ترکیب شگفت انگیز عسل و آب لیمو

ترکیب شگفت انگیز عسل و آب لیمو

ترکیب شگفت انگیز عسل و آب لیمو

همه ما می دانیم که ترکیبات بسیار خوشمزه و لذیذی مانند ترکیب توت فرنگی و شکلات، ترکیب کره بادام زمینی و ژله و یا ترکیب نمک و فلفل وجود دارد. اما یک دوقلوی بهشتی بینظیر نیز از عسل و لیمو وجود دارد! این ترکیب فقط خوشمزه و لذیذ نیست بلکه برای بدن و روح ما نیز بسیار مفید است. هر دو محصول عسل و لیمو دارای خواص درمانی طبیعی غنی شده اند و ما قصد داریم این خواص را در این مقاله بررسی کنیم.

از زمان های بسیار قدیم، در بیشتر فرهنگ ها از لیمو و عسل به عنوان داروی طبیعی و درمانی استفاده می شده است. البته برخی از فرهنگ ها درختان مرکبات را پرورش نمی دادند، اما عسل از حدود 40 میلیون سال پیش وجود داشته است، زمانی که اولین زنبورهای عسل در سیاره زمین ظاهر شدند. مردم بالتیک از میوه به، به جای لیمو استفاده می کردند.

هزار سال پیش هیچ داروخانه یا پزشکی در جهان وجود نداشت، اما بزرگانی را داشتند که از طریق یک مراسم معنوی، تعدادی از داروهای درمانی را تجویز می کردند.

آهنگ ها و داستان های زیادی در مورد فواید بینظیر استفاده از عسل خام در فرهنگ قدیمی لیتوانیایی/ بالتیک وجود دارد.

7 خاصیت شگفت انگیز عسل و لیمو

در اینجا 7 مزیت جادویی ترکیب عسل و لیمو را معرفی می کنیم که می تواند هر روز شما را روشن تر کند:

1- باعث تناسب اندام شما می شود و به کاهش وزنتان کمک می کند.

ترکیب عسل و لیمو بدن ما را از سموم و باکتریهای عفونی دور نگه می دارد. در طول زندگی روزمره، بسیاری از سموم ممکن است از طریق مواد شیمیایی، سموم دفع آفات یا حتی مواد غذایی اطراف ما وارد بدن ما شوند. بنابراین خواص ضد باکتریایی عسل و خاصیت سم زدایی اسید سیتریک لیمو به بدن ما کمک می کنند تا تمام سموم ناخواسته را از بین ببرد.

سوالی که اغلب پرسیده می شود این است که آیا عسل چاق کننده است؟

اتفاقا برعکس، این ترکیب به افزایش سطح متابولیسم و ​​سرعت بخشی به روند کاهش وزن از طریق فرآیند هیدراتاسیون کمک می کند.

2- پوست را از آکنه پاک می کند

استفاده از ترکیب لیمو و عسل هر روز صبح، یکی از داروهای مفید برای مقابله با آکنه و سایر موارد پوستی می باشد. لیمو دارای خاصیت کنترل کننده روغن است، به همین خاطر روغن های اضافی را از روی پوست از بین می برد.

همچنین اسید سیتریک به عنوان ماده دفع کننده عمل می کند. این ماده باعث کاهش سلولهای مرده و باقی مانده های انباشته شده در غده های پوستی می شود.

عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که به سم زدایی کمک می کند و با باکتری های مضر در کبد شما مبارزه می کند. همچنین میکرو عناصر موجود در عسل به تقویت و درخشندگی پوست از طریق مصرف داخلی کمک می کند.

3- سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی عسل، آن را به یکی از بهترین داروهای درمانی طبیعی سیستم ایمنی بدن تبدیل کرده است. مصرف مداوم و مرتب ترکیب عسل و لیمو که سرشار از ویتامین C است، تمام بیماری ها و آلرژی ها را از شما دور می کند.

4- عفونت گلو و سرفه را کاهش می دهد

از عسل همیشه در فرهنگ بالتیک برای درمان سرفه و علائم گلودرد استفاده شده است. خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی این ترکیب به مبارزه بدن شما با باکتری های عفونی کمک می کند. عسل همچنین دستگاه تنفسی را هیدراته نگه می دارد.

در حالی که عسل با خلط اضافی مقابله می کند، لیمو به نازک شدن احتقان مخاط در گلو کمک می کند و باعث تسکین در مجاری تنفسی می شود.

5- سطح انرژی بدن را دوباره بالا می برد

الکترولیت های لیمو و میکرو عناصر موجود در عسل خام باعث تقویت بدن بعد از دی هیدراته شدن طولانی مدت می شوند. این ترکیب می تواند پس از بروز مشکلاتی مانند اسهال، استفراغ، مسمومیت یا گرسنگی به تقویت و بازسازی بدن کمک کند.

حتی پس از استفاده زیاد از الکل یا انجام ورزش های سنگین، گلوکز و فروکتوز موجود در عسل باعث تقویت و ریکاوری بدن شما می شود.

6- به عنوان مدر (ادرار آور) عمل می کند

پزشکان غالباً برای معالجه ادم و فشار خون بالای ناشی از مایعات اضافی در بدن، داروهای مدر را تجویز می کنند. با این حال ترکیب عسل و لیمو می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای از بین بردن مایعات اضافی از طریق تقویت تولید ادرار عمل کند. این اثر همچنین با سم زدایی همراه است، زیرا بدن می تواند سموم ناخواسته را از دست بدهد. با بهبودی ورم یا فشار خون می توانیم فشار اضافی را از قلب خارج کرده و فشار خون را عادی کنیم.

7- موهای شما را تغذیه می کند

شاید باورش سخت باشد، اما ترکیب عسل و لیمو بهترین گزینه برای جایگزینی شامپو هستند. در واقع حتی بهتر، زیرا همه اینها از منابع طبیعی ناشی می شوند و کاملا ارگانیک هستند. استفاده از عسل برای شستشوی مو، به طور طبیعی پوست سر را مرطوب می کند و موهای شما را صاف می کند. در حالی که لیمو از بروز شوره و ریزش مو جلوگیری می کند!

حساب کابری