جهان بدون زنبور عسل

جهان بدون زنبور عسل

گفته می شود که هفتاد درصد از محصولات غذایی که 90 درصد جمعیت جهان را تغذیه می کنند، به گرده افشانی زنبورها مرتبط است. بنابراین بدون زنبورها، رژیم های غذایی حدود 70٪ تنوع کمتری دارند.

چقدر در مورد عسل می دانید؟

امروزه حقایق بسیار بدی درباره عسل های تقلبی وجود دارد. بنابراین مارک عسل ها حالا بیش از پیش برای خریداران اهمیت دارد و همگی به دنبال برندهای معروف و قابل اطمینان عسل هستند. این همان مسئله ای است که منجر شده ما هم به عنوان یک فروشنده به این موضوع اهمیت دهیم و به همین دلیل است که عسل خام ما تا حد ممکن خالص است. اگر مجموعه مستنداتی را در این خصوص تماشا کرده باشید، در مورد فرآیند تولید عسل بیشتر آشنا شده هستید. در این صورت درباره مضرات عسل هایی که در قفسه فروشگاه ها پیدا می کنید آگاه هستید. در کشورهای خارجی، چنین عسل هایی در واقع ترکیبی از عسل ها از سراسر کشور و اغلب از سراسر جهان هستند.

گرده افشان چیست؟

گرده افشان، چیزی مانند حشره است که گرده گیاهان یا بخشی از گیاه را به گیاه دیگر می رساند. (تعریف فرهنگ لغت کمبریج)

با رسیدن به ذرات چرب، گرده ها به گیاهان دیگر می چسبند. این خوراکی ها تنها تعدادی از غذاهایی هستند که اگر دیگر زنبورهای عسل وجود نداشتند، باید بدون آن ها زندگی می کردیم:

سیب

گیلاس

بلوبری

لیمو

لیمو ترش سبز

آووکادو

کلم بروکلی

پیازها

بادمجان

خیار

کدو تنبل

انواع بادام ها

کاهش زنبورهای عسل

در برخی از نقاط جهان، تعداد زنبورهای عسل به قدری کاهش یافته است که محصولات را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. استفاده زیاد از سموم دفع آفات و از بین رفتن زیستگاه، منجر به کاهش زنبورهای عسل در مناطق جنوب شرقی چین شده است. از آن جا که کشاورزان این منطقه نمی توانند به زنبورهای عسل که به طور طبیعی در حال گرده افشانی باغ های خود هستند اعتماد کنند، مجبورند محصولات خود را با یک برس رنگ گرده افشانی کنند. اما مسئله این است که برخی از محصولات به گرده افشان هایی مانند باد یا زنبورهای عسل متکی هستند. بنابراین در سناریوی وحشتناکی که در آن، زنبورهای عسل وجود ندارند، ما هنوز برخی غذاها مانند گندم، برنج و ذرت خواهیم داشت؛ چرا که گرده افشانی این محصولات با باد انجام می شود. اگر چه با حذف گرده افشان هایی به نام زنبور عسل گرسنه نمی مانیم، اما مواد مغذی بسیار کمتری دریافت خواهیم کرد! فقط سفره های ما نیستند که در دنیای بدون زنبور عسل، بی رنگ می شوند. تمام گل های زیبایی که اکنون شکوفا شده اند، برای شکوفایی بدون زنبورهای عسل تلاش می کنند و بسایر از آن ها موفق هم نمی شوند. برای اطمینان از اینکه زنبورهای کشورمان سالم می مانند و می توانند عسل خام زیادی را برای خودشان و ما ایجاد کنند، می توانید با کاشت گل های وحشی دوستدار زنبورعسل در حیاط خود، مقدار زیادی گرده و شهد برای آن ها تهیه کنید.

کاشت گل برای کمک به زنبورها

احتمال شنیده اید تعداد زنبورهای عسل در حال کاهش است. کاهش شدید تعداد زنبورهای عسل نه تنها فقط به معنای مصرف کمتر عسل خام است، بلکه تأثیر زیادی روی گیاهان و محصولات زراعی در سراسر جهان نیز خواهد داشت. از هر سه لقمه غذایی که می خوریم، یکی از آن ها به لطف گرده افشان هایی مانند زنبورها وجود دارد. محصولاتی مانند درختان میوه، گندم و ذرت همگی برای رشد به گرده افشانی متکی هستند. خوشبختانه کارهای زیادی وجود دارند که هرکدام از ما می توانیم با انجام دادن آن ها به زنبورهای عسل کمک کنیم. کاشت گل های وحشی برای تأمین گرده و شهد مورد نیاز زنبورهای عسل یکی از این موارد است. زنبورها نیز مانند انسان ها به طیف وسیعی از گل های مختلف در رژیم غذایی متنوع خود تمایل دارند. گل های زیادی وجود دارند که می توانید آن ها را برای کمک به زنبورها بکارید. گیاهان با اشکال مختلفی برای زنبورهای عسل عالی هستند؛ زیرا هر گونه از زنبورهای عسل دارای طول زبان منحصر به فرد خود هستند.

منبع: threeforagers

حساب کابری