حقایقی درباره عسل که باید بدانید

حقایقی درباره عسل که باید بدانید

عسل که به عنوان یک غذای بهداشتی برتر در سراسر جهان شناخته می‌شود، یک محصول فوق‌العاده است. این ماده یکی از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین شیرین‌کننده‌ها با فواید سلامتی بسیار زیاد است که توسط چندین فرهنگ در سراسر جهان استفاده می‌شود و به عنوان پایه‌ای برای بسیاری از دارو‌های سنتی، به ویژه درآیورودا برای سلامتی از دیرباز مورد توجه بوده است. در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه با حقایقی درباره عسل که تاکنون نمی‌دانستید آشنا شوید.

۱. عسل تنها غذایی است که توسط حشرات ایجاد می‌شود.

عسل تنها غذایی است که توسط حشرات ایجاد می‌شود. این نه تنها دارای ارزش درمانی، دارویی و تغذیه‌ای است، بلکه از نظر آرایشی نیز از ارزش بالایی برخوردار است. زنبور‌ها برای تولید حتی مقدار کمی عسل باید خیلی سخت کار کنند. گفته می‌شود که زنبور‌های کارگر شبانه روز کار می‌کنند. برای تولید یک گرم عسل، یک کلنی زنبور باید شهد حدود دو میلیون گل را جمع‌آوری کرده و بیش از ۱۰۰۰۰ کیلومتر پرواز کند. در مجموع، یک کندو می‌تواند تقریباً ۵۰ کیلوگرم عسل در سال تولید کند. به گفته دانشمندان زنبور‌های عسل اصلاً نمی‌خوابند و استراحت نمی‌کنند. آن‌ها با رقصیدن و آزاد کردن فرمون‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

۲. عسل فاسد نمی‌شود.

عسل ماندگاری ابدی دارد. گفته می‌شود هرگز فاسد نمی‌شود و از این رو می‌توان مدت‌ها پس از تاریخ انقضای ذکر شده آن را مصرف کرد. ترکیب شیمیایی عسل آن را قادر می‌سازد عاری از باکتری باشد و از این رو هر زمان که بخواهید می‌توانید از آن لذت ببرید. زنبور‌ها هنگام جمع‌آوری عسل، رطوبت اضافی شهد را با تکان دادن بال‌های خود به شدت بیرون می‌آورند و این به بیرون کشیدن آب اضافی کمک می‌کند. بنابراین کمبود آب، ماندگاری عسل را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. زنبور‌ها همچنین دارای آنزیمی در معده خود هستند که شهد را به اسید گلوکونیک و پراکسید هیدروژن تجزیه می‌کند که از رشد موجودات جلوگیری می‌کند.

۳. عسل طبیعی طعم و رنگ متفاوتی دارد.

عسل خام و طبیعی در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف موجود است. عمق، بافت و رنگ عسل توسط منبع شهد تعیین می‌شود. اگر عسل از درختان و گل‌های چوبی استخراج شده باشد، طعم آن با میوه‌های میوه‌ای بسیار متفاوت است. گفته می‌شود عسل لیندن بسیار لطیف است و عسل گندم سیاه بسیار قوی است و به همین دلیل بیشتر برای مصارف دارویی استفاده می‌شود. برای عسل ارگانیک، کندو‌ها در نزدیکی مزارع عاری از آفت کش‌ها و مواد شیمیایی نگهداری می‌شوند که زنبور‌ها می‌توانند از آنجا عسل استخراج کنند. گفته می‌شود که زنبور‌ها بیش از ۱۰۰ گیرنده بو دارند که تشخیص گل‌های مختلف را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند.

منبع: daburhoney.com

حساب کابری