تفاوت بین عسل سفید با عسل خام

تفاوت بین عسل سفید با عسل خام

اگر عاشق عسل هستید، احتمالاً می دانید که عسل به اشکال مختلفی ارائه می شود. اکثر فروشگاه های مواد غذایی، عسل پاستوریزه دارند که فرآوری شده و رنگ شفافی دارد. این فرآیند، مخمر طبیعی و بسیاری از آنزیم های مفید همراه با عسل را از بین می برد. عسل ارگانیک خام و خالص است و مستقیم از کندو به دست شما می رسد. خوردن عسل ارگانیک یا خام مزایای بسیار شگفت انگیزی دارد؛ بنابراین تفاوت بین عسل خام و نسخه اولیه چیست؟

عسل خام مستقیم از کندو می آید

تصور کنید که یک کندوی عسل دیده اید، آن را باز کرده و عسل را جمع کرده اید. این دقیقاً همان عسل خام است. البته هم اکنون، توصیه نمی کنیم که واقعاً این کار را انجام دهید. زنبورها از داشتن یک مهمان غیرمنتظره خیلی خوشحال نخواهند شد و احتمالاً گزیده می شوید! جمع آوری عسل را فقط به زنبورداران ما بسپارید. قبل از این که عسل خام را در شیشه بریزیم، فقط آن را صاف می کنیم و سپس عسل خام را در شیشه میریزیم تا به دست شما برسانیم. سپس آن را به سمت فروشگاه ها و مشتریان خوشبختی مثل شما می فرستیم! اگر شیشه عسل خام خود را برای مدت طولانی روی پیشخوان بگذارید، احتمالاً خواهید دید که شروع به جامد شدن می کند. این کاری است که برای عسل کاملاً طبیعی رخ می دهد و به آن تبلور می گویند. بلورها، عسل شما را غلیظ و دانه دار می کنند، اما نگران نباشید! این عسل هنوز هم قابل خوردن و بی خطر است. بسیاری از افراد، عسل متبلور را به عسل مایع ترجیح می دهند! این امر به علایق شخصی مربوط می شود.

عسل ارگانیک سفید یک مرحله اضافی دارد

پس از جمع آوری و صاف کردن عسل خام از کندو، آن را در یک خامه ساز عسل می اندازیم. خامه گیر عسل اساساً مخزن بزرگی است که دارای یک سوراخ است و طی چند روز به صورت دوره ای عسل مایع را می چرخاند. عسل به طور طبیعی می خواهد در مخزن متبلور شود؛ اما با هم زدن آن، در روند تبلور اختلال ایجاد می کنیم. این امر به ما این امکان را می دهد که اندازه بلورها را کنترل کنیم. هرچه کریستال کوچک تر باشد، عسل نرم و خامه ای تر است. عسل خامه ای یا سفید دارای یک بافت صاف و مطلوب است که برای پخش کردن آن روی نان عالی است؛ اما خوبی عسل خام را هم حفظ می کند. منبع شهد گل برای تولید عسل، تأثیر زیادی در نحوه تبلور آن دارد! بعضی از گل ها به خودی خود عسل های صافی ایجاد می کنند، در حالی که گل های دیگر عسل هایی ایجاد می کنند که تبلور زیادی در آن ها رخ می دهد.

چگونه می توان عسل را به حالت اول باز گرداند

اگر مقداری عسل متبلور یا کریستالیزه دارید که می خواهید به حالت مایع اولیه خود برگردانید، این دستورالعمل ها را دنبال کنید: مقدار کمی آب را گرم کنید. شیشه عسل خود را در قابلمه قرار دهید و آن را در آن جا نگه دارید تا دوباره به مایع تبدیل شود. مراقب باشید که عسل بیش از حد گرم نشود! نگه داشتن عسل خام در دمای 37 درجه سانتی گراد، از بروز پاستوریزاسیون جلوگیری می کند. با گذشت زمان ممکن است عسل شما دوباره متبلور شود؛ اما نگران نباشید، فقط این مراحل را دوباره تکرار کنید. اگر عسل شما سختی عسل خام را پیدا کرده است، کافی است که ظرف یا ظروف عسل خود را فقط یک شب درون روشنایی فر خود بگذارید. صبح روز بعد، شیشه عسل سفت و سخت شما نرم خواهد شد!

واژه عسل، کلمه ای در میان لیست علایق شما است. گل های مختلف، طعم، بافت و میزان تبلور مختلفی از عسل را ارائه می دهند. عسل خام یا ارگانیک از شهد گل های مختلفی حاصل می شود. طعم عسل های ارگانیک رایحه نیز می توانند سبک، لطیف و پیچیده باشند؛ دقیقاً همان طور که شما دوست دارید!

منبع: threeforagers.ca

حساب کابری