داستان جالب زندگی زنبورهای عسل

داستان جالب زندگی زنبورهای عسل

زنبورها برای حمایت از کلنی های خود و گرده افشانی گیاهانی که زندگی روی زمین را ممکن می کنند، سخت کار می کنند. با این حال، بسیاری از گونه های زنبورهای آمریکای شمالی به دلیل از بین رفتن زیستگاه و استفاده زیاد از آفت کش ها در معرض انقراض هستند. حقایق جالبی از زندگی این موجودات دوست داشتنی در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه آورده شده است.

حقایق جالب زنبور عسل

1. آنها واقعاً سخت در مشاغل خود کار می کنند.

یک زنبور کارگر در یک روز ممکن است از 10000 گل دیدن کند و قطرات شهد را جمع آوری کند که از آن برای تولید عسل و تغذیه کندو استفاده می کند. بعد از تمام تلاش‌هایش، یک زنبور در طول عمرش کمتر از یک قاشق چای‌خوری عسل تولید می‌کند. او در طول عمر خود که تنها شش تا هشت هفته است، حدود 60000 کیلومتر تقریباً 1.5 برابر دور سیاره پرواز خواهد کرد.

2. آنها می رقصند تا به یکدیگر نشان دهند کجا غذا پیدا کنند.

کارگران از “رقص گرد” زمانی که شهد کمتر از 100 متر از کندو فاصله دارد و از “رقص تکان دادن” زمانی که دورتر یافت می شود استفاده می کنند. آنها در یک الگوی خاص می رقصند تا نشان دهند که شهد نسبت به خورشید در کجا قرار دارد.

3. نقش های بسیار مشخصی در حمایت از کلنی دارند.

سه نوع زنبور عسل یک کندو را تشکیل می دهند. نقش اصلی ملکه زنبور عسل تولید مثل است و روزانه حدود 1500 تخم می گذارد. زنبورهای کارگر کندو را تمیز نگه می دارند، به ملکه و بچه زنبورها غذا می دهند، از کندو محافظت می کنند و شهد گل ها را جمع آوری می کنند. زنبورهای بدون سرنشین از کندو خارج می شوند تا ملکه ای برای جفت گیری پیدا کنند و کندوی جدیدی را راه اندازی کنند.

4. فقط زنبورهای ماده می توانند نیش بزنند.

از آنجایی که یکی از وظایف آنها به عنوان کارگر محافظت از کلنی است، زنبورهای ماده تنها در صورتی نیش می زنند که فکر کنند شما یک تهدید هستید. یک زنبور کارگر در صورت استفاده از نیش خود می میرد، بنابراین تنها به عنوان آخرین راه چاره از آن استفاده می کند. پس به فضای زنبور عسل احترام بگذارید.

5. زنبورهای عسل حس بویایی قوی دارند.

آن‌ها از گیرنده‌های بو واقع در شاخک‌هایشان برای شناسایی و ردیابی بوی گل‌های غنی از گرده و شهد استفاده می‌کنند. آنها همچنین از حس بویایی خود برای یافتن زنبورهای دیگر استفاده می کنند.

6. آنها بسیار تمیز هستند.

زنبورها خود را حمام می کنند تا کلنی خود را از هر گونه ویروسی که ممکن است در سرتاسر آن پخش شود، دور نگه دارند. در صنعت عسل، آنها به طور ژنتیکی دستکاری می شوند و مجبور به ایجاد شرایط استرس زا می شوند که آنها را در برابر عوامل بیماری زا مستعدتر می کند.

7. زنبورهای عسل به تمام عسلی که انسان ها از آنها برمی دارند نیاز دارند.

عسل یک منبع غذایی ضروری برای زنبورها در طول زمستان است. لانه زنبوری، کندوی زنبور عسل است که در آن تخم ها را نگه می دارند و گرده و عسل را ذخیره می کنند. ژل رویال برای تغذیه ملکه های آینده استفاده می شود، زیرا باعث رشد تخمدان ها می شود. گرده و نان زنبور عسل توسط زنبورها تولید نمی شوند، اما منابع مهم پروتئین برای رشد زنبورها هستند.

زنبورهای عسل چه می خورند

8. زنبورها می توانند دستکاری را که در کلنی آنها اتفاق می افتد تشخیص دهند.

صنعت عسل کندوها را دستکاری می کند و تمام عسلی را که زنبورها برای تولید آن زحمت می کشند می دزدند و آن را با یک شربت قندی که فاقد مواد مغذی ضروری است جایگزین می کنند. کارگران از عسلی که تولید می کنند محافظت می کنند زیرا نتیجه کار سخت است و برای بقای کلنی مهم است.

9. زنبورهای بومی گرده افشان بهتری نسبت به زنبورهای عسل هستند.

حمایت از گونه های بومی زنبور عسل یک راه عالی برای گرده افشانی محصولات است و نیازی به بهره برداری از کندوها ندارد. زنبورهای بومی اغلب منفرد هستند و گرده ها را جمع آوری می کنند تا به لانه خود برگردانند. زنبورهای عسل نیز گرده گل را جمع آوری می کنند، اما بیشتر به شهد گل علاقه دارند. کاشت گل‌های دوستدار زنبور عسل و عدم استفاده از آفت‌کش‌ها راه‌های ساده‌ای هستند که می‌توانید از زنبورهای بومی حمایت کنید.

10. بدون آنها، اکوسیستم ما از بین می رود.

زنبورها بسیاری از گیاهانی را که انسان می خورد گرده افشانی می کند، اما کار آنها برای بقای بسیاری از گیاهان و حیوانات دیگر نیز ضروری است. تنوع زیستی گسترده ای که زندگی روی زمین را مشخص می کند بدون آنها به سادگی وجود نخواهد داشت.

منبع: peta.org

حساب کابری