تفاوت عسل پاییز و تابستان

تفاوت عسل پاییز و تابستان

عسل، بسته به منطقه و فصل محیط رشد خود را دارد. این ویژگی‎های بسیاری از جمله رنگ، بو، بافت، چگونگی تبلور سریع آن را بیان می‎کند و همچنین طعم‎های متمایز خود را دارد. بسیاری از ما عسل را از قفسه یک فروشگاه مواد غذایی انتخاب می‏کنیم بدون اینکه به تفاوت بین یک عسل رنگ روشن و یک عسل تیره فکر کنیم. طعم و ویژگی‎های خاص از فرآیند شروع گل‏ها می‎آید. گل‏ها توسط زنبورها گرده افشانی می‏شوند و شهد می‏دهند. شهد بیشتر از قندها ساخته شده است که زنبورها از آن با مواد جزئی دیگر برای تهیه عسل استفاده می‎کنند. نتایج کلی این ویژگی‎ها به منبع شهد بستگی دارد. علاوه بر این، آب و هوا نیز نقش بسزایی دارد.

عسل تابستانی:

در طول تابستان، زنبورها معمولاً شهد را از انواع گل‌های وحشی جمع‌آوری می‌کنند. عسل تابستانی سبک تر است و احتمال سفت شدن آن کمتر است. به گفته زنبورداران، مومی که از عسل تابستانی به دست می‌آورند رقیق‌تر است. از نظر طعم، کمی شیرین و در عین حال ملایم است. این نوع عسل برای شیرین کردن غلات یا چای ایده آل است.

عسل پاییزی:

در پاییز زنبورها در اطراف گیاهانی مانند زالزالک، قاصدک، پیچک و خارسیاه پرسه می زنند که باعث می‎شود عسل آنها کمی تیره تر شود. عسل این فصل رنگ تیره تر و عمیق تر با طعمی کامل و غنی تر دارد.

آیا می‎دانستید عسل پاییزی طعم قوی‎تری دارد؟ طعم های خاصی از کره و نعناع  در آن وجود دارد که آن را به یک تنوع طعم دهنده منحصر به فرد تبدیل می‎کند. عسل پاییزی نیز در مقایسه با عسل‌هایی که از فصل دیگر برداشت می‌شوند، کمیاب است. در حالی که عسل تیره تر طعم و مزه تر است، اما حاوی مواد مغذی بیشتری از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است. قطعاً این گزینه سالم تری است.

صرف نظر از تفاوت‎های هر دو عسل، این عسل ها ارگانیک و طبیعی هستند. هرگز این عسل‌ها را پاستوریزه یا فیلتر نکنید تا تمام ویتامین‎ها، آنزیم‎ها، مواد معدنی، طعم‎ها و عطرهای عسل خام تازه حفظ شود.

منبع: iowaybeefarm.com

حساب کابری