تاریخچه درمان بیماری ها توسط عسل

تاریخچه درمان بیماری ها توسط عسل

مطمئنا عسل خوشمزه است؛ اما اجداد ما ثابت کرده اند که فواید عسل بسیار بیشتر از خوشمزه بودن آن است. از عسل برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شد. جای تعجب نیست که عسل طبیعی برای هزاران سال به عنوان یک ماده غذایی بسیار با ارزش برای انسان ها بوده است. نقاشی های مربوط به عصر حجر و هیروگلیف مصر باستان وجود دارند که نشان دهنده زنبورهای عسل و روند جمع آوری عسل هستند. بنابراین واضح است که از هزاران سال پیش، ارزش عسل به اندازه این روزها و حتی شاید بیشتر درک شده بود!

ویژگی های ضد باکتریایی

روش های استفاده از عسل طبیعی در قرن ها پیش نشان می دهد که مردم معتقد بودند عسل دارای خاصیت ضد باکتری است. در مصر باستان و یونان باستان، از عسل به منظور بهبود زخم استفاده می شد. همچنین برای معالجه افراد مبتلا به بیماری های روده از عسل طبیعی استفاده می شد. حتی امروزه هم برخی معتقدند که عسل طبیعی می تواند این بیماری ها را درمان کند.

منبع انرژی طبیعی

مقدار فروکتوز و گلوکز عسل اغلب توسط افرادی که به دنبال یک منبع انرژی طبیعی هستند مورد توجه قرار می گیرد. مصریان باستان تصور می کردند که مصرف عسل می تواند به فرد کمک کند تا از خستگی جلوگیری کند. در حقیقت، مصریان باستان معتقد بودند که فواید عسل بی پایان است. باستان شناسان، کوزه های عسل را در یک مقبره باستانی کشف کرده اند. مصریان باستان همچنین تصور می کردند که عسل می تواند سوختگی را درمان کند، پیری را به تأخیر بیندازد و بخشی جدایی ناپذیر از روند مومیایی کردن است. البته از آن به عنوان یک شیرین کننده خوشمزه نیز لذت می بردند.

اثر عسل طبیعی بر سرفه

آیا تا به حال یک قاشق عسل طبیعی جهت تسکین سرفه مصرف کرده اید؟ بسیاری از مردم این کار را می کنند. مطالعات متعددی وجود دارد که بررسی کرده اند آیا عسل دارای خاصیت ضد ویروسی یا ضد باکتری هست یا نه. با این حال، اگر علم را کنار بگذاریم، ما معتقدیم یک قاشق عسل طبیعی یا یک مخلوط عسل گرم و لیمو بسیار آرامش بخش است؛ به طوری که می تواند شدیدترین سرفه ها و سرماخوردگی ها را کمی بهبود دهد.

به نظر شما کدام یک از مزایای عسل، واقعی است؟

خوب است بدانید که یک شیشه خوشمزه از عسل ارگانیک همیشه به راحتی قابل دسترس است. ما خوشحالیم که اکنون نام رایحه به عنوان اولین تولید کننده عسل ارگانیک در ایران ثبت شده است و مشتریان، رضایت زیادی از محصولات ما دارند. ولی توجه داشته باشید که ما هیچ یک از فواید دارویی عسل را تبلیغ نمی کنیم. لطفاً برای بحث در مورد هر گونه فواید عسل و اثر آن بر سلامتی شما، به پزشک یا متخصص تغذیه مراجعه کنید.

حساب کابری