از دسرهای خوش طعمی هستند که می تواند مورد علاقه شما واقع شوند. با توجه به اینکه تارت ها پوسته پوسته و سبک هستند، می توانند یک میان وعده عالی برای بعد از صرف شام باشند.

 اگر گاهی اوقات زمان کافی برای خوردن یک صبحانه کامل نداشتید، می توانید از تارت سیب برای یک صبحانه سریع استفاده کنید و حتی زمانی که در حال راه رفتن و انجام کاری هستید هم می توانید به خوردن تارت های سیب مشغول باشید. استفاده از عسل طبیعی در تارت سیب برای ایجاد مقدار مناسبی شیرینی برای متعادل سازی طعم سیب های ترش است. به عنوان یک نکته بهتر است که در پخت تارت سیب و عسل از عسل تیره تر استفاده کنید. سیب هایی که دارای طعم ترش ملایمی هستند، سیب های مناسبی برای پخت تارت سیب هستند؛ چرا که طعم ترش ملایم آن ها با طعم شیرین عسل طبیعی ترکیب بی نظیری ایجاد می کند. برای بالا بردن کیفیت تارت سیبی که مشغول پخت آن هستید از سیب های ترد و کمی ترش استفاده کنید تا طعم متفاوت تری خلق کنید.

تارت سیب با عسل

طرز تهیه تارت سیب:

مواد لازم:

225 گرم(5/1 پیمانه) آرد

یک ورق خمیر پف دار منجمد( برای پخت تارت باید یخ زدایی شود)

3 عدد سیب(سیب ها را پوست بگیرید، دانه های ان را جدا کنید و سیب ها را نصف کنید)

1قاشق غذا خوری آبلیمو

3/1 پیمانه عسل طبیعی

4/1 قاشق چای خوری دارچین

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک

2 قاشق غذاخوری مربا/ کنسرو زردآلو

آب تصفیه شده

تارت سیب با عسل

طرز تهیه:

_تمام مواد لازم را برای پخت تارت سیب فراهم و جمع آوری کنید.

 _درجه فر را بر روی ۳۷۵ درجه فارنهایت (190 درجه سانتی گراد) تنظیم کنید.

_ روی یک میز کار کمی آرد بپاشید و ورقه شیرینی تاشده را به صورت یک مستطیل ۸(20سانتی متر)در ۱۴ اینچ (35سانتی متر) بر روی آرد باز کنید.

_با یک چاقوی تیز لبه های آن را کوتاه و تمیز کنید.

_ ورقه شیرینی آماده شده را بر روی سینی پخت فر قرار بدهید. قبل از استفاده از ورقه شیرینی می توانید برای تازه نگه داشتن آن از فریزر استفاده کنید.

_ سیب ها را به ضخامت 4/1 اینچ (3سانتی متر) برش بدهید. بعد از خرد کردن سیب ها، آن ها را با عسل و آبلیمو و دارچین مخلوط کنید به طوری که کاملا با آن ها آغشته شود.

_ زرده تخم مرغ را یک قاشق چای خوری آب مخلوط کنید و آنقدر بهم بزنید تا حالت کفی پیدا کند.

_ کف ایجاد شده را با قلموی مخصوص شیرینی پزی بر روی شیرینی بمالید.

_ به آرامی یک حاشیه ۳(8سانتی متر) یا۴ اینچی(10 سانتی متر) در اطراف شیرینی ایجاد کنید و سیب ها در داخل لبه آن بچینید و تارت سیب خود را  کاملا با روغن نارگیل آغشته کنید.

_تارت سیب را حدودا ۲۰ یا ۳۰ دقیقه در داخل فر قرار بدهید تا شیرینی طلایی شود و سیب ها نرم شوند.

_ کنسرو زردآلو یا مربا را با آب گرم کنید تا محتویات آن نرم شوند. سیب ها را به لعاب کنسروها آغشته کنید.

_ اجازه دهید که 15 دقیقه از زمان پخت بگذرد تا تارت سیب خنک شود. می توانید تارت سیب را با هر دمایی که تمایل دارید، سرو کنید (بسیار گرم یا دمای اتاق).

تارت سیب با عسل

تطبیق دستور العمل پخت تارت سیب با ذائقه شخصی شما

این دستورالعمل تا زمانی که شما طعم مورد علاقه خود را به آن اضافه نکرده اید؛ کامل نیست. پس بیایید کمی قوه خلاق ذهن را به کار گیریم و طعم های جدیدی را برای تارت سیب خلق کنیم. چند پیشنهاد جالب برای شما داریم؛ شما می توانید سعی کنید که گلابی را باسیب مخلوط کنید و یا به ساختار آن کشمش اضافه کنید. می توانید از آجیل خرد شده و یا انواع طعم دهنده های شیرین استفاده کنید. همچنین برای سرو تارت سیب از مایه کیک شکلاتی، خامه، بادام هندی و یا سس کارامل بهره بگیرید.

نوش جان…

حساب کابری