ترافل شکلاتی عسلی

ترافل شکلاتی عسلی

ترافل های شکلاتی عسلی در واقع آب نبات هایی هستند که درست کردن آن ها بسیار ساده است و شما می توانید با صرف کردن زمانی بسیار کوتاه، این ترافل خوشمزه را تهیه کنید. اساس تهیه ترافل شامل کره و خامه غلیظ است و می توانید هر گونه طعمی را که مورد پسند شما است به آن اضافه کنید.

فوت و فن حرفه ای برای تهیه ترافل شکلاتی عسلی

در ابتدا باید بگوییم که به 60 الی 70 درصد شکلات در­­­ دستورالعمل تهیه ترافل نیاز داریم. حتما سعی کنید که مراحل کار درست کردن ترافل شکلاتی عسلی را در یک مکان سرد انجام بدهید و حتی الامکان دمای اتاق پایین باشد؛ زیرا که هر چقدر اتاق گرمتر باشد، شکلات نمی تواند به خوبی خودش را بگیرد. البته می توانید ترافل را در دمای اتاق سرو کنید. لازم به ذکر است که بگوییم ترافل تا دو هفته در یخچال با دمای مناسب فاسد نخواهد شد. ترافل های شکلاتی عسلی گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در کنار چای هستند و اگر مدام درحال رفت و آمد و حرکت هستید، این ترافل ها را برای رفع گرسنگی خود به همراه داشته باشید.

طرز تهیه ترافل شکلاتی عسلی

اول از همه، به جمع آوری مواد لازم جهت درست کردن ترافل مشغول می شویم و بعد از آن گام به گام مراحل آماده سازی این دسر را پیش می بریم.

مواد لازم:

2/11 پیمانه شکلات کاکائویی 60%

1 پیمانه خامه غلیظ

3 قاشق غذاخوری کره نرم شده

2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی

برای ترافل های کاکائویی: 4/1 پیمانه کاکائو شیرین نشده

برای ترافل های آغشته به شکلات: 284 گرم شکلات 60% + 1 قاشق غذاخوری مارگارین(کره گیاهی) یا روغن نارگیل

برای تزئین ترافل ها می توانید از شکر دانه ریز استفاده کنید.

طرز تهیه:

شکلات خرد شده و عسل طبیعی را درون یک ظرف متوسط بریزید. خامه غلیظ را درون یک قابلمه متوسط بریزید و بر روی شعله قرار دهید تا به جوش بیاید. خامه در حال جوش را به عسل و شکلات اضافه کنید و اجازه بدهید 2 دقیقه بگذرد و سپس مخلوط را هم بزنید تا یکدست شود. کره را نیز اضافه کنید و هم بزنید. حداقل 2 ساعت مخلوط به دست آمده را داخل یخچال بگذارید.

یک سینی را با کاغذ مومی یا روغنی بپوشانید و با قاشق غذاخوری یا قاشق اسکوپ ترافل سرد شده را بر روی سینی قرار دهید و به مدت 15 دقیقه آن را در یخچال بگذارید. اگر می خواهید ترافل های شما کاملا گرد باشند، سینی را از یخچال خارج کنید و با سرعت آن ها را بین دو کف دست بغلتانید تا کاملا گرد به نظر برسند. پس از انجام این مراحل حالا می توانید ترافل ها را به پودر کاکائو شیرین نشده آغشته کنید و یا آن ها را در شکلات آب شده بغلتانید.

ترافل شکلاتی عسلی

نکات مخصوص ترافل های شکلاتی

اگر می خواهید ترافل شکلاتی درست کنید، مقداری شکلات را با حرارت ملایم داخل مایکروویو ذوب کنید، کمی بعد آن را از روی حرارت بردارید و کمی مارگارین( کره گیاهی) یا روغن نارگیل به آن اضافه کنید و هم بزنید. آن قدر هم زدن را ادامه دهید تا شکلات درخشش خود را از دست بدهد و سپس آن را به درون مایکروویو برگردانید تا زمانی که شکلات کاملا صاف و براق شود. فراموش نکنید که در تمام این مراحل حرارت باید ملایم باشد. ترافل های سرد شده را می توانید با کمک یک خلال دندان یا سیخ داخل شکلات ذوب شده فرو کنید تا ترافل های زیباتری داشته باشید. فراموش نکنید بعد از آغشته کردن ترافل به شکلات آن را تکان بدهید تا شکلات های اضافی از آن جدا بشوند و سپس به کمک یک خلال دندان اضافی ترافل را از خلال دندان جدا کنید و آن را بر روی یک سینی پوشیده شده با کاغذ روغنی قرار دهید. می توانید ترافل را دو بار در شکلات فرو کنید تا عیوب ظاهری آن کاملا بر طرف شود. در انتها ترافل های خود را داخل یخچال بگذارید تا شکلات خودش را بگیرد.

نوش جان…

حساب کابری