درباره ترکیب عسل و هل بیشتر بدانید

درباره ترکیب عسل و هل بیشتر بدانید

“عسل، زداینده است، دهانه‌ی رگ‌ها را باز می‌کند، رطوبت‌ها را از بین می‌برد، رطوبت‌ها را از ژرفای بدن بیرون می‌کشد، لکه‌های سیاه چهره را حتی اگر کهنه باشد از بین می‌برد، زخم‌های تازه را به هم آرد، نم چشم را از بین می‌برد، اشتها برانگیزد، توان بخش معده است، عسل پخته بسیار تغذیه دهنده است و پادزهر افیون‌خوردگی و نیش حشرات موذی، سگ‌ هار و قارچ سمی است. کسی که سم خورده عسل بخورد قی می‌کند و اثر سم خنثی می‌شود.”

آنچه مطالعه کردید، گزیده ای بود از توصیف خواص عسل در کتاب “قانون” ابن سینا، حکیم بزرگ ایرانی.

عسل شیرینی خود را از مونوساکارید، فروکتوز و گلوکز به دست می‌آورد و تقریباً شیرینی نسبی مشابه شکر گرانول دارد.

اثرات سلامتی عسل از دیرباز توسط انسان ها مورد توجه قرار گرفته است. خواص غذایی و دارویی عسل در متون ودایی، یونانی، رومی، مسیحی، اسلامی و غیره ثبت شده است. پزشکان دوران باستان مانند ارسطو، آریستوکسنوس، بقراط، پورفیری، کورنلیوس سلسوس  و دیوسکوریدس و پزشکان عرب به ویژگی‌های شفابخش آن اشاره کرده‌اند.

به طور کلی، بیش از 634 درمان با عسل به عنوان یک ماده طبیعی برای مقابله با طیف گسترده ای از مشکلات سلامتی شناخته شده است.

عسل طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی قوی بر روی حداقل شصت گونه باکتری است و برخلاف آنتی بیوتیک ها که اغلب در برابر انواع خاصی از باکتری ها بی فایده هستند، عسل غیر سمی است و اثرات قوی دارد. عسل از زمان های قدیم توسط بسیاری از ادیان مذهبی تمجید شده و در متون مقدس باستان ثبت شده است. ترکیبات عسل شامل قندهایی مانند گلوکز و فروکتوز و همچنین مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، کلسیم، کلر سدیم، گوگرد، آهن و فسفات است. بسته به کیفیت شهد و گرده، ویتامین های موجود در عسل عبارتند از B1، B2، C، B6، B5 و B3. pH

اما ترکیب عسل با ملکه ادویه ها شاهکاری خوش عطر و پرخاصیت را خلق میکند. هل، که پس از زعفران و وانیل گرانترین ادویه دنیا میباشد دارای خواص دارویی فراوانی است.

این ادویه‌ قرن‌هاست هم در آشپزی و هم به عنوان دارو شناخته میشود. هل که در اصل یک ماده رایج در غذاهای خاورمیانه و عربی است، در غرب نیز محبوبیت پیدا کرده است. هل حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است.

برخی از مطالعات نشان می دهد که هل می تواند به برخی از جنبه های سندرم متابولیک کمک کند. سندرم متابولیک گروهی از شرایط سلامتی است که می تواند منجر به بیماری قلبی و دیابت نوع 2 شود. و شامل موارد زیر است:

چاقی

قند خون بالا

فشار خون

تری گلیسیرید بالا

کلسترول بالا

سطوح پایین کلسترول

در یک مطالعه حیوانی، که در آن محققین به موش‌ها رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات و چربی دادند، جوندگانی که پودر هل نیز مصرف می‌کردند نسبت به جوندگانی که این مکمل را دریافت نکردند، وزن کمتر و کلسترول بهتری داشتند. یافته‌های یک مطالعه روی موش‌ها نشان می‌دهد که هل می‌تواند به محافظت در برابر حملات قلبی کمک کند. پژوهشگران پیشنهاد می‌کنند که فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی آن می‌تواند به بهبود عملکرد قلب کمک کند، اما آنها به نیاز به مطالعات روی انسان برای تأیید این یافته‌ها اشاره می‌کنند.

درباره ترکیب عسل و هل بیشتر بدانید

مطالعه دیگری بر روی موش نشان داد که روغن هل می تواند به بهبود سطح کلسترول در موش ها کمک کند. محققان به مدت 8 هفته به موش‌ها رژیم غذایی کلسترول بالا دادند. موش هایی که هل دریافت کردند در پایان مطالعه سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمتری داشتند.

در حالی که بسیاری از مردم ممکن است نعناع و دارچین را به عنوان خوشبو کننده نفس بدانند، قرن ها است که از هل برای این منظور استفاده می کنند.

آنها این کار را نه فقط به خاطر طعم آن انجام داده اند. هل ممکن است به مبارزه با باکتری‌های موجود در دهان که یکی از دلایل رایج بوی بد دهان، حفره‌ها و بیماری‌های لثه است، کمک کند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که دانه ها و میوه هل به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می توانند به بهبود سلامت دهان و دندان کمک کنند. یافته ها نشان داد که عصاره هل در از بین بردن باکتری هایی که می توانند منجر به بیماری یا عفونت لثه شوند، موثر است.

هل حاوی مواد شیمیایی گیاهی طبیعی است که ممکن است قادر به مبارزه با بیماری هایی مانند سرطان باشد. این ادویه نمی تواند جای درمان سرطان را بگیرد، اما برخی مطالعات نشان می دهد که این ادویه می تواند خواص ضد سرطانی داشته باشد.

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که دادن مکمل های هل به مدت 15 روز به کاهش اندازه و وزن تومورهای پوستی آنها منجر شد.

همچنین گفتنی ست هیچ خطری در مورد استفاده از هل در پخت و پز یا هیچ گونه عوارض جانبی شناخته شده ای وجود ندارد. استفاده از هل به عنوان ادویه و طعم دهنده برای اکثر افراد بی خطر است.

پس با خیال آسوده از ترکیب این هدایای طبیعی استفاده کنید و تنی سلامت و شاداب داشته باشید.

نوشیدنی گرم شیر عسل با هل و همچنین مقدار کمی وانیل می‌تواند به روح و جسم شما آرامش ببخشد. این نوشیدنی ویژه برای یک روز سرد زمستانی یا هر زمان که نیاز به بالا بردن روحیه خود دارید، ایده آل است.

در آماده سازی عسل و هل علاوه بر استفاده از عسل مرغوب، انتخاب هل مورد نیاز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تازگی، عطر، یکدست بودن، وضعیت ظاهری و خرید از مراکز معتبر از شرایط اصلی و اساسی انتخاب هل مورد نیاز است.

محصول عسل و هل رایحه، از بهترین عسل طبیعی خوانسار و هل مرغوب تهیه شده است. برای مشاهده این محصول و سفارش آن، روی لینک زیر کلیک کنید:

عسل هل رایحه خوانسار

حساب کابری