تاریخچه و ترکیبات عسل طبیعی

تاریخچه و ترکیبات عسل طبیعی

تاریخچه و ترکیبات عسل طبیعی

نقاشی های غارهای باستانی نشان می دهد که در حدود 8000 سال پیش، برای اولین بار انسان از عسل طبیعی استفاده می کرده است، اگرچه هیچ مدرکی مبنی بر نگهداری و کشت کندوهای زنبورعسل تا 2400 سال قبل از میلاد وجود ندارد.

عسل طبیعی قرن ها است که پایه اصلی شیوه های درمانی بسیاری از فرهنگ ها بوده است. بیش از 4000 سال پیش، از عسل طبیعی در طب سنتی آیورودا استفاده می شد، جایی که تصور می شد در درمان سوء هاضمه و عدم تعادل بدن مؤثر باشد.

قبل از استفاده مصریان باستان، عسل طبیعی برای درمان زخم ها روی پوست مالیده می شد و از بیش از 5000 سال پیش مواد مختلف دارویی در انواع عسل طبیعی یافت شده است.

انواع خواص مفید عسل طبیعی در عصر مدرن مورد کاوش و مطالعه قرار گرفته است، و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است برخی از جنبه های شهرت تاریخی آن حقیقت داشته باشد.

ترکیبات عسل طبیعی:

به گفته بانک اطلاعات ملی مواد غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی حاوی 64 کالری ، 17.3 گرم قند و 0 گرم فیبر ، چربی و پروتئین است.

انتخاب عسل طبیعی به جای قند تصفیه شده و فرآوری شده در دراز مدت، فواید سلامتی زیادی را به همراه خواهد داشت. ثابت شده است که عسل طبیعی دارای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و تسکین دهنده است.

عسل طبیعی از گلوکز، فروکتوز و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفات، کلرید سدیم، پتاسیم و منیزیم ساخته شده است.


درصد ترکیبات موجود در عسل طبیعی بر طبق منابع علمی معتبر:

فروکتوز: 38.2 درصد

گلوکز: 31.3 درصد

مالتوز: 7.1 درصد

ساکارز: 1.3 درصد

آب: 17.2 درصد

قندهای درجه بالاتر: 1.5 درصد

خاکستر: 0.2 درصد

سایر: 3.2 درصد

سطح pH کم و خاصیت اسیدی عسل طبیعی همان چیزی است که به جلوگیری از رشد باکتری ها کمک می کند، در حالی که عناصر آنتی اکسیدانی آن رادیکال های آزاد را که با بیماری ها در ارتباط هستند، از بین می برند.

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی عسل طبیعی بسته به نوع خاص گیاه مورد استفاده در تولید آن و همچنین میزان آب موجود در آن متفاوت است.

منبع: medicalnewstoday


نحوه خرید اینترنتی عسل طبیعی

عسل رایحه خوانسار، به عنوان قدیمی ترین تولید کننده عسل ایران و خوانسار، و اولین تولید کننده عسل ارگانیک در ایران، انواع عسل طبیعی شامل عسل طبیعی کنار، عسل طبیعی آویشن، عسل طبیعی مرکبات، عسل طبیعی گون انگبین را در بسته بندی های متفاوت عرضه می کند.

جهت مشاهده این محصولات و سفارش وزن دلخواه، وارد فروشگاه اینترنتی عسل رایحه خوانسار شوید.

شما می توانید قیمت عسل طبیعی و بسته بندی های متفاوت با وزن های متفاوت را مشاهده و جهت خرید عسل طبیعی مورد نظر، به سبد خرید خود اضافه کنید.

حساب کابری