تمام خوبی های عسل در صابون آن

تمام خوبی های عسل در صابون آن

از میان تمام مواد طبیعی صابون ها، یکی از آن ها به دلیل اثر بازسازی کنندگی روی پوست و همچنین شیرینی رایحه آن متمایز است، عسل که از زمان های بسیار قدیم به عنوان یک مومیایی کننده و اکسیر برای پوست به حساب می آمد، یک ماده عالی در صابون و ژل های شستشو به شمار می آید. بیایید تمام مزایای آن را در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه مورد بررسی قرار دهیم.

خواص و ویژگی های عسل در لوازم آرایشی

از زمان های قدیم عسل برای شیرین کردن غذاها استفاده می شد. اجداد ما خواص درمانی آن را کشف و شروع به استفاده از آن به عنوان یک داروی طبیعی کردند که بر خلاف سایر گیاهان دارویی و مواد، مزیت افزوده آن را دارد که به راحتی در طبیعت در دسترس است. از منظر یک بدن سالم و متعادل، عسل به مبارزه با گلودرد، سرماخوردگی و احتقان کمک می کند (تا به امروز، یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای سرماخوردگی و آب مروارید یک فنجان شیر و عسل خوب است). با این حال، بزرگترین قدرت عسل در مراقبت از پوست نهفته است .

در واقع، خواص آرایشی عسل بسیار زیاد و اثبات شده است، به طوری که از این ماده 100% طبیعی به عنوان ماده ای برای ماسک های زیبایی، اسکراب های صورت و بدن، شامپوها، نرم کننده ها و البته صابون ها استفاده می شود. عسل همچنین می تواند در برابر ترک خوردگی لب، موهای خشک، چین و چروک، زخم های سطحی و حتی استرس و اضطراب موثر باشد.

فواید عسل برای پوست

چرا عسل برای پوست مفید است؟ عسل یک ماده قندی است که توسط زنبورهای عسل ترشح می شود و حاوی بیش از 180 ماده مختلف است. البته اصلی‌ترین و بارزترین آن‌ها قندهایی مانند گلوکز و فروکتوز هستند که به طعم شیرین آن کمک می‌کنند، اما عسل همچنین حاوی پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، فلاونوئیدها، مواد معدنی و آنزیم‌ها است. همه این عناصر به عسل اعطا می کنند:

خواص ضد باکتریایی: عسل را به درمان لکه ها تبدیل می کند و به طور موثر با عملکرد باکتری ها و میکروب ها مبارزه می کند. اثر ضد باکتریایی عسل اخیراً توسط تحقیقات علمی در دانشگاه ساپینزا رم تأیید شد.

خاصیت لایه برداری: که بر روی سلول های مرده اپیدرم اثر می گذارد و ناخالصی های پوست را از بین می برد تا درخشش و زیبایی پوست را بازگرداند. به همین دلیل است که عسل به عنوان یک لایه بردار طبیعی عالی و درمانی برای پوست های لکه دار و کدر در نظر گرفته می شود.

خواص ضد پیری: به ویژه در برابر پیری پوست و ظاهر چین و چروک موثر است. اثر ضد پیری عسل ارتباط نزدیکی با اثر آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی آن دارد.

خواص مرطوب کنندگی: عسل به دلیل محتوای قندی که دارد یک ماده مغذی عالی برای پوست است که مانع از دست رفتن بیش از حد آب از سلول های پوست از طریق تبخیر می شود. این ماده در مبارزه با پوست خشک موثر است و آن را نرم و لطیف می کند.

خواص تسکین دهنده نسبت به آرام کردن پوست تحریک شده یا قرمز شده و تسکین خارش: به همین دلیل است که عسل اغلب در فرمولاسیون محصولات برای پوست های حساس یا ظریف استفاده می شود.

خواص آنتی اکسیدانی: زیرا عسل منبع تانن، ویتامین E و فلاونوئیدها است، موادی که با استرس اکسیداتیو در بدن، به ویژه سلول های پوست، و عملکرد رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

منبع: www.alchimiasoap.it

حساب کابری