درباره عسل اکالیپتوس

درباره عسل اکالیپتوس

عسل اکالیپتوس به دلیل رنگ، عطر و طعم منحصر به فرد یکی از متمایزترین انواع عسل است. به ویژه برای سیستم تنفسی مفید است، مزایای بسیار زیاد دیگر آن را به عنوان نوع عسل مورد علاقه برای بسیاری قرار داده است.

عسل اکالیپتوس نوعی عسل است که توسط زنبور‌های عسل تولید می‌شود و شکوفه‌های درخت اکالیپتوس را گرده افشانی می‌کند. این عسل، کهربایی رنگ و معمولاً دارای رنگ‌های تیره و گاهی مایل به سبز است. رایحه‌ای غیرعادی و شبیه به چوب دارد. بسیار ماندگار است و حتی به جرات می‌توان گفت یکی از ماندگارترین عسل هاست.

عسل اکالیپتوس چه طعمی دارد؟

طعم، ظاهر و عطر عسل اکالیپتوس بسته به برخی عوامل تولید از جمله شرایط اقلیمی خاص که در زمان تولید آن وجود داشته و همچنین منبع واقعی شهد و محل درختان متفاوت است. با این حال، طعم عسل ارگانیک اکالیپتوس ویژگی‌های مشترکی مانند ترکیبی از ته رنگ‌های متوسط شیرین، شور و کمی اسیدی دارد. این گونه عسل رایحه‌ای منحصر به فرد از چوب مرطوب ارائه می‌دهد که نسبتاً شدید و ماندگار است. این ویژگی آن را به یک نوع ترجیحی برای تجربیات آروماتراپی (رایحه درمانی) تبدیل کرده است که به دنبال افزایش آرامش است.

اکالیپتوس

در حالی که بیش از ۷۰۰ گونه مختلف اکالیپتوس وجود دارد، شهد درخت اکالیپتوس گلوبولوس بهترین گونه‌های این عسل را تولید می‌کند.

بهترین مناطق برای تولید عسل اکالیپتوس

درختان اکالیپتوس در مناطق ساحلی هم در مناطق گرمسیری و هم در مناطق معتدل که شرایط آب و هوایی و خاکی یکسانی دارند شکوفا می‌شوند. این باعث شده است که این درخت در چندین مکان مانند اروپای مدیترانه یا آمریکای جنوبی در دسترس باشد.

فواید عسل اکالیپتوس

با سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری‌های تنفسی مبارزه کنید: این عسل تک گل به ویژه برای درمان بیماری‌های تنفسی مفید است، زیرا به بهبود خلط، به حداقل رساندن مخاط اضافی، کاهش احتقان بینی کمک می‌کند و به عنوان یک سرکوب‌کننده طبیعی سرفه عمل می‌کند.

همچنین یک ماده قوی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی رایج، از جمله برونشیت، فارنژیت، سینوزیت، آسم یا سرفه ناشی از آلرژی است.

با جلوگیری از مشکلات ادراری به دلیل خواص ضد عفونی‌کننده و ضد التهابی قوی خود، مزایایی در پیشگیری از مشکلات مربوط به مجاری ادراری از جمله سیستیت، نفریت و سنگ کلیه دارد.

ایمنی را افزایش می‌دهد. عسل خام ارگانیک اکالیپتوس به ویژه سرشار از ویتأمین C و ویتأمین B۹ است که به تقویت سیستم ایمنی بدن معروف است. از دیگر ویتأمین‌های موجود در این نوع عسل می‌توان به ویتأمین‌های A، D و B (B۱، B۲، B۳، B۵، B۶) اشاره کرد.

ضد التهاب: محصولات مشتق شده از گیاه اکالیپتوس، از جمله عسل آن، دارای ترکیب اکالیپتول هستند، یک ضد التهاب قوی که خواص درمانی عسل را افزایش می‌دهد.

باعث کاهش عوامل خطر مرتبط با بیمارهای قلبی می‌شود. این عسل مانند سایر انواع عسل، به تعدیل فشار خون، بهبود سطح چربی خون و جلوگیری از مرگ سلول‌های سالم کمک می‌کند. همین تحقیقات توانایی عسل را در کاهش سطح کلسترول خون نشان داد.

خواب را بهبود می‌بخشد.

به کاهش‌تری گلیسیرید کمک می‌کند.

انرژی‌زا قدرتمند به دلیل محتوای بالای ویتأمین B به جریان انرژی کمک می‌کند.

منبع مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. از جمله مواد معدنی مهم موجود در این عسل می‌توان به آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، مس، پتاسیم، گوگرد و سدیم اشاره کرد. باعث جذب کلسیم و منیزیم در بدن می‌شود.

این نوع عسل همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی از جمله فلاونوئید‌ها و اسید‌های فنولیک است که تحقیقات علمی با پیشگیری از مشکلاتی مانند پیری زودرس، دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی مرتبط است.

حساب کابری