ترفندی برای کاهش وزن با کمک عسل

ترفندی برای کاهش وزن با کمک عسل

این روزها، اضافه وزن بدن یک مشکل جهانی است. هر روز مردم سعی می کنند با استفاده از نکات ، برنامه ها ، ترفندها و برنامه های کاهش وزن، به آرزوی داشتن اندامی متناسب دست یابند.

چربی بیشتری بخورید. چربی کمتری بخورید.

کربوهیدرات بیشتری بخورید. کربوهیدرات بیشتری بخورید.

پروتئین بیشتری بخورید. پروتئین کمتری بخورید.

به نظر می رسد مسئله اصلی این باشد: همه پیام های کاهش وزن با یکدیگر متناقض هستند.


به جز افرادی که مبتلا به بیماری های زمینه ای هستند، افزایش و کاهش وزن برای افراد دیگر کار بسیار دشوار و آرزویی دست نیافتنی نیست. بیشتر افراد کالری بیشتر از آنچه نیاز دارند را به بدن خود می رسانند و این گونه دچار اضافه وزنمی شوند. بنابراین اگر کالری کمتر از آن مقداری که می خوردید را وارد بدن خود کنید، وزن کم می کنید. به همین سادگی!

تابستان زمانی است که بسیاری از افراددچار اضافه وزن می شوند. از آنجایی که آب برای هیدراته ماندن، از دید بیشتر افراد بسیار کسل کننده و تکراری است، بنابراین تمایل دارند بیشتر نوشیدنی های گازدار، آب میوه و سایر نوشیدنی های مملو از قند اضافه را به منظور هیدراته ماندن بدن خود بنوشند.

آیا می دانید که یک قوطی نوشابه به طور متوسط  می تواند حدود 39 گرم قند داشته باشد؟ این یعنی هشت، بله هشت (!) قاشق چایخوری قند!

نکته جالب این است که بیشتر افرادی که روزانه چندین قوطی نوشابه می نوشند، جسارت نمی کنند که بیش از دو قاشق چای خوری شکر در چای، قهوه یا غلات خود بریزند. با این حال آنها در هر قوطی نوشابه حدود هشت قاشق چای خوری شکر مصرف می کنند!

شکر مانند آب دریا است: هرچه بیشتر بنوشید، تشنگی شما بیشتر می شود. به همین ترتیب، هرچه شکر بیشتری بخورید، ولع بیشتری هم برای خوردن دوباره آن دارید.

قند فرآوری شده دارای شاخص گلیسمی بالایی است. معنای این امر این است که وقتی قند سفید می خورید، سطح قند خون شما افزایش می یابد. اما آنچه بالا می رود باید پایین بیاید!

بنابراین کمی بعد، سطح قند خون شما به همان سرعتی که بالا می رود، پایین می آید و شما دوباره هوس مصرف قند می کنید. برای رفع این ولع مصرف قند، به شکر بیشتری نیاز دارید و این چرخه مضر همچنان بدون وقفه ادامه دارد.

توجه داشته باشید که ما در مورد شکر “فرآوری شده” صحبت می کنیم. یعنی همان قند سفیدی که در چای و قهوه خود می ریزید و در شیرینی ها و نوشیدنی های غیر الکلی نیز وجود دارد.

غذاهای طبیعی و خام، مانند میوه ها و سبزیجات نیز حاوی شکر هستند؛ اما این شکر، نوع دیگری از قند است. این قند “طبیعی” است و قند طبیعی، شاخص قند خون کمتری نسبت به قند فرآوری شده دارد.

این بدان معنی است که وقتی قند طبیعی می خورید، سطح قند خون شما کندتر از قند فرآوری شده افزایش می یابد.

وقتی اشتیاق قند برای رفع آن وجود نداشته باشد، دیگر نیازی به نوشابه غیر قندی نیست. به عبارت دیگر، این بدان معناست که شما قند اضافه تر و کالری کمتری را مصرف می کنید. این کار را به یک عادت تبدیل کنید و ببینید که چگونه هر روز به راحتی کالری کمتری مصرف خواهید کرد. اگر کالری کمتر از میزان کالری مصرفی خود داشته باشید، در این صورت به احتمال خیلی زیاد وزن کم خواهید کرد.

خوردن میوه بیشتر، روش خوبی برای جلوگیری از ولع مصرف قند در طول روز است. اما خوردن میوه بیشتر، برای برخی افراد همیشه عملی نیست. خوردن میوه زیاد، به آماده سازی و شست و شوی بیشتری نیاز دارد و همیشه هم نیاز بدن به آب را در تابستانی گرم، برآورده نمی کند.

اینجاست که آب و عسل ارگانیک وارد می شود. آب و عسل ارگانیک در واقع همان مخلوط یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک است که در یک لیوان آب سرد یا گرم (حداکثر 37 درجه سانتیگراد) مخلوط شده است.

هر روز صبح، 30 دقیقه قبل از صبحانه و با معده خالی، یک لیوان مخلوط آب و عسل ارگانیک خام را بنوشید و مطمئن باشید که در طول روزها، احساس ولع کمتری خواهید داشت. در بعد از ظهر هم یک لیوان دیگر مخلوط آب و عسل را بنوشید و اشتیاق کمتری برای نوشیدن نوشیدنی های غیر الکلی قندی در بعد از ظهرهای گرم احساس کنید.

علاوه بر جلوگیری از ولع مصرف قند، با هر لیوان مخلوط آب و عسل ارگانیک خام ، بدن خود را با مواد مغذی زنده، آنزیم ها، باکتری ها، ویتامین ها و مواد معدنی پر خواهید کرد. بنابراین این یک ماجرای برد-برد برای شما است!

همه عسل های طبیعی و ارگانیک رایحه، مخلوط آب و عسل خوشمزه و مقوی درست می کنند.

حساب کابری