خواص درمانی عسل طبیعی

خواص درمانی عسل

1- جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی
این مورد شامل فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان ها است که به کاهش خطر برخی از سرطان ها و بیماری های قلبی کمک می کند.

2- کاهش زخم ها و سایر اختلالات دستگاه گوارش
تحقیقات اخیر نشان می دهد که درمان با عسل ممکن است به اختلالاتی نظیر زخم و گاستروانتریت باکتری کمک کند.

3- ضد باکتری، ضد قارچ
پیتر مولان، مدیر بخش تحقیقات عسل در دانشگاه وایکیتو در نیوزیلند، گفت:” همه عسل ضد باکتری است، زیرا زنبورها آنزیمی را ایجاد می کنند که پراکسید هیدروژن را تولید می کند”.

4- عملکرد ورزشی را افزایش می دهد
ورزشکاران المپیک باستانی عسل و انجیر خشک را برای بهبود عملکرد خود می خوردند. این مورد در حال حاضر با مطالعات مدرن تایید شده است، نشان می دهد که در حفظ سطوح گلیکوژن و بهبود زمان بهبودی نسبت به شیرین کننده های دیگر برتر است.

5- تخریب گلو و سرفه را کاهش می دهد
عسل به بهبود سرفه کمک میکند. در مطالعه 105 کودک، که به آنها عسل خورانده شده بود، در تخفیف سرفه شبانه و امکان خواب مناسب عملکرد بسیار مثبتی داشت.

6- پنج عنصر را متعادل می کند
این دارو در پزشکی آیورودا در هند برای حداقل 4000 سال استفاده شده است و در نظر گرفته شده است که برای عدم تعادل مواد اولیه بدن مثبت تاثیر می گذارد. همچنین گفته شده است که در بهبود بینایی، کاهش وزن، ناتوانی جنسی درمان و انزال زودرس، اختلالات دستگاه ادراری، آسم برونش، اسهال، و تهوع مفید است.
هنگامی که عسل با سایر گیاهان دارویی مورد استفاده قرار می گیرد، خواص دارویی آن آماده سازی ها را افزایش می دهد و همچنین به آنها کمک می کند تا با بافت های عمیق تر روبرو شوند.

7- تنظیم قند خون
عسل حاوی قندهای ساده است، قندی که شبیه قند سفید یا شیرین کننده های مصنوعی نیست. ترکیب مناسب فروکتوز و گلوکز در قند عسل، به بدن کمک می کند تا سطح قند خون را تنظیم کند. برخی از انواع عسلها دارای شاخص کمبود هیپوگلیسمی هستند، بنابراین آنها قند خون را زیاد نمی کنند.

8- زخم و سوختگی را بهبود می بخشد
مطالعات نشان داده است که عسل در بهبود زخم بسیار موفق است. کاربرد غیرخوراکی عسل به عنوان درمان معمولی با سولفادیازین نقره موثر است. پیش بینی شده است که ترکیب قندهای ساده و طبیعت ضد باکتری عسل باعث ایجاد این اثر در عسل شده است.

9- پروبیوتیک
برخی از انواع عسل مقدار زیادی از باکتری های مثبت را در خود دارند. که شامل 6 گونه از لاکتوباسیل و 4 گونه بیفیدوباکتریوم است. این خاصیت ممکن است بسیاری از “خواص درمانی مرموز عسل” را توضیح دهد.

10- تقویت سیستم ایمنی بدن
در یک پژوهش در دانشکده پزشکی دانشگاه کاردیف انگلستان، در عسل طبیعی، ماده ای به نام مانوکا برای تحریک تولید سلول های ایمنی کشف شده است.

حساب کابری