تنوع رنگ و طعم عسل

آیا تا به حال توجه کرده اید که عسل های مختلف، چگونه رنگ و طعم مختلفی دارند؟ همه این ها به چگونگی و محل ساخت آن ها برمی گردد.

طعم عسل طبیعی

هر عسل، عطر و طعم خاص خود را دارد.

بر خلاف انتظارتان، طعم و مزه عسل ها به انواع زنبورها ارتباط ندارد؛ چرا که طعم عسل ها با توجه به این که شهدهای چه گیاهان به عنوان منبع بوده اند، تعیین می شود. شهد گیاهان یونجه و گیاهان شبدر شیرین می توانند بهترین عسل را با عطر و طعم شیرین و ملایم تولید کنند. برخی از تولیدکنندگان عسل طبیعی در سراسر جهان، مزارع وسیعی از اسطوخودوس در نزدیکی کندوهای خود دارند و همین امر، عطر و طعم بسیار متفاوتی را به عسل آن ها می بخشد.

رنگ عسل طبیعی

رنگ عسل طبیعی تا حد زیادی به نوع گرده و شهد مورد استفاده برای ایجاد آن بستگی دارد. عسل روشن تر، مزه سبک تری دارد و عسل تیره بسیار قوی تر است. برخی از عسل های تیره می توانند ترکیبی از عسل هایی از چندین مکان مختلف باشند و به همین دلیل است که عطر و طعم قوی تری دارند.

تنوع رنگ و طعم عسل

تفکر عمیق درباره عسل

لذت بردن از مزه عسل می تواند روشی خلاقانه برای لذت بردن از اوقات مفید در کنار دوستانتان باشد. اگر به بحث درباره عسل بنشینید، پیچیدگی های عسل را درک خواهید کرد و متوجه همه تلاش های سختی که زنبورهای عسل می کنند، خواهید شد.

همیشه افرادی هستند که اصرار دارند، عسل را دوست ندارند؛ اما به این دلیل است که آن ها عسل های خوبی را امتحان نکرده اند. تصور کنید اگر اولین پنیری که در دوران کودکی امتحان کرده اید، یک پنیر بدمزه و شور است. با این حال به احتمال زیاد از پنیر زده خواهید شد.  از طرف دیگر، اگر پنیر ملایم تری مانند موزارلا را امتحان کنید، ممکن است دریابید که در واقع انواع خاصی از پنیر را دوست دارید. عسل نیز با پنیر در این باره تفاوتی ندارد. اگر فکر می کنید عسل را دوست ندارید، نوع دیگری از آن را امتحان کنید؛ شاید عسلی از مناطق دیگر.

حساب کابری