تفاوت عسل خام در مقابل عسل معمولی

تفاوت عسل خام در مقابل عسل معمولی

در پاسخ به برخی از پرسش‌ها در زمینه تفاوت عسل خام در مقابل عسل معمولی این مقاله از عسل رایحه به بررسی این موضوع پرداخته است.

عسل خام به عسلی گفته می‌شود که در دمای بالای ۴۵ درجه سانتیگراد پاستوریزه نشده و گرده آن تصفیه نشده باشد. پس به دلیل محتوای گرده بالا، اغلب به سرعت متبلور می‌شود. نمونه‌هایی از عسل خام شامل عسل خام فروخته شده در اینترنت، در فروشگاه‌های مستقل مواد غذایی و عسل محلی فروخته شده در بازار‌های کشاورزان می‌باشد.

عسل ارگانیک چیست؟

عسلی ارگانیک است که که فاقد آنتی بیوتیک و مواد شیمیایی باشد. عسل ارگانیک به طور مستقل تأیید شده است که از کندوی زنبور عسل که در فاصله ۸ تا ۱۲ کیلومتر از نزدیکترین منبع شیمیایی مصنوعی مانند جاده‌ها، کارخانه‌ها، خانه‌ها و غیره قرار دارد. به همین دلیل است که عسل ارگانیک به ندرت پیدا می‌شود، زیرا به دلیل تراکم جمعیت، امکان قرار دادن کندو‌های زنبور عسل در فاصله ۸ تا ۱۲ کیلومتری از آلاینده‌ها وجود ندارد. اگر عسلی که دارای برچسب “ارگانیک” است، کد گواهی‌دهنده مانند GB-ORG-04، DE-OKO-001 و غیره را روی برچسب نداشته باشد، پس ارگانیک نیست. حال سؤالی که ذهن ما را به خود مشغول داشته این است که عسل خام در مقابل عسل معمولی چه تفاوتی دارد؟ این مقاله تفاوت بین عسل خام خالص و عسل فرآوری شده (معمولی) را شناسایی می‌کند.

عسل خام در مقابل عسل معمولی

عسل ماده شیرین طبیعی که توسط زنبور‌های عسل از شهد شکوفه‌ها تولید می‌شود و زنبور‌ها آن را در کندو به عسل تبدیل می‌کنند. عسل خام به این صورت تعریف می‌شود که عسلی که در کندوها وجود دارد یا از طریق ته نشینی، استخراج یا صاف کردن بدون اضافه کردن حرارت به دست می‌آید.

4 تفاوت عسل خام و معمولی

در اینجا ۴ تفاوت اصلی بین عسل خام و عسل معمولی وجود دارد.

1.عسل خام فرآوری نشده است.

عسل خام با حداقل پردازش تولید می‌شود. در صورت لزوم، گرم کردن ملایم در دمای پایین، به آن اجازه می‌دهد که در بطری جریان داشته باشد. یک صافی سبک تمام چیزی است که برای حذف ذرات بزرگتر مانند موم، برگ و بقایای غیر عسل لازم است. این پردازش ملایم به عسل اجازه می‌دهد تا تمام ریزمغذی‌ها و ویتامین‌های خود را حفظ کند. عسل معمولی تولید شده به صورت تجاری اغلب تحت پردازش شدید از جمله پاستوریزاسیون و اولترافیلتراسیون قرار می‌گیرد. عسل پاستوریزه تا دمای بسیار بالا حرارت داده می‌شود که بسیاری از مواد مغذی موجود در عسل را از بین می‌برد. اولترافیلتراسیون سرعت تبلور را کاهش می‌دهد (یک اتفاق طبیعی که نشانه‌ای از عسل خالص است) و ماندگاری را افزایش می‌دهد.

2.عسل معمولی همیشه عسل نیست.

به عبارت ساده، عسل خام از کندو استخراج می‌شود، صاف می‌شود و مستقیماً در بطری ریخته می‌شود. بنابراین چیزی که به دست می‌آورید دقیقاً همان چیزی است که از کندو‌ها جمع‌آوری شده است. عسل معمولی اغلب به شدت فرآوری می‌شود و ممکن است قند‌هایی (از جمله شربت‌های ذرت و گلوکز) برای افزایش حجم عسل، کاهش هزینه و افزایش ماندگاری به آن اضافه شود. تحقیقات اخیر در مورد عسل تجاری نشان می‌دهد که تقریباً ۵۰ درصد از عسل‌های آزمایش شده تقلبی هستند.

3.معمولی‌ترین عسل فاقد گرده است.

گرده زنبور عسل همراه با شهد توسط زنبور‌های عسل جمع‌آوری می‌شود. در حالی که ما اغلب روی عسل تمرکز می‌کنیم، گرده زنبور عسل بسیار مغذی است و حاوی بیش از ۲۵۰ ماده از جمله ویتأمین‌ها، اسید‌های آمینه، اسید‌های چرب ضروری، ریز مغذی‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است. گرده زنبور عسل توسط وزارت بهداشت فدرال آلمان به عنوان دارو شناخته شده است و با مزایای سلامتی قابل توجهی از جمله کاهش التهاب مرتبط است.

متأسفانه، پاستوریزاسیون و سایر روش‌های فرآوری مانند اولترافیلتراسیون که در عسل‌های معمولی و تجاری تولید می‌شود، ممکن است هر گونه اثری از گرده زنبور عسل را از بین ببرد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد نشان داد که بیش از ۷۵ درصد از عسل‌های تجاری آمریکا که شامل مقدار زیادی عسل ارزان وارداتی بود، اصلاً فاقد گرده بوده‌اند.

4.عسل خام مغذی‌تر است.

عسل خام حاوی «چندین اسید آمینه مهم از نظر فیزیولوژیکی، از جمله همه نه اسید آمینه ضروری و همه اسید‌های آمینه غیر ضروری به جز گلوتأمین و آسپاراژین» است. علاوه بر این، ۳۱ ماده معدنی مختلف شامل همه مواد معدنی اصلی، مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، گوگرد، سدیم، کلر و منیزیم را دارد. بسیاری از مطالعات این آنتی اکسیدان‌ها را با مزایای سلامتی، از جمله کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها مرتبط می‌دانند.

پس،

عسل تولیدی تجاری، یعنی عسلی که به شدت فرآوری شده و فیلتر شده است، مواد مغذی مفیدی مانند گرده، آنزیم‌ها و آنتی اکسیدان‌ها را حذف می‌کند. با خرید از یک تولید‌کننده عسل معتبر مانند رایحه همه فواید یک عسل طبیعی را به خود هدیه دهید.

حساب کابری