ترکیب عسل و سیاه دانه

ترکیب عسل و سیاه دانه

ترکیب عسل و سیاه دانه

بهترین راه استفاده از سیاه دانه

مشتریان ما اغلب از ما در مورد ترکیب عسل و سیاه دانه از ما سوال های بسیار زیادی می پرسند. بسیاری از آن ها می پرسند که آیا ترکیب عسل و سیاه دانه می فروشیم یا نه؟ بنابراین تصمیم گرفتیم مقاله ای در این زمینه بنویسیم. داروهای گیاهی زیادی وجود دارند که با استفاده از سیاه دانه و یا مخلوط کردن آن با عسل طبیعی مصرف می شوند.


سیاه دانه چیست؟

ترکیب عسل و سیاه دانه
ترکیب عسل و سیاه دانه

سیاه دانه در واقع دانه گیاهی به نام Nigella sativa است که بومی شبه قاره هند و آسیای غربی است. از این دانه ها به عنوان ادویه در غذاهای هند و خاورمیانه استفاده می شود. این دانه ها، طعم و بوی تلخ و تندی دارند.


چه چیز خاصی در بذر سیاه وجود دارد؟

اولین اشاره مکتوب به سیاه دانه در کتاب اشعیای کتاب مقدس است که در آن از آن به عبری Ketzah  یاد می شود، ادویه ای برای پخت نان و کیک:

“زیرا زیره سیاه را با چوب و زیره می پختند.” (اشعیا 28:27)

اما همین استفاده از آن در طب اسلامی است که باعث شده سیاه دانه در داروهای سنتی در سراسر جهان مشهور شود. منشأ استفاده از آن در طب سنتی را می توان در جمله ای از حضرت محمد (ص) پیدا کرد:

“در سیاه دانه درمانی برای هر بیماری است به جز مرگ.

به همین دلیل ، نام مشترک دیگر سیاه دانه در جهان عرب ، هاببت البراکه (دانه مبارک) است.

همچنین گزارش شده است که ملکه نفرتیتی مصر باستان، از دانه های سیاه استفاده کرده و حتی گزارش هایی وجود دارد که دانه های سیاه در مقبره خود توتانخامون پیدا شده اند.


خواص سیاه دانه

سیاه دانه در طول چندین قرن توسط دانشمندان در سراسر جهان به طور گسترده ای مورد تحقیق قرار گرفته است.

گیاهان دارویی سنتی ابن سینا و ابن القییم برای بهبود طیف وسیعی از بیماری ها از تب و سرماخوردگی گرفته تا فشار خون بالا، آسم و بیماری های تنفسی، شامل سیاه دانه در جهت درمان این بیماری ها و مشکلات است.

بسیاری از درمان های سنتی شامل سیاه دانه است و اغلب به صورت مصرف مخلوط آن با عسل به نوعی دیگر است.

ترکیب اصلی فعال زیستی در سیاه دانه، تیموکینون است. از سال 1960 حداقل 406 مقاله تحقیقاتی درباره تیموکینون در پایگاه داده PubMed منتشر شده است.

یک مطالعه در سال 2014 به رهبری دانشگاه سالزبورگ اتریش، اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و محافظت کبدی تیموکینون و سیاه دانه را به طور گسترده ثبت کرد.

قابل توجه است که از زمان اعلام اخیر رئیس جمهور دونالد ترامپ مبنی بر این که داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین درمانی برای ویروس کرونا است، شایعات زیادی در شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه هیدروکسی کلروکین از سیاه دانه گرفته شده است، وجود دارند.

هیچ صحتی در مورد شایعات مبنی بر این که داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین از سیاه دانه گرفته شده است وجود ندارد.

همان طور که گفته شد، خواص فعال زیستی در سیاه دانه به خودی خود مستند است و همچنان در داروهای گیاهی سنتی در سراسر جهان، نه فقط در جهان اسلام، مورد استفاده قرار می گیرد.


بذر سیاه چگونه در داروهای گیاهی مصرف می شود؟

روش های مختلفی وجود دارند که سیاه دانه را در داروهای گیاهی مصرف می کنند:

  1. به صورت خوراکی بلعیده می شود.
  2. به صورت پودر خرد شده و سپس در آب، عسل طبیعی یا روغن مخلوط می شود.
  3. برای تهیه چای در آب جوشانده می شود.
  4. روغن از سیاه دانه تهیه می شود و سپس روغن را می نوشند و یا بر روی پوست قرار می دهند.

ولی بیشترین استفاده از سیاه دانه به منظور درمان، به صورت ترکیب آن در کنار عسل می باشد.  

چرا که خاصیت آنتی بیوتیکی قدرتمند موجود در مواد مغذی زنده و آنزیم های عسل، همراه با خواص زیست فعال دانه های سیاه، ماده مقوی قدرتمندی را ایجاد می کند.


همچنین بخوانید: بهترین روش استفاده از سیاه دانه با عسل

منبع: latinhoneyshop

حساب کابری