حفظ زیبایی با عسل

حفظ زیبایی با عسل

همان چیزی که روی جوانه های چشایی شما معجزه می کند، می تواند برای صورت و پوست شما نیز فوق العاده باشد! عسل یک ماده غذایی همه کاره است که علاوه بر خوشمزه بودنش، عملاً می تواند زیبایی شما را به تنهایی چندین برابر جلوه دهد. برای اثبات این مسئله، در ادامه یک راهنمای گام به گام برای استفاده از عسل ارگانیک در راستای زیبایی شما آورده شده است.

مرحله اول: ماسک صورت

نحوه عملکرد: یک لایه نازک از عسل را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا 20 دقیقه بماند. سپس آن را کاملاً از روی صورت خود بشویید.

چرا؟

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است، به این معنی که آب را از هوا جذب می کند و همچنین یک نرم کننده است. در طول زمانی که عسل روی پوست صورت شما قرار دارد، به تدریج رطوبت را به پوست شما اضافه می کند و آن را نرم و درخشان می کند. فقط کافی است که مدت زمانی کوتاه از این ماسک استفاده کنید تا تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید!

مرحله دوم: لایه بردار

نحوه عملکرد: مقدار کمی عسل را بین انگشتان خود بمالید تا کمی گرم شود، سپس آن را با حرکات دایره ای کوچک روی صورت خود بمالید. قبل از ماساژ دادن صورت خود با عسل، یک حوله مرطوب را به مدت پنج دقیقه یا بیشتر روی آن بگذارید.

چرا؟

عسل ارگانیک متبلور می شود، در حالی که عسل های تقلبی و بی کیفیت این طور نیستند. رخ دادن تبلور یک امر طبیعی است و نشانه خالص بودن عسل شما است – نه نشانه خراب شدن آن. این گرانول های کوچک فقط ساینده هستند و عسل را برای شست و شوی صورت و از بین بردن سلول های مرده پوست بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی خشن مناسب می کنند.

مرحله 3: درمان لکه های آکنه

نحوه عملکرد: جوش را با مقداری غلیظ عسل ارگانیک بپوشانید، سپس بعد از 10 تا 15 دقیقه آن را بشویید.

چرا؟

عسل دارای مقدار کمی پراکسید هیدروژن طبیعی است که یک عامل ضد باکتری قوی برای درمان زخم های بزرگ و کوچک است. آکنه به اندازه زخم ها کوچک است و عسل قادر است این چالش را برطرف کند. آن جادوی مرطوب کننده را که در بالا ذکر کردیم به خاطر دارید؟! عسل همچنین تعادل pH پوست شما را حفظ می کند تا چربی بیش از حد تولید نکند.

مرحله 4: با عسل حمام کنید

نحوه عملکرد: دو قاشق غذاخوری عسل خام را در یک فنجان آب بسیار داغ حل کنید. مخلوط را در وان آب گرم بریزید و خوب مخلوط کنید. البته می توانید مقدار بیشتری از عسل را به آب وان اضافه کنید؛ افزودن حداکثر یک فنجان عسل به آب وان مجاز است.

چرا؟

شما باید کلمه کلئوپاترا را پیش تر شنیده باشید. این شخص ملکه روم است که از ترکیبات جالبی در آب وان حمام خود استفاده می کرده و پوستی عالی داشته است. حمام گرم با عسل به دلیل خاصیت آبرسانی طبیعی عسل، پوست شما را بهتر از مواقعی می کند که با آب خالی از عسل حمام می کنید.  این ترکیب در حمام، پوست شما را نرم و صاف می کند.

حفظ زیبایی با عسل

مرحله 5: مرطوب کننده کوتیکول

نحوه عملکرد: عسل ارگانیک را به هر نقطه مبتلا به کوتیکول روی پوست خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس آن را بشویید.

چرا؟

کوتیکول ها خشک تر از سایر مناطق پوست شما می باشند که منجر به ایجاد پوست خشک کنده شده و لایه برداری ناخوشایند می شوند. توانایی عسل در جذب آب از هوای اطراف می تواند به آبرسانی نقاط دارای کوتیکول شما در طولانی مدت کمک کند.

مرحله ششم: کرم دور چشم

نحوه عملکرد: صورت خود را بشویید. عسل را به آرامی دور چشم خود بمالید. اجازه دهید قبل از شست و شو با آب، 5 تا 10 دقیقه بماند.

چرا؟

با انتقال رطوبت از هوا، عسل می تواند لایه های نازکی از پوست را مانند پلک ها جمع کرده و به پنهان شدن تیرگی ها و چین و چروک های ریز کمک کند.

پوست شما چه اول صبح و چه قبل از خواب، فقط با کمی طعم عسل ارگانیک بسیار بهتر شود.

منبع: localhivehoney

حساب کابری