تفاوت عسل ارگانیک و عسل طبیعی

تفاوت عسل ارگانیک و عسل طبیعی

تفاوت عسل ارگانیک و عسل طبیعی

عسل طبیعی را می توان به عنوان عسل در حالت پایه و اولیه تعریف کرد، زیرا توسط زنبورها ساخته می شود. نقطه مقابل عسل طبیعی، عسل مصنوعی یا سنتز شده است، اما در این زمانه عسل مصنوعی وجود ندارد. برخی مواد افزودنی می توانند به عسل اضافه شوند تا آن را از حالت طبیعی آن خارج کنند. ارگانیک، اصطلاحی است که برای توصیف نحوه رشد یا فرآوری محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. طبق مقررات USDA، عسل طبیعی ممکن است ارگانیک باشد یا نباشد.


عسل ارگانیک:

در بیشتر موارد، عسل وقتی از محل طبیعی آن یعنی کندوی زنبور عسل گرفته می شود، ارگانیک است. طبق استانداردها، برای اینکه یک ماده غذایی به عنوان ارگانیک نشانه گذاری شود باید در خاک سالم رشد کند، هیچ گونه اصلاح و تغییری نداشته باشد و باید از محصولات معمولی یا محصولاتی که ارگانیک نیستند جدا باشد. هیچ گونه سموم دفع آفات غیر طبیعی، ژنهای زیستی یا سایر محصولات مصنوعی را نمی توان در تهیه یا ذخیره سازی عسل مورد استفاده قرار داد.

هنگامی که عسل با استفاده از شیوه های ایمن و طبیعی در کندوی طبیعی زنبور عسل جمع آوری می شود، هنوز در حالت ارگانیک قرار دارد. عسل ممکن است حاوی باکتری هایی باشد که می تواند باعث عفونت کشنده ای به نام بوتولیسم شود. برای جلوگیری از این امر، عسل ممکن است تحت فرآیند پاستوریزه قرار بگیرد یا در دمای گرم به اندازه کافی گرم شود تا باکتری های مضر از بین بروند. اگر این فرآیند، مطابق با استانداردهای USDA انجام شود، هیچ تاثیری در وضعیت ارگانیک محصول نخواهد داشت. افرادی که به دنبال طبیعی ترین و ارگانیک ترین شکل عسل هستند، ممکن است مایل به خرید عسل خام باشند.


عسل طبیعی:

عسل ماده ای است طبیعی، که توسط زنبورها تولید می شود. این محصول توسط زنبورداران جمع آوری شده و برای مصرف مشتری بسته بندی می شود. تا زمان جمع آوری و قرار دادن عسل در یک ظرف قابل خریداری، عسل کاملاً طبیعی است. کاری که شرکت یا زنبوردار پس از جمع آوری عسل با آن انجام می دهد، می تواند آن را از طبیعی به غیر طبیعی تغییر دهد.

عسل طبیعی که تحت حداقل فرآوری قرار گرفته احتمالاً ارگانیک محسوب می شود، اما همچنین ممکن است فرآوری عسل به گونه صورت گیرد که نتواند تمبر USDA که مخصوص عسل ارگانیک است را دریافت کند.


عسل غیر طبیعی و غیر ارگانیک:

افزودن مواد نگهدارنده، طعم دهنده ها یا استفاده از زنبورهای اصلاح ژنتیکی شده باعث می شود عسل در اکثر موارد غیر طبیعی و غیر ارگانیک باشد. بنا به گفته انجمن رژیم غذایی آمریکا برخی از طعم های ملقب به “طبیعی” ممکن است یکپارچگی عسل را حفظ کند. این به این دلیل است که FDA در مورد تعریف واقعی از مواد طبیعی اظهار نظر مشخصی نکرده است. اضافه کردن انواع مواد طبیعی به عسل می تواند طعم را تغییر دهد، اما یکپارچگی طبیعی محصول را حفظ می کند. اما وقتی یک ماده مصنوعی مانند یک رنگ یا شکر فرآوری شده به آن اضافه شود، دیگر طبیعی محسوب نمی شود.


شرکت عسل رایحه خوانسار که تولید کننده قدیمی ترین عسل ایران و خوانسار می باشد، عسل را در دو نوع عسل ارگانیک و عسل طبیعی به مشتریان خود عرضه می کند.

جهت مشاهده قیمت انواع عسل ارگانیک و قیمت انواع عسل طبیعی و نحوه خرید و سفارش اینترنتی آنها، به فروشگاه اینترنتی عسل رایحه خوانسار مراجعه کنید.


منبع: livestrong

حساب کابری